Uncategorized

توصیه های اساسی در بسته بندی مرسولات پستی ( قسمت دوم )

گفتار دوم از نوشتار توصیه های اساسی در بسته بندی مرسولات پستی :

از تسمه کشی خوب و مقاوم استفاده کنید.

هنگامی که مرسولات شما بسته بندی شد و فضای خالی داخل آن با اقلام و مواد ضربه گیر و محافظ پر شد، وقت آن است که آن را با مقدار مناسبی از نوع نوار چسب پهن و مناسب بچسبانید. سعی کنید علاوه بر چسب نواری (به اندازه کافی قابل اعتماد نیست) یا نوار آب چسب معمولی، از نوار یا تسمه پلاستیکی مخصوص بسته بندی استفاده کنید. معمولاً در دفاتر پستی دستگاه های تسمه کش وجود دارد. پهنای نوار تسمه برای بسته بندی مرسولات پستی باید دو اینچ باشد. در استفاده از نوار تسمه پلاستیکی بیشتر، خساست به خرج ندهید.

 علاوه بر این که مطمئن شوید جعبه‌های شما مهر و موم می‌شوند، نوار چسب خوب می‌تواند معیار دیگری برای محافظت از بسته ارسالی باشد. اگر در میزان مقاومت جعبه یا کارتن خود نگرانی دارید، پیشنهاد می گردد از کارتن مضاعف برای بسته بندی استفاده نمایید. یعنی کارتن بسته بندی شده اول را داخل یک کارتن پستی ثانویه قرار داده و بسته بندی نمایید. نگران سهولت باز شدن درب کارتن هنگام دریافت جعبه از سوی گیرنده نباشید. به هر حال با استفاده از کاتر جعبه، قیچی یا چیزی مشابه تسمه ها و چسب ها باز خواهند شد.

برچسب ها

پس از انجام اقداماتی که گفته شد، لازم است بر روی بسته پستی خود برچسب مناسب بزنید. روی برخی لفاف ها نظیر کارتن پلاست، امکان نوشتن یا ضرب مهر نیست، بنابراین نشانی ها باید روی برچسب نوشته و مطابق استاندارد آدرس نویسی، در محل مناسب الصاق شوند. جنس برچسب و نوع چسب آن باید به گونه ای باشد که به راحتی و بدون بر جای ماندن آثاری، از کارتن جدا نشود. علاوه بر لیبل یا برچسب نشانی، برچسب های استاندارد پستی دیگری نظیر برچسب مرسولات شکستنی، برچسب مرسولات حاوی مایعات و … نیز وجود دارد که حسب نوع محتوا لازم است حتما استفاده شود. بهتر است چندین نسخه از برچسب های پستی پرینت گرفته و آن ها را به طور ایمن به جعبه خود بچسبانید.

ما در پستکس خدمات کاملی در محل نمایندگی های پستکس عرضه می کنیم.

برای استفاده از خدمات پستی پستکس روی لینک زیر بزنید.

پستکس

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. خیلی مفید و کاربردی برای جلوگیری از آسیب دیدن مرسولات پستی.خیلی عالی بود

  2. بسته بندی نقش خیلی مهمی توی کیفیت ارسال داره علی الخصوص مرسولاتی که ممکن هست شکستنی باشن و آسیب ببینن

  3. بسته بندی به نظر من بیشترین نقش رو در ارسال داره بسته بندی درست و صحیح سلامت مرسوله تضمین میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا