آموزش های کاربردی

نحوه ارسال مواد بیولوژیکی

نحوه ارسال مواد بیولوژیکی! ارسال مواد بیولوژیکی انجام می شود؟ حمل مواد بیولوژیک و شیمیایی همواره به عنوان یکی از چالش برانگیزترین موارد در دنیای لجستیک و حمل و نقل به شمار می رود. به همین دلیل خدمات پست سرد و بیولوژیک به وجود آمده است. یکی از مهم ترین فاکتورها در ارسال مواد بیولوژیکی حفظ کیفیت محموله است. در کنار حفظ مرسوله های پستی باید به مسائل مهمتری مانند سلامت افرادی که وظیفه حمل مرسوله را دارند نیز توجه کرد.

ارسال

 

در هنگام ارسال مواد بیولوژیکی باید به این موضوع توجه کرد که کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد. بنابراین در پست بیولوژیک از ابزارهای تخصصی استفاده می شود که مرسوله آسیبی به آن ها وارد نشود.

ارسال مواد بیولوژیکی با پست سرد یا پست بیولوژیکی انجام می شود. این سرویس طی 24 تا 36 ساعت مرسولات داخلی را به تمام نقاط کشور انتقال می دهد. امروزه با استفاده از خدمات پست بیولوژیکی بسیاری از سفرهای بین شهری و هزینه های اضافی کاهش خواهد یافت.

روش های انتقال مواد بیولوژیکی

مواد بیولوژیکی باید با استفاده از ابزاری مانند کول باکس ها ارسال شوند. این مواد باید در دما و شرایط ایده آل قرار بگیرند تا ساختار اصلی خود را حفظ کنند. برخی دیگر از این وسایل شامل نگهدارنده های بیوجار، ظروف پاتولوژی است.

ارسال

 

ارسال مواد بیولوژیکی تاثیر زیادی بر صادرات خارجی کشور ما دارد. همانطور که می دانید بیشترین سهم صادرات کشور ایران پس از صادرات نفتی مربوط به این مواد می شود که شامل مواد فاسد شدنی و مواد غذایی و… می شود. بنابراین لازم است ارسال و ترانزیت این مواد به عنوان یکی از مهم ترین ضروریات لجستیکی ایران محسوب می شود.

با کمک این سرویس می توانید بازارهای محلی را رونق داده و تبدیل به بازارهای منطقه ای و کشوری کنیم. پست بیولوژیک می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن محصولات شما را بدون ایجاد تغییرات به محل مورد نظرتان انتقال دهد.

لاباکس

ارسال مواد بیولوژیکی می تواند شامل مواد پزشکی نیز باشد در این موقعیت حمل مرسوله ها باید بر اساس قوانین خاصی انجام بگیرد. با توجه که در برخی موارد حمل این مواد می تواند خطر آفرین باشد کشورها و نهاد های بین المللی برای حمل و ارسال آن ها قوانین زیادی را وضع کرده است.

قوانین IATA در بیو پست

ظروفی که برای حمل مواد بیولوژیک خطرزا در نظر گرفته می شوند باید مورد تایید قوانین IATA قرار بگیرد. این ظروف باید دارای بسته بندی اولیه باشند. در مرحله دوم از بسته بندی ثانویه ضد نشت برخوردار باشند. در انتها باید از یک بسته بندی بیرونی بادوام برخوردار باشند. این ظروف باید از تعادل بالایی در حالت باز برخوردار باشند. مرسولات باید بسته بندی سه لایه داشته باشند. همه ی مراحل ارسال این مواد باید بر اساس قوانین استانداردهای بین المللی انجام بگیرد. بدنه ی این ظرف ها باید از جنس مواد مقاوم مانند پروپیلن باشد. این ظروف از جنس پی وی سی هستند و از درب های ثانویه ضد نشت برخوردار هستند. وجود زبانه های محافظ قفل درب ثانویه باعث می شود که شدن سهوی درب ها جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. ارسال مواد بیولوژیکی تاثیر زیادی بر صادرات خارجی کشور ما دارد و ارسال مواد بیولوژیکی یکی از سخت روش های ارسال میباشد

  2. مرسولات بیولوژیک محصولات حساسی هستن که ارسال دقیق نیاز دارند ممنون از سرویس بیوپست بابت ارسال دقیق و سریع

  3. با پک های ایس واقعا ارسال اسون شده و تحول عظیمی هست ارسال نمونه ازمایشگاهی توسط پستکس

    1. چقدر عاااالی که شرایطی فراهم شده که میشه محصولات به این حساسی ومهمی را بااطمینان کامل جابه جاکرد.

  4. چقدر عالی ،دیگه محدودیت محتویات نداریم در ارسال مرسوله ، خیلی از مشکلات آزمایشی رو حل کرده پستکس

  5. فکر میکنم اولین شرکت پستی هستین که این کار رو انجام میده
    بسیار عالی ممنون از زحماتتون

  6. پستکس اولین شرکت واسطه پستی هست که ارسال مرسولات بیولوژیکی و حساس رو انجام میده .اونم راحت و بی دردسر

  7. چقد خوب که پستکس تو این زمینه هم تخصص داره
    دیگه حتی نگران بسته های آزمایشگاهی هم نباید باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا