Uncategorized

ارسال نمونه های آزمایشگاهی در باکس های یونولیتی با پست سرد

پست سرد امکان ارسال نمونه های آزمایشگاهی را با تجهیزات تخصصی را ایجاد کرده است

پست سرد یکی از خدماتی است که توسط گروه پستکس جهت ارسال نمونه های آزمایشگاهی و مواد شیمیایی و حساس ایجاد شده است. مهمترین چیزی که در زمان حمل و نقل این مرسولات مورد توجه است. حمل نمونه های آزمایشگاهی که شامل نمونه های خونی، عفونی، مواد شیمیایی می شود. نکته ی مهمی که در مورد این مرسوله ها وجود دارد سلامت ماموران می باشد. کمترین سهل انگاری که در این جا به جایی اتفاق بیفتد آسیب ها و صدمات جدی به دنبال خواهد داشت. بنابراین در پست بیولوژیک به تجهیزات و ابزارآلات تخصصی نیاز است.

ارسال نمونه های آزمایشگاهی

ابزارآلات و تجهیزات مخصوص برای نمونه های آزمایشگاهی با پست سرد

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای ارسال نمونه های آزمایشگاهی یا حساس به تجهیزات خاصی نیاز است. باکس های یونولیتی یا کول باکس ها به عنوان ابزار هایی هستند که با استفاده از فناوری زنجیره سرد ساخته می شوند. این جعبه ها را برای حمل نمونه های پزشکی مانند واکسن ها، دارو، خون و مشتقات آن به کار می برند. در حالت کلی همه ی نمونه های حساس با استفاده از این تجهیزات به دما در موقعیت های ایده آل می رسند. این جعبه ها در اندازه های مختلفی برای ابعاد گوناگون بلوک های یخ ساخته می شوند. این جعبه ها دارای بدنه یونولیتی یا پلی اتیلن ساخته می شوند.

نگهدارنده های بیوجار

ارسال نمونه های آزمایشگاهی در پست سرد به وسیله ی انتقال هوایی انجام می گیرد. از این رو برای ایمنی این نمونه های حساس مانند انواع لوله های آزمایشگاهی و نمونه های پزشکی و نمونه های پاتولوژی از بیوجارها استفاده می کنند. این نگهدارنده ها دارای استراکچر بسیار مقاوم هستند که توانایی تحمل فشار تا 1.5 اتمسفر موجب می شود که فشار محیط بر روی مرسوله را خنثی کند. این نمونه ها به صورت هوایی حمل می شوند.

برای انتقال دادن دما به وسیله بیوجارها این قابلیت وجود دارد که از جعبه های یونولیتی یا کول باکس ها به همراه یخ خشک استفاده می کنند. یکی از مهمترین ویژگی های این این جعبه ها قابلیت اتوکلاو آن ها می باشد. این جعبه ها را از دو چنس یونولیتس و پلی اتیلن منبسط شده تولید می کنند.

ارسال

ظروف حمل نمونه های پاتولوژی

ارسال نمونه های آزمایشگاهی را معمولا برای مسافت های دور انجام می دهند. یکی از تجهیزات مناسب برای حمل این نمونه ها از ظروف حمل پاتولوژی استفاده می کنند. از این نمونه های باکس برای انواع روش های حمل و نقل علی الخصوص حمل و نقل هوایی استفاده می کنند. این ظروف از درب های پیچی برخوردار است که از هر نوع نشتی جلوگیری می کنند. قابلیت فریز کردن و اتوکلاو برخوردار هستند. همچنین در برابر حلال های رایج آزمایشگاهی و اسیدها از پایداری زیادی برخوردار هستند.

این جعبه ها تحت پروتکل های خاصی ارسال می شوند. این قوانین باعث می شود که کیفیت و حفظ تمامیت آن ها حفظ شده و از آلوده کردن محیط زیست جلوگیری کند. توجه داشته باشید که نمونه های خونی و عفونی می توانند برای محیط زیست و افراد بسیار خطر آفرین باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا