اخبار

جابجایی کالا در هرمزگان به مرز هفتاد تن رسید

اله مراد عفیفی پور ، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، با تشریح عملکرد نهماهه ، مجموعه هفتاد  بندر استان هرمزگان، از آغاز سال 97 تا ابتدای دی ماه امسال، گفت: از مجموع شصت و نه میلیون و هفتاد و هشت هزار و دویست و سی و پنج تن حمل کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، چهل و چهار میلیون و ششصد وبیست و چهار هزار و صد و چهل و دو تن ، مربوط به حمل و نقل  کالاهای غیر نفتی و بیست و چهار میلیون و چهارصد و پنجاه و چهار هزار و نود و سه  تن،  به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.

وی ضمن اشاره به صادرات بیست و هفت میلیون و هفتصد و بیست و چهار هزار تن ، کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: طی این دوره ی زمانی، سه میلیون و ششصد و چهل و پنج هزار تن از این کالاها،  ترانزیت و دو میلیون و چهل و هشت هزار تن، نیز ترانشیپ شد.

عفیفی پور حجم کابوتاژ «حمل و نقل کالا ، از طریق آب های ساحلی»را پنج میلیون و ششصد و هجده هزار و چهارصد و نود  تن و همچنین حجم واردات را چهار میلیون و ششصد و شصت و نه هزار و دویست و سی و شش تن،  کالای غیرنفتی اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات نه میلیون و سی و چهار هزار و نهصد و هفتاد و نه تن،  فرآورده نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت: طی نُه ی ماهه سال جاری، سی و پنج هزار و نهصد و نود و نه تن، ترانزیت و چهارده میلیون و چهارصد و چهل و دوهزار و نهصد و هیجده تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه نهصد و سی و سه هزار و نهصد و پنج تن محموله ی وارداتی فرآورده های نفتی،  نیز به انجام رسید.

عفیفی پور اظهار داشت: در این مدت، یک میلیون و چهارصد و پنجاه و سه هزار و دویست و هفت TEU کانتینر «هر تی.ای. یو معادل،  یک کانتینر بیست فوت»  در بنادر تجاری استان هرمزگان، تخلیه و بارگیری شدند.

این مقام مسئول تعداد شناورهای پهلو گرفته در بنادر این استان را پنجاه و پنج هزار و دویست و بیست و هفت فروند با افزایش سی درصدی اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، سه هزار و هفتصد و بیست و شش فروند کشتی ، بالای هزار تن و پنجاه و یک هزار و پانصد و یک  فروند،  از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،  جایگاه کلیدی این استان را در کشور ، به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران  و سهم نود و پنج درصدی از کل سفرهای دریایی کشور را،  مورد تأکید قرار داد و گفت: از آغاز سال 97 تا ابتدای دی ماه امسال، سیزده  میلیون و سیصد و چهل هزار و نهصد و سی و سه  نفر،  سفر در بندرهای مسافری،  و پایانه های دریایی این استان به ثبت رسیده است .

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا