Uncategorized

شرکت های پستی خارجی همکار PME

استفاده از خدمات PME

PME یا پست سریع بین الملل یکی از خدمات ویژه پستکس است. با استفاده از این سرویس چندین شرکت عرضه کننده خدمات پست خارجی به کاربران خدمات لازم را ارائه می کنند. با استفاده از این سرویس امکان ارسال مرسوله به 202 کشور وجود خواهد داشت. تنوع شرکت های سرویس دهنده باعث شده که تنوع گسترده ای از کالا برای ارسال به همه ی نقاط دنیا وجود داشته باشد. روند ارائه ی این خدمات به این شکل است که سرویس های ارائه دهنده ی خدمات برای پست خارجی در یک یا چند کشور خارجی از ایران دارای ستاد اجرایی هستند. به این ترتیب همه ی کالاهایی که از ایران ارسال می شود نخست به کشوری می رود که ایران در آن شرکت پستی دارد سپس به کشور مقصد ارسال می گردد.

پس از اینکه کالا وارد کشور واسطه می شود در آن نقطه مرسوله با استفاده از خدمات پست بین الملل نظیر فدکس یا دی اچ ال به کشور مقصد ارسال می گردد.

PME

قوانین گمرکی PME برای ارسال مرسولات خارجی

PME یا سرویس پست سریع بین الملل برای ارسال مرسولات خارجی شامل قوانین خاص گمرکی می شود. این قوانین در کشورهای مختلف متفاوت است. بنابراین لازم است که پیش ار ارسال بسته مورد نظر درباره شرایط ارسال و قیمت مرسوله اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای اطلاع از این موارد می توانید عکس کالاهای مربوطه را در سایت پستکس بارگذاری کنید. برای آگاهی از قیمت قطعی مرسوله باید شرکت پستی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پستکس در مدت زمانی کمتر از یکساعت قیمت قطعی و شرایط ارسال کالا را به شما اطلاع خواهد داد. این اطلاعات از طریق یک پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد. این پیامک حاوی یک لینک پرداخت است که می تواند کاربر را به درگاه پرداخت معتبر متصل کند.

فرایند ارسال مرسوله های خارجی

ارسال مرسولات و بارهای خارجی توسط سرویس PME به شکل درب به درب انجام می گیرد. ارسال مرسوله خارجی بر اساس قوانین و مقررات بین المللی انجام می گیرد. بنابراین لازم است که بسته مورد نظر دارای آدرس فرستنده و گیرنده باشد. همه ی اطلاعات مربوط به مرسولات خارجی توسط مامور گمرک که در باجه مخصوص حضور دارد ثبت و ضبط می شود. پس از انجام این فرایندها لازم است که بسته مورد نظر بیمه شود و تحت عوارض گمرکی قرار بگیرد. در صورتی که قیمت بسته کمتر از 80 دلار برآورد شود نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نخواهد بود.

PME

PME در هر کشور بر اساس قوانین و مقررات مربوط به آن کشور انجام می گیرد. قوانین گمرکی در هر کشور بر اساس سیاست های آن کشور انجام می گیرد. دقت داشته باشید که برخی از کشورها از ورود و خروج کالاهایی به داخل و خارج کشورشان جلوگیری می کنند. پست خارجی معمولا با استفاده از خطوط هوایی انجام می گیرد. این امر باعث سرعت نقل و انتقالات می شود و در عین حال بسته های خارجی را از برخی از خطرات مانند گم شدن و خراب شدن حفظ می کند. به دلیل طی کردن مسافت های طولانی لازم است بسته های پستی از بسته بندی خاصی برخوردار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا