اخبار

ترانزیت کالا ۱۴ درصد افزایش یافت

درآمد حاصل از ترانزیت و حمل و نقل کالا در ده ماهه ی  امسال ، در بخش‌های مختلف ریلی، جاده ای ،هوایی و دریایی به رقم دو میلیارد و نهصدو پنج میلیون دلار رسید، که در مقایسه با سال گذشته چهارده  درصد رشد داشته است.

برپایه آمار سازمان توسعه تجارت ایران، در سال گذشته در مدت گفته شده  دو میلیارد و پانصد و چهل و هفت میلیون دلار کالا به وسیله ی بخش های مختلف حمل ونقلی کشور،  ترانزیت شده بود، اما امسال سیصد و پنجاه و هشت میلیون دلار از رقم پارسال بیشتر است.

ترانزیت کالا در قالب حمل و نقل هوایی کشور، در مدت مورد بررسی این گزارش به سیصد و شصت و شش میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش  را نشان می‌دهد.

علاوه براین در ده ماهه ی سال 97 در مجموع صد و سی و سه میلیون دلار کالا،  توسط حمل و نقل دریایی کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که صد و چهل و یک میلیون دلار بود با شش  درصد کاهش روبرو شد. همچنین در این مدت ترانزیت کالا توسط حمل و نقل جاده ای کشور معادل دو میلیارد و سیصد و چهرده میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشتاد درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی آمارهای سازمان یاد شده حاکی از آن است که در ده ماهه سال 96 ( منتهی به دی ) مجموع ترانزیت کالا توسط حمل و نقل جاده ای کشور یک میلیارد و نهصد و شصت میلیون دلار بود. همچنین در ده ماهه امسال ترانزیت کالا توسط حمل و نقل ریلی کشور به صدو پنجاه و دو میلیون دلار رسید و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که صد و پانزده میلیون دلار بود، سی و یک درصد رشد نشان می‌دهد.

پیش از این حسین سالاری مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران از افزایش ترانزیت خارجی کالا از مسیر ایران در سال 96 خبر داد و اعلام کرد؛ ترانزیت خارجی کالا در سال 96 با ده میلیون و ششصد و نود و پنج هزار و پانصد و نه تن کالا بیست و چهار درصد افزایش داشت.

سال 96 ترانزیت کالای به بیشتر ازصد  کشور جهان در گمرکات کشور با بهره گیری از سامانه جامع گمرکی،  به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک گفته سال 96 بالغ بر هفتصد و سی و شش  هزار و دویست و هشت دستگاه کامیون ترانزیتی و چهارده میلیون و هفتصد و شصت و شش هزار تن کالای ترانزیتی در قالب رویه ترانزیت داخلی، خارجی و کارنه تیر از گمرکات عبور کردند که نسبت به مشابه سال قبل پانزده درصد افزایش حجم کالای ترانزیتی بود.

سال 95، تشریفات گمرکی برای ششصد و چهل و سه هزار و ‌دویست و سی و شش دستگاه کامیون با دوازده میلیون و ششصد و شصت و سه هزار و سیصد و چهارده تن کالا انجام شده بود.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا