مجلات
موضوعات داغ

قیف فروش چیست و شامل چه مراحلی می‌شود؟

شاید تا الان هزاران بار شنیده باشید که اگر نیاز به یک تجارت موفق دارید، به قیف فروش نیاز دارید. مشکل تنها این است که شما فقط یک تصویر مبهم از قیف فروش دارید اما کوچکترین ایده‌ای برای ساخت آن ندارید. این فرآیند همان مراحلی است که مشتری طی می‌کند تا سرانجام از شما خرید کند.

در ادامه مقاله به بررسی مفهوم قیف فروش و بازاریابی، اهمیت، نحوه عملکرد، مزایا و معایب و نتایج آن بر روی کسب و کارها می‌پردازیم. همچنین اگر قصد دارید بدانید که چگونه قیف فروش منجر‌به افزایش فروش می‌شود، این مقاله را مطالعه کنید.

قیف فروش چیست و شامل چه مراحلی می‌شود؟

این مفهوم در زبان انگلیسی، سیلز فانل Sales Funnel نامیده می‌شود که همان فرآیند فروش است که شرکت‌ها با کمک آن مشتری‌های بالقوه را به سمت خرید محصولات و خدمات خود جذب کرده و به خرید تشویق نمایند. درک این فرآیند به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مشتریان را در هر مرحله هدایت کنند و اطلاعات و انگیزه‌های مناسبی را برای تشویق به خرید ارایه دهند.

درواقع در بالای قیف افرادی قرار دارند که احتمال خرید دارند و خروجی قیف افرادی هستند که مشتری واقعی هستند. هرچه ورودی بیشتری به قیف فروش وارد شود، احتمال وجود مشتریان واقعی یا همان خروجی بیشتر برای قیف فروش نیز بیشتر می‌شود. یک قیف فروش شامل چندین مرحله است که تعداد واقعی آن‌ها با مدل فروش هر شرکت متفاوت است.

قیف‌های فروش این امکان را به شرکت‌ها می‌دهند که از طریق فرآیند خرید تا تکمیل آن، مشتریان بالقوه را حفظ کنند. بسیاری از افراد ممکن است در ابتدا علاقه زیادی نشان دهند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها اقدام به خرید می‌کنند. فروشنده‌ها از قیف فروش استفاده می‌کنند تا متوجه شوند مشتریان در کدام مرحله از فرآیند خرید قرار دارند. این قیف، هدف قراردادن مشتریانی را که در فرآیند تصمیم‌گیری هستند، آسان‌تر می‌کند.

جهت ساختن قیف فروش برای کار خود باید رفتار مخاطب را تحلیل، مخاطب را جذب و چیز باارزشی را به او ارایه دهید و محلی را برای مراجعه مخاطب تعیین کرده و تلاش کنید که میل به خرید را در او تقویت کنید. سپس، قرارداد معامله بسته و ارتباط خود را با مشتری حفظ و در پایان قیف فروش خود را ارزیابی کنید.

تبدیل مشتری به خریدار شش مرحله دارد که این مراحل عبارتند از:
۱. آگاهی یا اورنس Awareness: این اولین مرحله از قیف فروش است که مشتری برای اولین بار با محصولی آشنا می‌شود. تبلیغات میدانی، تبلیغات در فضای مجازی، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی و غیره، همگی روش‌های بازاریابی هستند که می‌توانند در این مرحله به شما کمک کنند. هرچقدر بتوانید در مرحله اول جذب بیشتری داشته باشید، شانش فروش شما بیشتر خواهد بود.

۲. علاقه یا اینترست Interest: در این مرحله، مشتریان با برند یا کالای شما آشنا شده‌اند و آن را بیشتر بررسی کرده و شروع به مقایسه محصول شما با رقبا می‌کنند هدف این مرحله برانگیختن کنجکاوی مشتری و تشویق وی به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول است. برای اینکه بتوانید در مشتری علاقه ایجاد کنید باید روی مزیت‌های رقابتی و تکنیک‌های جذب مشتری کار کنید.

۳. ارزیابی یا ای‌ولوایشن Evaluation: در این مرحله، مشتری به محصول شما علاقه‌مند شده و به فکر خریدن آن است به همین منظور محصول را ارزیابی می‌کند. هدف از این مرحله ارایه اطلاعات لازم به مشتری جهت تصمیم‌گیری است. تاکید روی مزیت‌های رقابتی محصول می‌تواند نقش مهمی در هدایت مشتری به مرحله بعدی داشته باشد.

۴. تصمیم‌گیری یا دیسیژن Decision: در این مرحله، مشتری به ارزیابی محصول شما پرداخته و شروع به پرس و جو از محصول می‌کند و درنهایت تصمیم می‌گیرد که آیا محصول یا خدمات را خریداری کند یا خیر. هدف این مرحله متقاعد کردن مشتری برای خرید است. البته موانعی مانند دسترسی دشوار، قیمت نسبتا بالا و غیره می‌توانند در این مرحله باعث شوند که مشتری از خرید صرف‌نظر کند. در نتیجه، باید به مشتری‌ها اطمینان دهید که از خرید خود پشیمان نخواهند شد تا اطمینان خاطر و اعتماد او را جلب کنید.

۵. اقدام به خرید یا اکشن Action: در این مرحله، مشتری اقدام به خرید محصول کرده و از آن استفاده می‌کند. البته در این مرحله هنوز این شانس وجود دارد که مشتری از خرید پشیمان شود اما فروشنده هوشمند با استفاده از ترفندهایی مانند خدمات پس از فروش، اشانتیون، تخفیف و غیره می‌تواند شانس نهایی شدن خرید را بالا ببرد.
زمانی که مشتری به این مرحله می‌رسد، عملا به هدف رسیده‌ و توانسته‌اید یک فروش موفق داشته باشید.

۶. وفاداری یا لویلتی Loyalty: هدف از این مرحله اطمینان از رضایت مشتری و تشویق وی جهت تبدیل شدن به یک مشتری وفادار و دایمی است. در این مرحله نقش ارتباط با مشتری بسیار مهم و حیاتی می‌شود. هر سازمانی بنا به شرایط خود باید پس از خرید نیز ارتباط خود را با مشتری حفظ کند. حفظ مشتری در این فرآیند باعث خرید مجدد می‌شود، عدم رضایت مشتریان ارتباط مستقیمی با کاهش سود هر شرکت خواهد داشت.

قیف فروش ابزاری مفید برای بازاریاب‌هاست زیرا می‌تواند به آن‌ها در شناسایی موانعی که مشتریان در هر مرحله از فرایند خرید با آنها روبرو هستند، کمک کند. با درک این موانع، بازاریاب‌ها می‌توانند استراتژی‌هایی را جهت غلبه بر این مشکلات و بهبود نرخ تبدیل خود توسعه دهند.

قیف بازاریابی چیست؟

به تمام مراحلی که تیم بازاریابی برای ترسیم مسیر یک کسب و کار انجام می‌دهد تا تعامل خوبی بین کسب و کار با مشتریان انجام شود قیف بازاریابی یا مارکتینگ فانل Marketing Funnel، گفته می‌شود. بنابراین در این مفهوم تمرکز اصلی برروی تیم بازاریابی، مشتریان و ایجاد تعامل است.

قیف بازاریابی نیز از ابتدا تا انتها یک هدف مشخص دارد و تلاش می‌کند مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان واقعی شوند. البته منظور از مشتری واقعی می‌تواند فقط فروش محصول نباشد و فرآیندهای دیگری چون ثبت نام یا پرکردن فرم مشخص نیز از جمله اقداماتی است که در انتهای قیف انجام می‌شود. در ادامه این قیف بازاریابی، یک قیف دیگر برای حفظ مشتری وجود دارد و اگر نتوانیم به خوبی مشتریان فعلی را حفظ کنیم، تعداد زیادی از آنها از دهانه قیف دوم خارج خواهند شد.

اهمیت قیف فروش

پیاده‌سازی این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل دلایل بسیاری می‌شود. از جمله:
۱. ایجاد مشتری: هدف قیف فروش جذب مشتری است که به موجب آن مراحلی را طی می‌کند که در نهایت منجر به تبدیل شدن مشتری می‌شود.

۲. ایجاد معرف: قیف فروش علاوه بر جذب مخاطب هدف، مشتریان راضی را نیز ترغیب می‌کند تا مشتریان دیگری، معرفی کنند.

۳. نظارت و بررسی روند فروش: قیف فروش موجب می‌شود تا سازمان‌ها ببینند که در هر مرحله از فرآیند فروش چقدر خوب پیش می‌روند و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال کنند. این موضوع به استفاده کارآمد از زمان و منابع فروش کمک می کند. کنترل و بررسی مشتریان در حفظ منابع با ارزشی مانند زمان به شما کمک می‌کند.

۴. تلاش‌های مستمر: قیف فروش، تلاش یک سازمان را به گروه خاصی از مشتریان محدود می‌کند. این کار دسترسی به مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتری را با رسیدن به انتهای قیف، آسان‌تر می‌کند.

در دنیای امروز، یک شرکت موفق برای ترغیب مشتری به روش‌های فروش و بازاریابی از طریق قیف فروش، استفاده از بازاریابی محتوا، تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری و ارتباطات دوطرفه‌ای که شبکه‌های اجتماعی ارایه می دهند، متکی است.

چگونه یک قیف فروش بسازیم؟

همانطور که قبلا اشاره شد ایجاد یک قیف فروش برای انتقال مشتریان بالقوه از اولین برخورد مشتری با برند شما به فروش نهایی ضروری است. سپس می‌توانید سطح رفتار و تعامل را در هر مرحله دنبال کنید تا ببینید مشتری بالقوه در کجای قیف فروش قرار دارد و تعیین کنید که قیف فروش شما چقدر خوب کار می‌کند. راه های زیادی برای ایجاد قیف فروش وجود دارد و مشاغل و صنایع مختلف انواع قیف فروش مخصوص به خود را دارند.

این مراحل را برای ایجاد قیف فروش برای کسب و کار خود دنبال کنید:

رفتار مخاطب را تحلیل کنید.
رفتار مخاطب هدف خود را بررسی کنید افرادی که تا انتهای قیف آمده اند مشتریان بالقوه ای هستند که نیاز به محصول شما دارند در نتیجه تحلیل رفتار آنها بسیار به شما کمک می‌کند. یک تجارت مبتنی بر وب، ممکن است به معنای تجزیه و تحلیل معیارهایی در مورد نحوه استفاده مشتریان بالقوه از سایت باشد، از جمله اینکه چه چیزی محبوب‌تر است و نرخ پرش که نشان‌دهنده مدت زمانی است که در وبسابت آن شرکت حضور دارند.

جلب توجه مخاطب
باید چیزی وجود داشته باشد که در ابتدا مخاطب را به داخل قیف جذب کند که ممکن است شامل محتواهای غنی مانند اینفوگرافیک‌ها و فیلم ها یا تبلیغات باشد.

چیزی با ارزش ارایه دهید
برای اینکه مشتری راغب باشد تا شماره تلفن خود را به شما بدهد، باید در ازای آن چیزی به آن‌ها ارایه دهید. به عنوان مثال، ممکن است یک کتاب الکترونیکی یا یک آموزش رایگان آن‌ها را ترغیب کند تا یک راه ارتباطی با شما ایجاد کنند.

مخاطب را به صفحه‌ مورد نظر هدایت کنید
وقتی توجه آن‌ها جلب شد، مشتریان بالقوه نیاز به محلی جهت مراجعه دارند. صفحه فرود اغلب اولین فرصت برای مشتریان احتمالی است تا در مورد کسب و کار شما و محصولات و خدمات آن اطلاعات کسب کنند. کاربران به روش‌های مختلف به صفحه فرود شما می‌رسند. آن‌ها ممکن است روی یک تبلیغ یا لینکی در یک صفحه شبکه اجتماعی کلیک کنند، یک کتاب الکترونیکی دانلود کنند یا برای یک وبینار ثبت نام کنند. صفحه فرود شما باید شرکت و مزایای منحصر به فرد محصول یا خدمات شما را توصیف کند. صفحه فرود ممکن است تنها فرصت شما برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه باشد، بنابراین باید قوی و قانع‌کننده باشد. همچنین باید شامل راهی برای گرفتن اطلاعات تماس مشتری باشد.

چشم‌انداز خود را پرورش دهید
اکنون که مشتری به اندازه کافی برای ارایه شماره تماس خود علاقه نشان داده است، برای او محتوایی ارسال کنید که آن‌ها را مدام درگیر محصولات و خدمات شما ‌کند. به طور منظم با آن‌ها در تماس باشید و اطمینان حاصل کنید که این محتوا نیازهای کلیدی آن‌ها را برآورده می‌کند.

معامله را ببندید
بهترین پیشنهاد خود که نادیده گرفتن یا رد کردن آن از طرف مشتری دشوار است را برای بستن معامله ارایه دهید. به عنوان مثال، می توانید یک نمایش محصول، یک آزمایش رایگان یا یک کد تخفیف ویژه ارایه کنید.

روند را ادامه دهید
در این مرحله از قیف فروش، مشتری بالقوه یا تبدیل به مشتری شده یا تصمیم گرفته است که خرید نکند. در هر صورت، باید به روند ارتباط و ایجاد رابطه ادامه دهید. اگر مشتری بالقوه به خریدار واقعی تبدیل شد، با آموزش در مورد محصولات یا خدمات خود، درگیر کردن منظم آن‌ها برای ایجاد وفاداری و ارایه خدمات عالی برای حفظ آن‌ها به عنوان مشتریان ارزشمند، به ایجاد رابطه ادامه دهید.

قیف فروش خود را بهینه کنید
ایجاد قیف فروش به این معنا نیست که کار شما تمام شده است. شما باید به طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای بهبود و بهینه‌سازی این فرآیند باشید و مشخص کنید که در کجا ریزش دارید. نتایج پیشنهادات مختلف را مقایسه کنید. به‌عنوان مثال: ارسال رایگان به همراه تخفیف. اگر پیشنهادی نتیجه بسیار بهتری نسبت به دیگری داشت، برای جذب مشتریان بالقوه روی آن پیشنهاد تمرکز کنید و ببینید آیا می‌توانید آن را بهتر کنید یا خیر. سعی کنید بصورت تیمی راه‌های بیشتر و خلاقانه‌تری برای جذب مشتری پیدا کنید.

نحوه استفاده

بازاریاب‌ها می‌توانند از قیف فروش برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنند. با درک مراحل قیف فروش و نیازهای مشتریان در هر مرحله، می‌توانند محتوا و پیام‌های موثرتری ایجاد کنند که مشتریان را در طول قیف هدایت کند.

در اینجا به چند نکته برای استفاده از قیف فروش اشاره می‌کنیم:
محتوای هدفمند ایجاد کنید: محتوای خود را طوری ایجاد کنید که برای نیازها و علایق مشتریان در هر مرحله از قیف مناسب باشد.

مجددا از هدف‌گیری استفاده کنید: هدف گیری مجدد، برای نمایش تبلیغات به مشتریانی است که قبلا علاقه خود را به محصولات یا خدمات شما نشان داده‌اند.

از شیوه‌های مختلف برا ایجاد انگیزه استفاده نمایید: انگیزه هایی مانند تخفیف‌ها یا نسخه های آزمایشی رایگان ارایه دهید تا مشتریان را در هر مرحله از قیف تشویق به اقدام کنید.
تجربه مشتری را شخصی‌سازی کنید: تجربه مشتری را با استفاده از داده‌ها برای درک نیازها و ترجیحات فردی آن‌ها شخصی‌سازی کنید.

با استفاده از قیف فروش، بازاریاب‌ها می‌توانند به طور موثرتر مشتریان را جذب کرده و آن‌ها را به خرید محصول یا خدمات خود تبدیل کنند.

در اینجا به چند مثال از نحوه استفاده سازمان‌ها از مفهوم قیف فروش برای بهبود بازاریابی اشاره شده است:
ایجاد محتوای هدفمند: مشاغل می توانند محتوایی ایجاد کنند که مربوط به نیازها و علایق مشتریان در هر مرحله از لوله باشد. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ در مرحله آگاهی ممکن است محصول جدیدی را معرفی کند، در حالی که یک پست وبلاگ در مرحله ملاحظه ممکن است محصولات مختلف را مقایسه کند.

استفاده از هدف‌گیری مجدد: سازمان‌ها از این مورد می‌توانند برای نمایش تبلیغات به مشتریانی که قبلا علاقه خود را به محصولات یا خدمات آنها نشان داده‌اند، استفاده کنند. استفاده از آن راهی موثر برای رشد لیدها و سوق دادن آن‌ها به سمت خرید است.

ارایه انگیزه‌ها: کسب و کارها می‌توانند انگیزه‌هایی مانند تخفیفات یا نسخه‌های آزمایشی رایگان ارایه دهند تا مشتریان را در هر مرحله ترغیب به خرید کنند.

شخصی سازی تجربه: شرکت‌ها می‌توانند تجربه مشتری را با استفاده از داده‌ها برای درک نیازها و ترجیحات فردی آن‌ها شخصی‌سازی کنند. این می‌تواند از طریق مواردی مانند بازاریابی ایمیلی شخصی‌سازی شده و توصیه‌های محصول انجام شود.

معیارهای سنجش قیف فروش

شرکت‌ها از معیارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل و امتیازدهی مشتریان بالقوه در طول چرخه فروش استفاده می کنند تا موفقیت تیم‌های فروش خود را ارزیابی کنند.

نمونه‌هایی از این معیارها که منجر به درآمد می‌شود شامل موارد زیر است:

میانگین ارزش سفارش
این مورد نشان می‌دهد که به طور متوسط با هر سفارش یا خرید چقدر درآمد ایجاد می‌شود.

نرخ تبدیل
به معنی تبدیل مشتری تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگان سایت یا کسانی است که بدون اینکه هنوز مشتری شوند با محصول یا خدمات شرکت درگیر شده‌اند و درصد مشتریانی را نشان می‌دهد که به مشتری تبدیل می‌شوند.

نرخ جریان
میانگین مدت زمانی است که در هر مرحله از قیف وجود دارد. کل درآمد این مقدار کل درآمد حاصل از فروش در یک دوره معین است و معیار خوبی برای کارایی کلی فروش است.

درصد پیروزی
این درصد بسته شدن معامله تقسیم بر تعداد کل معاملات است.

نحوه شناسایی مشتری

قیف فروش یکی از مدل‌هایی است که در بازاریابی کاربرد دارد و منجر‌به پیدا کردن مشتری‌های واقعی می‌شود. بعد از ارسال پیامک انبوه یا استفاده از روش‌های تبلیغاتی دیگر، بسیاری از افراد فقط از روی کنجکاوی یا نیاز، اقدام به مطالعه آگهی و محتوای تولید‌شده در سایت شما می‌کنند. با به‌کارگیری قیف فروش می‌توانید این افراد را از مشتریان واقعی جدا کنید.

بازاریابی موثر با استفاده از قیف فروش

با استفاده از قیف فروش می‌توانید از این موضوع مطلع شوید که مشتری‌ها از کدام کانال و کدام منطقه شما را دنبال می‌کنند. در این مدل امکان شناسایی این موضوع وجود دارد که مشتریان از کدام محله، شهر یا استان با شما در ارتباط هستند.

به‌این‌ترتیب برای تبلیغات، استراتژی بهتری خواهید داشت. در نتیجه می‌توانید از روش‌های کارآمدتری برای معرفی محصولات به مشتریان استفاده کنید و میزان مشتریان واقعی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

قیف فروش و تحول در کسب و کار

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قیف فروش، بالا بردن میزان فروش است. برای رسیدن به این هدف می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

۱. برنامه‌ریزی و تحلیل بازار: برای اینکه استراتژی بهتری برای فروش و بازاریابی داشته باشید، ابتدا باید بازار هدف را به‌خوبی بشناسید. با این کار قادر می‌توانید نقاط ضعف و قوت کسب‌ وکارتان را شناسایی کنید. در نتیجه برنامه‌ریزی مناسبی برای ایجاد تغییرات و دستیابی به فروش بیشتر خواهید داشت.

۲. به‌روزرسانی محصولات و خدمات: برای اینکه مشتریان جذب محصولات شما شوند باید به حفظ و ارتقای کیفیت، توجه ویژه‌ای داشته باشید. ارایه محصولات و خدمات باکیفیت سبب می‌شود تا سطح رضایت مشتریان بالا رود و در میان رقبا، جایگاه بهتری داشته باشید.

۳. بهره‌بردن از فناوری: یکی از مواردی که در قیف فروش به بهبود کسب ‌وکارتان کمک می‌کند، استفاده از فناوری‌های جدید است. به‌عنوان مثال: سیستم‌های مدیریت موجودی و فروشگاه الکترونیک از ابزارهایی هستند که به‌کارگیری آن‌ها در مدل قیف فروش منجر‌به بهبود مدیریت مشتریان و افزایش فروش می‌شود.

۴. تبلیغات و بازاریابی: تبلیغات و بازاریابی مناسب و هدف‌مند باعث می‌شود تا بهتر از گذشته محصولات خود را به دیگران معرفی کرده و مشتریان جدید پیدا کنید.

۵. مشتری‌مداری: به کمک قیف فروش و نطارت برروی مشتریان می‌توانید ارتباط مستقیم و موثر با آن‌ها برقرار کنید. درک نیاز مشتریان و مشتری‌مداری به شما در راستای افزایش میزان فروش کمک خواهد کرد.

۶. پیشنهادات ویژه: با برگزاری جشنواره‌ها و تخفیف‌ها در زمان‌های خاص یا مشتریان قدیمی قادر به جذب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان قدیمی خواهید بود.

مزایا

قیف فروش، مزیت‌های بسیاری را با خود به همراه دارد که در ادامه به بررسی مزایای این فرایند می‌پردازیم:

۱. اطلاع‌رسانی مرتبط و به‌موقع: قیف فروش به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهد تا مراحلی که مشتری برای خرید به آن نیاز دارد را درک کنند و به نفع خود از آن استفاده کنند و سوالاتی که ممکن است در مراحل مختلف داشته باشند را پیش‌بینی کنند. با این روش می‌توان برای ایجاد و ارسال تبلیغات مرتبط به مشتری استفاده کرد.

۲. همسویی بازاریابی و فروش: ممکن است که مشتری سوالاتی داشته باشد و نتواند به فروشنده دسترسی پیدا کند، زیرا هنوز در مراحل اولیه‌ قیف قرار دارد. به هرحال این مشتری باید بتواند اطلاعات مورد نظر خود را از طریق تبلیغات برند شما دریافت کند.

۳. صرفه‌جویی در زمان: یک قیف فروش خوب باعث می‌شود تا بازاریاب‌ها، لید‌های بد را در همان مراحل ابتدایی، فیلتر کنند. در نتیجه هزینه‌های بازاریابی را فقط صرف مشتری‌هایی می‌کنند که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به خریدار واقعی دارند.

سخن نهایی

قیف فروش یکی از مدل‌های موفق بازاریابی برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار است. با استفاده موثر از قیف‌های بازاریابی و فروش، سازمان‌ها می‌توانند نرخ تبدیل را بهبود بخشند، فروش را افزایش دهند و تجارت خود را توسعه دهند و از طرفی با بکارگیری این روش و مدل‌های موفق تبلیغات می‌توانید جامعه هدف مورد‌نظر، محصولات و خدماتتان را به مشتریان جدید معرفی کنید.

طراحی مراحل این فرآیند متناسب با ظرفیت‌ها و استراتژی‌های مجموعه به شما کمک می‌کند تا هزینه جذب مشتری را کاهش داده و سودآوری خود را بالاتر ببرید.

سوالات متداول

۱. تفاوت بین قیف فروش و قیف بازاریابی چیست؟
قیف بازاریابی مقدم بر قیف فروش است. قیف بازاریابی جهت جلب بازدیدکنندگان به سمت برند و آشنایی با آن‌ها است اما قیف فروش، مخاطبان ناآگاه یا نیمه آگاه را جذب می‌کند و آن‌ها را به سمت خرید واقعی سوق می‌دهد.

۲. چه کسی به قیف فروش نیاز دارد؟
هر شرکتی به یک قیف فروش نیاز دارد زیرا هر شرکتی مشتریان خاص خود را دارد. قیف فروش ابزاری مفید برای همه شرکت‌ها صرف نظر از ابعاد یا صنعت آن‌ها است.

۳. آیا قیف‌های فروش واقعا کار می‌کنند؟
اگر برای لحظه‌ای اصطلاحات بازاریابی را حذف کنید، متوجه می‌شوید که قیف فروش چیزی بیش از تمرینی برای توجه به مشتری و هدایت آن‌ها به سمت خرید نیست. از آنجایی که مشتری تصمیم گیرنده است، توجه به آن‌ها فقط می‌تواند به نفع شما باشد. علاوه بر این، با کمک به استفاده بهینه از منابع بازاریابی خود، قیف فروش به افزایش بودجه بازاریابی شما کمک می‌کند.

۴. چه زمانی قیف‌های فروش کار نمی‌کنند؟
اگر قیف فروش به شکل ضعیفی اجرا شود نتیجه بخش نیست. بدون هدف‌گذاری مناسب و محتوای قانع‌کننده، بعید است که قیف فروش به اندازه کافی مشتریان بالقوه را جذب کند یا آن‌ها را در قیف نگه دارد.

۵. ریزش قیف فروش چیست؟
زمانی است که مشتریان احتمالی و لیدها قبل از اینکه به خریداران واقعی تبدیل شوند از قیف خارج می‌شوند. این ریزش معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بازاریاب‌ها نتوانند مشتریان را از طریق محتوای مرتبط و جالب و ارتباط با شرکت و پیشنهادات خود درگیر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا