اخبار

ایجاد بندر خشک در استان مرکزی به منظور حمل و نقل ترکیبی مورد توجه قرار گیرد

حسینی‌نسب، با اشاره به پرواز تهران اظهار داشت: پرواز تهران به طور تقریبی نهایی شده و ایران‌ایر قرارداد آن را ارسال کرده که در صورت امضا شدن قرارداد این پرواز دوشنبه‌های هر هفته از هفتم آبان‌ماه انجام می‌شود.

وی افزود: پرواز تهران-اراک هر دوشنبه دو پرواز تهران-اراک و اراک-تهران انجام می‌شود که پرواز نخست ساعت 6 صبح از تهران به اراک حرکت کرده و 6:40 در فرودگاه اراک به زمین نشسته و ساعت 7 و 10 دقیقه از اراک به سمت تهران حرکت کرده و 7 و 50 دقیقه در تهران به زمین می‌نشیند و همچنین پرواز دوم عصر هر دوشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه از تهران به اراک حرکت و 17 و 10 دقیقه نشست در اراک  و 17 و 50 دقیقه از اراک به تهران حرکت و 18 و 30 دقیقه در تهران به زمین می‌نشیند.

وی گفت: یک شرکت هواپیمایی پیگیری موافقت اصولی بیس شدن فرودگاه اراک است که به طور تقریبی این موافقت اصولی هم نهایی شده اما با توجه به شرایط ایجاد شده تحریم‌ها مقداری انجام خرید پروازها و هواپیما با مشکل روبه‌رو شد.

مدیر فرودگاه اراک عنوان کرد: در صورتی که این شرایط برطرف شود تمام شرکت‌ها از جمله این شرکت می‌تواند هواپیما مورد نظر خود را تهیه کند.

حسینی‌نسب خاطرنشان کرد: به تازگی جلسات متعددی در رابطه با حمل بار در استان تشکیل شده که فرودگاه به‌عنوان عضوی از این کارگروه توسعه و صادرت است، کارگروه توسعه صادرات به مدیریت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد بندر خشک در استان مرکزی در محدوده ریلی، هوایی و جاده‌ای جزو سند توسعه استان قرار گرفته که جزو پروژه‌هایی است که تاثیر بالایی در توسعه استان و ایجاد اشتغال دارد و همچنین سبب می‌شود که شرایط خوبی در حمل و نقل ترکیبی ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا