اخبار

گرانی حمل و نقل کالا، و تحریم ها باعث بروز چالش در صادرات شده است

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان ، در نشست مشترک فعّالان اقتصادی در مجلس با محوریت صنعت، ضمن بیان این که گرانی حمل‌ونقل کالا و تحریم‌ها ، صادرات را با مشکلات جدّی روبرو کرده است، گفت: در شرایطی نرخ کانتینر در کشتی‌رانی به پانصد الی ششصد دلار رسیده است که این موضوع قبل از تحریم‌ها بین بیست تا بیست و پنج دلار می‌رسید و این شرایط باعث سخت شدن کار صادرکنندگان کالا شده است.

وی بابیان این که در راستای حمایت از تولید داخلی باید شرایط حمل و نقل را برای تولیدکنندگان داخلی هموار کرد، افزود: گران شدن هزینه‌های حمل‌ونقل کالا ، حمل بار و شرایط سخت و بروکراسی های اداری پیچیده ، باعث شده است ،  تا صادرکنندگان نتوانند به تعهّدات خود عمل کنند ، و این به از دست دادن بازارهای خارجی منتهی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان این که،  علاوه بر کیفیت یک محصول  برای رقابت‌پذیر بودن، قیمت تمام‌شده ی آن نیز مناسب باشد، ابراز داشت: متأسّفانه با شرایط فعلی این امکان که قیمت تمام‌شده کم شود و کاهش یابد وجود ندارد، بنابراین می‌بایست برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

جمعه‌ای بابیان اینکه اتاق بازرگانی از ابتدای سال تاکنون پنجاه و پنج نامه ، برای بهبود شرایط اقتصادی ، و حلّ مشکلات صادرکنندگان کالا ارسال کرده است، تصریح کرد: تحریم‌ها باعث به  وجود آمدن مشکلاتی در کشور شده اند،  اما در بروکراسی اداری باید موانع  سر راه ، شناسایی و برای آن‌ها راه حلهای لازم تصمیم گرفته شود.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود را ، عدم اجرای درست قوانین دانست و اضافه کرد: وجود قوانین دست‌وپاگیر، و عدم اجرای بموقع و درست برخی قوانین خوب و کار راه‌انداز مانع پیشرفت و رفتن به جلو می‌شود بنابراین می‌بایست این روند اصلاح شده، و شاهد کارآمدی شدن قوانین و توسعه ی سرمایه‌گذاری در کشورمان باشیم.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا