آموزش های کاربردی

پستکس و آشنایی با خدمات و پشتیبانی این مجموعه (قسمت اول)

هاب های پستی در تسریع و بهینه سازی فرآیند پست نقشی اساسی دارند. در کشور ما نیز هاب های پستی توانسته اند تا حد زیادی با تجمیع و یکپارچه سازی سفارشات به بهبود این روند کمک کنند. شرکت پستکس ، به عنوان اولین هاب آنلاین پستی، توانسته است با ارائه خدمات جمع آوری و ارسال درب تا درب و نیز امکان ثبت سفارش و پشتیبانی شبانه روزی روند ارسال بسته های پستی را بهینه کند.

پستکس

آشنایی با خدمات پستکس

ثبت سفارش آنلاین

ثبت سفارش در سایت پستکس و از طریق اینترنت انجام می‎شود. برای این کار کافی است که به سایت postex.ir مراجعه کرده و ماژول مورد نطرتان را انتخاب کنید. این فرآیند در تمامی ساعات شبانه روز قابل اجرا بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل تیم پشتیبانی، صمیمانه و متعهد پاسخگو خواهد بود.

مشتریان پس از ثبت سفارش، با دریافت کد رهگیری، می‌توانند از لحظه لحظه‌ی انتقال مرسوله‌ی خود مطلع شوند.

جمع آوری مرسولات در پستکس

چنانچه ثبت سفارش قبل از ساعت ۸ صبح انجام شود، محموله در همان روز جمع آوری می‌‌گردد و در غیر این صورت به روز آینده موکول می‌شود. البته این روند برای شهروندان تهرانی کمی متفاوت است، بدین صورت که اگر تا قبل از ساعت ۱۰ صبح ثبت سفارش انجام شود، جمع آوری در همان روز و در غیر این صورت در روز آتی انجام می‌شود.

محدودیت های ارسال با پستکس

از آنجایی که پستکس صرفا یک هاب پستی است، لذا در زمان ثبت سفارش، مشتریان متناسب با نیاز خود، مشخص می‌کنند که مرسوله با چه سرویسی ارسال شود. این موضوع بدین معناست که تمامی محدودیت ها و ممنوعیت های ارسال، در کوریر سرویس های مختلف، در زمان استفاده از پستکس نیز وجود دارد. به عنوان مثال: سرویس پست جمهوری اسلامی، از ارسال بسته هایی با وزن بیش از ۳۰ کیلوگرم خودداری می‌کند. پس چنانچه در زمان ثبت سفارش در پستکس، ارسال با پست جمهوری اسلامی را انتخاب کرده باشید، بازهم نمی‌توانید بسته‌ای بیش از ۳۰ کیلوگرم را پست کنید.

پس کرایه و COD

پس کرایه و COD از پرطرفدارترین خدمات پستکس برای مشتریان است. این دو خدمت ضمن شباهت زیاد تفاوت هایی هم دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.
در سرویس پس کرایه، همانطور که از نام آن مشخص است، گیرنده پس از دریافت مرسوله، هزینه ارسال آن را می‌پردازد. اما در سرویس COD گیرنده علاوه بر پرداخت هزینه ارسال، ارزش ریالی کالارا هم می‌پردازد. این سرویس مورد استفاده بسیاری از کسب و کار های آنلاین است. چرا که مشتری پس از روئیت محصول و اطمینان از کیفیت مبلغ را می‌پردازد و این روند موجب افزایش رضایتمندی فروشندگان می‌شود.

شرایط استفاده از پس کرایه و COD

مشتریان برای استفاده از این سرویس می‌بایست ابتدا کیف پول خود را به مبلغ ۱۵۰ هزارتومان شارژ کنند. تا در صورت عدم پرداخت هزینه ارسال توسط گیرنده، از حساب فرستنده کسر گردد. همچنین در سرویس COD بلافاصله پس از دریافت وجه از گیرنده، کیف پول فرستنده به اندازه مبلغ دریافتی شارژ میگردد.

بسته بندی

یکی از خدمات پستکس ، در راستای ارسال درب تا درب، خدمات بسته بندی است. عدم آگاهی از نحوه صحیح بسته بندی مرسولات یا نبود دسترسی به کارتن های استاندارد پستی، همواره یکی از چالش های پستی بوده است. ولی نگران نباشید!. با استفاده از خدمات بسته بندی پستکس، تنها کافی است در زمان ثبت سفارش گزینه استفاده از بسته بندی را انتخاب کرده و مرسوله خود را به مامور جمع آوری تحویل دهید .

***برای آگاهی بیشتر از خدمات پستکس مقالات بعدی را نیز مطالعه فرمایید.****

********************************************************************************************************

لینک های مقاله:

خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا