شکایات پستی از اداره پست

یکی از مهم ترین و پر مشغله ترین ادارات این روز ها، اداره پست است. این اداره هر روز تعداد زیادی بسته را به مناطق مختلف کشور ارسال می کند و درگیر بسیاری از شکایات پستی است.

شکایات پستی

این بسته ها شامل: نامه ها، وسایل و تجهیزات مختلف می باشند. به دلیل حجم بالای بسته در اداره پست، تعدادی از افراد به دلیل دیر کرد و تاخیر این اداره، ناراضی می شوند.

در واقع ممکن است بسته های افراد مفقود شده و یا خراب شده یا دیر به مقصد برسند. این نارضایتی ها منجر به شکایت می شود. در ادامه مقاله نحوه شکایت از ادامه پست و پیگیری این شکایات پستی را بیان خواهیم کرد.

علت ارسال نکردن به موقع بسته ها در اداره پست

در برخی از موارد که اداره پست دیر تر از حد معمول بسته ها را ارسال می کند، عللی که ما نمی دانیم.

برخی از این موارد، شامل موارد ذیل می باشند:

ضد عفونی کردن بسته ها

کرونا مشکلی است که این روز ها به سراغ همه مشاغل رفته است. اداره پست نیز یکی از این مشاغل است که روزانه با این ویروس درگیر است. هر بسته ای که به اداره پست می رسد در ابتدا ضد عفونی می شود.

این ضد عفونی کردن خود به تنهایی زمان بر است و زمان زیادی برای این کار صرف می شود. پس می توان گفت یکی از دلایل هر چند کوچک دیر کرد اداره پست، به دلیل ضد عفونی کردن بسته ها می باشد.

مریض شدن پرسنل

پس از ضد عفونی کردن بسته ها به مشکل رایج درتمامی ادارات و مشاغل اشاره می کنیم. بیمار شدن پرسنل کار به دلیل گرفتن کرونا. کارمندان اداره پست نیز با این مشکل مواجه می شوند.

به گفته مدیر اداره پست: «به دلیل مریض شدن پرسنل، با کاهش نیرو مواجه هستیم و این اتفاق منجر به دیر کرد اداره پست در تحویل بسته ها شده است.» این اتفاق یک حقیقت است و هر فردی که به این ویروس مبتلا می شود، چهارده روز در قرنطینه قرار خواهد گرفت.

زیاد شدن حجم بسته ها به دلیل رویداد های خاص و یا درخواست ها

برخی از اتفاقات و ایام مخصوص، منجر می شود تا اداره پست در ارسال بسته ها دچار دیر کرد شود. کرونا، ایام عید و غیره، از جمله رویداد ها و یا اتفاقات خاص تاثیر گذار در این مورد می باشند.

این اتفاقات منجر می شود تا به یکباره اداره پست با حجم زیادی از بسته ها رو به رو شود. زمانی که به یکباره حجم کار زیاد شود، طبیعی است که در ارسال بسته ها تاخیر به وجود بیاید.

نحوه پیگیری مرسوله ها و بسته های پستی

افرادی که بسته های خود را به اداره پست ارسال می کنند، می توانند آن را پیگیری کنند. حال در این جا سوال پیش می آید که چگونه می توان بسته و مرسولات خود را در اداره پست پیگیری کرد؟

برای این کار باید در ابتدا فردی که پست را ارسال کرده و یا منتظر دریافت پست است، وارد سایت eop.post.ir شوند.

سپس نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایند. پس از وارد کردن نام و نام خانوادگی، کد رهگیری و شماره شناسایی (مخصوص اتباع خارجی) را وارد نمایند.

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات ذکر شده، می توانند از وضعیت بسته مرسوله خود آگاه شوند. همچنین، اگر پیش از این شکایت را ثبت کرده اید می توانید از این طریق اطلاعات کافی را از شکایات پستی خود دریافت نمایید.

پیگیری مرسولات و بسته های ثبتی در صورت عدم وصول

در صورتی که بسته ها و مرسولات به دست شما هم وطن عزیز نرسید، باید برای پیگیری کردن به دفاتر پستی مراجعه کنید.

پس از مراجعه کردن به دفاتر پستی، تقاضای دریافت فرم را از متصدی مربوطه خود کنید. سپس، فرم دریافتی را به طور صحیح و با دقت تمام، پر نمایید و بر روی آن تمبر بچسبانید.

پس از این اقدامات، این فرم ارسال می شود به واحد ذیربط(مقصد و یا مبادله) و پس از آن وضعیت آن مشخص و معلوم می گردد.

بیشترین دلایل شکایت از پست

اداره پست در فصل و به طور مرتب، آمار هایی را مربوط به شکایت های مردمی از خود، به اطلاع می رساند. بیشترین آمار شکایات پستی از اداره پست، شامل موارد زیر می باشد:

  • شکایات مرتبط با مفقودی بسته
  • شکایات مرتبط با پست پیشتاز (تاخیر در دریافت و یا تاخیر در ارسال بسته)
  • شکایات مرتبط با آسیب فیزیکی محتویات درون بسته ها و مرسولات

3 thoughts on “شکایات پستی از اداره پست

  1. ناهید میگوید:

    مخصوصا تو چند ماه اخیر حجم بسته بالاو دیر ارسال شدن بسته ها یکم مشتری ها رو اذیت کرد ولی واقعا باید به پست هم حق داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *