پستکس و آشنایی با خدمات و پشتیبانی این مجموعه (قسمت دوم)

پستکس

همانطور که در قسمت اول این مقاله گفته شد، پستکس در مقام اولین و بزرگترین هاب آنلاین پستی در کشور، خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این خدمات در حوزه های جمع آوری، بسته بندی، رهگیری و خدمات ویژه برای کسب و کارهای آنلاین است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پستکس

امنیتو

امنیتو یکی از خدمات پرداخت پستکس برای مشتریان خود است. هنگامی که خریدار محصولی را سفارش داده و بهای آن را از طریق سرویس امنیتو پرداخت کرده باشد. تا زمانی که سفارش خود را تحویل نگرفته و کیفیت آن را تایید نکرده اند، مبلغ پرداختی برای فروشنده قابل برداشت نیست. در این سرویس برای فروشندگان کیف پول دیجیتال تعریف شده است و با هر فروش موفق، مبلغ مورد نظر در آن واریز می‌شود.

بیمه مرسولات در پستکس

هنگام ثبت سفارش در سایت پستکس، متناسب با ارزش مرسوله، می‌توانید آن را تا سقف ۶ میلیون تومان بیمه کنید. در این صورت چنانچه مرسوله شما دچار آسیبی شود تا سقف تعیین شده خسارت بلا فاصله به شما پرداخت خواهد شد. اما اگر ارزش کالای پستی شما بیش از ۶ میلیون باشد، مبلغ مورد نظر از طریق بیمه تکمیلی کوریر سرویس ها پرداخت خواهد شد که مبلغ آن نیز تا ۱۹ میلیون و نهصد و نود ونه هزار تومان است.

مهمترین نکته در این مرحله از ثبت سفارش، محاسبه صحیح ارزش کالا و انتخاب بیمه‌، متناسب با آن است. به عنوان مثال اگر کالای شما ارزشی معادل با ۳ میلیون تومان داشته باشد و شما سقف بیمه‌ی آن را ۲ میلیون تومان تعیین کرده باشید، در صورت خسارت تنها ۲ میلیون تومان به شما پرداخت خواهد شد.

شاپکس

شاپکس یکی از مهمترین خدمات پستکس برای کسب و کارهای آنلاین است. در این سرویس به فروشگاه های اینترنتی و در راس آن فروشگاه های اینستاگرامی پنل مجزا داده می‌شود. فروشندگان در این پنل ضمن امکان سفارش انبوه، می‌توانند با دریافت گزارشات سیستمی، اعم از تنوع و تعداد محصول و نیز آنالیز فروش، به نوعی کار انبارگردانی را نیز انجام دهند.

سابکس

سابکس یکی از سرویس های شاپکس است. یکی از مشکلات فروشگاه های اینستاگرامی، نداشتن درگاه پرداخت است که این مشکل با استفاده از سرویس سابکس مرتفع می‌شود. با خدمات API در سابکس، فروشگاه ها می‌توانند به طور مستقیم از پنل شاپکس استفاده کرده و نبود درگاه پرداخت را جبران کنند.

ارسال آسان با افزونه پستکس

فروشگاه های اینترنتی و به طور کلی کسب و کارهای آنلاین به منظور ارسال محصولات برای مشتریان خود از کوریر سرویس های پستی استفاده می‌کنند. البته استفاده از خدمات این شرکت‌ها، خود نیازمند مراجعه به سایت های جداگانه و پروسه ثبت سفارشی متفاوت است.

شرکت پستکس با ارائه‎ی افزونه ای، حمل و نقل محور ،سازگار با «ووکامرس» برای تمام سایت های فروشگاهی وردپرس، امکان ثبت سفارش را در همان سایت فروشگاهی، فراهم کرده است. بدین ترتیب علاوه بر صرفه جویی در وقت برای مشتریان، اعتبار و کارایی سایت نیز ارتقا یافته و لذت یک خاطره خوش از خرید آنلاین برای مشتریان رقم می‌خورد.

**********************************************************************

لینکخای مقاله:

خبرگزاری ایسنا

2 thoughts on “پستکس و آشنایی با خدمات و پشتیبانی این مجموعه (قسمت دوم)

  1. محمد فلاحی میگوید:

    یکی از کامل ترین بخش هایی که در این مجموعه وجود داره شاپکس هست واقعا عالیه من استفاده کردم علی الخصوص بخش انبار داری و مدیریت سفارشاتش خیلی کاربردی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *