اخبار

آشنایی با شرکت حمل و نقل فدکس

فدکس که بیشتر با برند و نام «FedEx» شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین شرکت های لجستیک است، که با دراختیار داشتن  یک ناوگان،  که  از  تعداد ششصد و هشتاد و هشت فروند هواپیما، تشکیل شده، روش‌هایی نوین و بروزی را پایه گذاشته است. 

فدکس جزئی از سه شرکت بزرگ در حوزه‌ لجستیک و حمل و نقل، در کل جهان می باشد، که با روش‌های بروز و نوین، تحوّلات بزرگی را در ارسال و حمل و نقل کالا انجام داده است. فدکس را باید یک هلدینگ تشکیل شده، از شرکت‌هایی مثل:( فدکس اکسپرس، فدکس سرویس، تی‌ان‌تی اکسپرس، فدکس گراند و فدکس فرایت) بشناسیم،  که درکل کسب و کار لجستیک این هلدینگ ، را تشکیل می‌دهند. هر یک از زیر مجموعه‌های این شرکت ، در حوزه ای خاص مشغول به فعالیت هستند. فدکس سرویس: در حوزه‌ فروش، بازاریابی، ارتباطات و پشتیبانی از سایر کسب و کارها مشغول خدمت رسانی می باشد.

 تی‌ان‌تی اکسپرس وظیفه‌ی: حمل و نقل بسته‌های کوچک را در حوزه‌ بین‌الملل به عهده دارد. فدکس اکسپرس: تمرکز خود را روی کالاهایی گذاشته است، که باید در یک محدوده‌ زمانی مشخص شده، به دست گیرنده برسند. فدکس فرایت وظیفه‌: حمل بسته‌های بزرگی را به عهده دارد ،که باید با استفاده از کامیون‌ها و کشنده های بزرگ، جابجا شوند. فدکس گراند، که در ایالات متحده‌ آمریکا و کانادا مشغول فعّالیت است، انتقال زمینی بسته‌ها را عهده دار است.

 شرکت آمریکایی فدکس توسط فردریک والاک اسمیت در 18 ژوئن سال 1971 تأسیس شد. علت اصلی موفقیت فدکس را باید در ابداع روش‌های جالبی خواند که توسط این شرکت بنیان‌ گذاشته شد،  و امروزه توسط رقبایی نظیر (یو پی اِس و دی‌اچ‌ال) نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از روش‌های هیجان انگیزی که برای بار اول،به وسیله شرکت فدکس، برای مدیریت کالاهایی  که جمع می شوند صورت پذیرفت، باید به، جمع‌آوری و ارسال کارتن ها بعد از غروب آفتاب، اشاره کرد. فدکس اکسپرس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدکس که وظیفه‌ اصلی را عهده دار است، کار اصلی خود را که همان حمل و نقل بسته‌های جمع‌ شده می باشد، به فرودگاه‌ ، و دسته‌ بندی کردن و ارسال کالاها  است ، از ساعت ده شب شروع می‌کند، بطوری که،  با وجود مشکلات فرایند جداسازی و ارسال، تمام بسته‌ها صبح روز بعد،  به دست گیرندگان خود می‌رسد. علاوه بر تمرکز، بخش عمده‌ای از فعّالیت‌های فدکس، در ساعات شب ، باید به سیستم رهگیری مرسوله ها، بصورت گذرا اشاره کرد. با استفاده از این روش فدکس قادرخواهد بود تا در هر لحظه مشخص کند،  که بسته‌ مورد نظر ،در کدام مرحله،  و در چه فاصله ‌ای از مبدأ و یا مقصد قرار دارد.

 یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود هزینه‌های این شرکت پایین بیاید و بهره‌ وری بیشتر داشته باشد ، استفاده از هواپیماهای کهنه است. با اینکه بسیاری از شرکت های هوایی در همه جای دنیا ، می خواهند همواره از جدیدترین هواپیماهای تولید شده،  که مصرف سوخت کمی دارند، استفاده کنند، اما این موضوع در مورد این شرکت درست نیست.

فدکس تمایل دارد تا هواپیماهای کهنه را با قیمت کمی خریداری نماید. یکی دیگر از سیاست‌های این شرکت که آن را در نقطه‌ی مقابل  سایر شرکت های هوایی قرار می‌دهد، استفاده از هواپیماها تنها در ساعات مشخّصی در طول روز است. هرچند شرکت های هوایی تجاری تمایل دارند، تا برای سود دهی بیشتر، هواپیمای خود را در طول روز بصورت پشت سر هم مورد استفاده قرار دهند، اما شرکت فدکس که شروع فعالیتش از ساعت ده شب می باشد، هواپیماهای خود را درساعت های  محدودی از شبانه روز، مورد استفاده قرار می‌دهد. همچنین باید استفاده از آخرین فنّاوری‌های دسته ‌بندی مکانیزه در فرودگاه را، از عوامل دیگری برای کم کردن اشتباه ، وهمچنین سود دهی بیشتر توسط آمازون خواند.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا