آموزش های کاربردی

مدارک و مراحل لازم برای پرداخت غرامت

مدارک لازم برای ارائه به شرکت بیمه برای پرداخت غرامت در صورت مفقودی مرسوله :

1-اعلام نام کالا و ارزش کالا به قیمت واقعی و مشخص نمودن (نو یا دست دوم بودن کالا بر اساس فاکتور فروش ) به صورت کتبی به پست بار و شرکت بیمه 

2-ارسال تصویر قبض رسید پستی مرتبط ، ممهور شده توسط پست مبدأ 

3-ارسال گزارش مفقودی توسط پست بار به شرکت بیمه

4-ارائه صورت جلسه اداره پست که به امضا مدیر منطقه پستی و مدیریت واحد مسئول (واحد توزیع)

5-ارائه گزارش کامل پرداخت غرامت و مکاتبات انجام شده در خصوص بار مفقودی بین پست بار و اداره پست

6-اعلام کتبی گزارش زمان و تاریخ تحویل بار از فرستنده و زمان تحویل به منطقه پستی

7-ارسال صورتجلسه پست مبنی بر مفقودی مرسوله که به امضاء مدیریت استان یا منطقه پستی مربوطه رسیده باشد .

8-ارائه رسید های پست مبنی بر تحویل و تحول مرسولات در واحد ها و مراکز پست (از مبدأ تا مقصد )

9-فرستنده باید کتباً اعلام نماید در صورت کتمان هویت کالا و یا ارزش اعلام شده کالا مسئول میباشد و شرکت بیمه  میتواند در این خصوص از پرداخت غرامت خسارت خود داری نماید .

پرداخت غرامت در سامانه پستکس

10-ارائه معرفی نامه از طرف پست بار به شرکت بیمه به عنوان نماینده برای پیگیری غرامت و تعیین تکلیف بار مفقود شده و دریافت غرامت از شرکت ملی پست طبق حق بیمه واریزی به شرکت ملی پست  و دستورالعمل غرامت پستی . 

تبصره1-10: درصورت پیدا شدن بار مفقودی و یا تعیین تکلیف مبلغ برای پرداخت غرامت مرسوله مفقودی  و یا مبلغ خسارت طبق حق بیمه واریزی به شرکت ملی پست  و دستورالعمل غرامت پستی  از طرف شرکت ملی پست ، باید به حساب تعیین شده از طرف شرکت بیمه کارافرین واریز و یا تحویل گردد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام من یه بسته ارسال کردم که کفش بود و کلا کفشو گذاشته بودن توی جعبه ای که مناسب نبوده کفش له شده الآن من باید چیکار کنم

  2. پست مرسوله ای را طی حمل و نقل نامناسب، با آسیب بسیار تحویلم داده .در پیگیری غرامت عادی،کارکنان بخش بازرسی ادعا میکنند غرامت فقط در صورتی به من تعلق میگرفت که مرسوله را از مامور تحویل نمیگرفتم و چون تحویل گرفته ام دیگر نمیتوانم پیگیری کنم . درحالیکه هیچکسی اطلاع رسانی نکرده که بایست جلو در ساختمانش اقدام به بازکردن و چک کردن مرسوله کنیم آن هم در زمانه ای که اصلا مامور پست حتی برای گرفتن امضا تحویل هم جلو درب توقف نمیکند. از طرفی گفتند مردم پررو شده اند و حتی برای یک ترک کوچک اقدام به درخواست غرامت میکنند(11 ظرف از 12 تا،داخل پک بسته بندی شان کاملا شکسته اند)
    یا گفتند مرسوله بایستی هم بیمه عمومی میشد هم بیمه مجزا! فلذا کاری از اداره پست برنمی اید! (شما همین غرامت اجباری را که هزینه اش را روی تمام مرسوله ها از مشتریان گرفته میشود تقبل کنید ،بیشترش پیشکش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا