top

پست خارجی و توضیحاتی اجمالی درباره آن

یکی از خدماتی که توسط شرکت پستکس ارائه می شود ارسال کالا به کشور های دیگر است که با نام پست خارجی شناخته می شود. نکته ی مهمی که در این نوع از پست وجود دارد تعرفه های مربوط به آن می باشد که باید مطابق با قوانین بین المللی تنظیم شوند.

هر ساله شرکت پست مطابق با آخریت تغییرات قوانین آن را ارائه می دهد. برای مشخص نمودن نرخ پست خارجی عوامل متعددی نقش دارند. برای مثال روش انتقال کالا می تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار باشد. با توجه به این که از دو روش زمینی و هوایی در پست خارجی استفاده می شود می توان به این مورد به عنوان یکی از عوامل موثر در این امر اشاره کرد.

پست خارجی

قوانین و مقررات در پست خارجی

قوانین و مقررات پستی در کشورهای مختلف متفاوت است و مطابق با آن لیست ممنوعات پستی در اقصا نقاط دنیا نیز متفاوت است. درک این اختلافات برای پیشگیری از ضررهای احتمالی در مراسلات بسیار ضروری است.

تفاوت قوانین پستی در کشورها

کشورهای مختلف متناسب با منافع و سیاست های خود می‌توانند به قوانین جهانی پست مواردی را اضافه کنند. در ادامه به برخی از این قوانین در کشورهای مختلف می‌پردازیم.

آلمان


در فهرست اقلام ممنوعه وارداتی (یا ترانزیتی) به کشور آلمان آمده: همه حیوانات زنده، به استثنای زنبورها، زالو، کرم ابریشم، انگل ها و نابود کننده های حشرات گزنده به منظور کنترل آن حشرات و مبادله شده بین موسسات رسما شناخته شده، مگس های خانواده دراسوفیلیدا جهت تحقیقات زیستی پزشکی، مبادله شده بین موسسات رسما شناخته شده.

اتریش


در فهرست اقلام ممنوعه به عنوان واردات یا ترانزیت کشور اتریش قید شده که: پشم و موی خوک، گراز یا گراز وحشی و ضایعات آن ها، موی گورکن و سایر موهای مخصوص ساخت برس، پرداخت نشده. موی اسب و ضایعات آن، پرداخت نشده. روده، سیراب و معده حیوانات (به جز ماهی)، کل و قطعات آن ها، تازه، سرد،منجمد، نمک سود، با آب نمک، خشک شده یا دود داده شده، ممنوع است.

انگلستان


در کشور انگلستان قوانین متفاوتی برای ترانزیت حیوانات وضع شده است. به عنوان مثال ترانزیت تمامی موجودات زنده ممنوع است. همچنان که واردات زنبور عسل را مشروط دانسته و قید کرده: محموله زنبورهای زنده باید فقط حاوی زنبورهای ملکه و زنبورهای کارگر باشد. کولونی ها مجاز نیستند. هر محموله باید یک مجوز ورود، صادره توسط وزارت کشاورزی و یک گواهی سلامت، صادره توسط وزارت کشور مبداء به همراه داشته باشد.

خرید آسان از فروشگاه های اینترنتی خارجی

نحوه خرید کالا از سایت های خارجی از نظر ماهیت خرید تفاوت چندانی با خرید های داخلی نمی کند. انتخاب کالای مورد نظر، اضافه کردن به سبد خرید تسویه حساب و پرداخت آنلاین مراحل مشابهی هستند که در خرید از سایت های خارجی همانند خرید از سایت های داخلی طی می کنید.

به منظور تسویه حساب ،کارت های شتابی داخلی جای خود را به کارت های اعتباری مستر، ویزا، امریکن اکسپرس و یا ابزارهای دیگر پرداختی مانند پی پال و ایزی رمیتنس می دهند. لذا شما نیاز به استفاده از یکی از این روش های پرداخت ارز در سایت های خارجی دارید و می بایست آدرس پستی، تلفن، کدپستی غیرایرانی و همچنین آدرس پرداخت کننده (Billing Address) را در اختیار داشته باشید.

حمل و نقل محصول به ایران

علاوه بر موضوع پرداخت در سایت های خارجی موضوع مهم دیگری که همواره کاربران ایرانی را در خرید از سایت های خارجی دچار دغدغه میکند، نحوه ی ارسال کالا به ایران است. با اعمال تحریم های چند وقت گذشته نسبت کشورمون ایران این مشکل جدی تر شده و نیاز به تحقیق بیشتر است . بسیاری از فروشگاه ها و سایت های معتبر بین المللی بخصوص شرکت های آمریکایی در حال حاضر به ایران خدمات پستی ارائه نمی کنند و ارسال کالا به ایران را ندارند. علاوه بر آن برخی از پست های بین المللی از جمله فدکس نیز به ایران خدمات ارائه نمی کنند. همچنین رویکرد گمرک کشورهای مختلف بخصوص آمریکا و کشورهای اروپایی در بسته هایی که مقصد آنها ایران است موضوعی است که قبل از خرید و ارسال کالا به ایران باید به آن توجه داشت.

پستکس با به عنوان بزرگترین هاب پستی کشور این دغدغه را برای همه شما عزیزان برطرف کرده است و میتوانید از همه فروشگاه های اینترنتی در سراسر دنیا خرید کنید و محصول خود را بدون نگرانی و در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. پستکس با به عنوان بزرگترین هاب پستی کشور این دغدغه را برای همه شما عزیزان برطرف کرده است و میتوانید از همه فروشگاه های اینترنتی در سراسر دنیا خرید کنید و محصول خود را بدون نگرانی و در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا