اخبار

افزایش ۵۸ درصدی صادرات کالا از، منطقه ویژه اقتصادی آستارا

سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا از افزایش پنجاه وهشت درصدی صادرات کالا ، در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در یازده  ماهه نخست امسال خبر داد.

کیانوش امیری ظهر  روز دوشنبه ، در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلیه و بارگیری صد و شصت و هشت هزار و هفتصد و شصت و هفت تن کالا ، از منطقه ویژه اقتصادی آستارا دریازده ماهه امسال، اظهارکرد: بندر آستارا به‌ علت نزدیکی به مراکز تولیدی،  در استان‌های شمال غرب کشور،  از توانمندی بسیار بالایی، در حوزه ی صادرات و حمل و نقل کالا، به کشورهای حاشیه دریای خزر برخوردار است.

وی با بیان اینکه دریازده ماهه نخست امسال نود و شش فروند کشتی،  وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شده است، گفت: در مجموع از این تعداد کشتی با محموله وارداتی، مقدار پنجاه و چهار هزار و نهصد و نود و چهارتن کالا،  در بندر آستارا تخلیه شده است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی آستارا ، با اشاره به آمار این بندر در حوزه صادرات، افزود: در یازده ماهه نخست امسال بیش از صد و دوازده هزار تن کالا،  از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ، به بندر های  حاشیه دریای خزر صادر شده است.

وی به آمار ترانزیت کالا از منطقه ویژه اقتصادی،  بندر آستارا نیز اشاره و تصریح‌کرد: امسال تاکنون یک هزار و دویست و چهل و چهار تن کالا از بندر آستارا ترانزیت شده است.

امیری با اشاره به اینکه بخشی از رونق صادراتی بندر آستارا به واسطه راه‌اندازی شیوه ی حمل و نقل جدید کابوتاژ ، در شمال کشور محقق شده است، افزود: با الحاق پایانه ریلی آستارا ، به منطقه ویژه اقتصادی آستارا،  به زودی شاهد راه‌اندازی حمل و نقل چند وجهی در این منطقه خواهیم بود.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا