Uncategorized

آشنایی با انواع حمل و نقل

انواع حمل و نقل

انواع حمل و نقل  ابزاری است جهت انتقال محصول و کالایی که به انسان تعلق دارد. این کار بایستی دارای مجوزهای ضروری جهت نقل و انتقالات باشد. در واقع برای حمل اسباب و وسایل بایستی ابعاد، جنس و وزن کالا نیز بررسی شود. حمل و نقل عمومی که بخشی از نقل و انتقالات شهری است، در دسترس عموم مردم قرار دارد. این نوع از لحاظ اقتصادی در مقایسه با سایر روش های جابه جایی به صرفه تر است. اتوبوس، مترو و کلیه ناوگان شهری جزء نقل و انتقالات عمومی محسوب می گردند.

نوع شهری نقل و انتقالات به مجموعه سیستم شهری مرتبط است. نوع جاده ای آن دارای روش زیر زمینی است و یا از طریق جاده های بین شهری برای انتقال و جابه جایی کالاها و انسان ها می باشد. همچنین از دیرباز نوع قدیمی این نقل و انتقالات به صورت ریلی بوده است. در واقع با گسترش انواع حمل و نقل زمان و مدت سفر در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته است.

آشنایی با انواع حمل و نقل

انقلاب در ارسال کالا

اگر شما توسط یک پیک موتوری و یا پیک درون شهری اقدام به ارسال کالا نمایید، مسلما در مقایسه با روش های منسوخ شده قدیمی همچون قاطر، چرخ و درشکه راحت تر خواهید بود. اما پس از انقلاب صنعتی شکلی تازه به نحوه تولید ماشین و نوع جابه جایی داده شد. بنابراین این انقلاب کمک بسیار زیادی به ایجاد شغل و کسب و کارهای مختلف کرد، و البته  معایبی نیز داشت. تاکسیرانی، راننده اتوبوس، تریلی و ناوگان های مختلف شهری با توسعه شهرها بیش از پیش مورد نیاز مردم قرار گرفت. البته ایجاد طرق مختلف نقل و انتقالات و استفاده از پیک های مختلفی که زیر مجموعه این جابه جایی ها محسوب می شوند، بسیار در ایجاد ترافیک و شلوغی مسیرها در شهرها نقش داشت.

البته آلودگی محیط زیست و هوا را نیز به این توسعه نقل و انتقالات شهری بایستی اضافه نمود. بنابراین با توجه به این راه های نوین جابه جایی که به شرایط و وضعیت اقلیمی هر شهر و کشوری نیز وابسته است، گاهی حمل و نقل هوائی و دریایی نیز در زمره انواع نقل و انتقالات قرار می گیرد.

آشنایی با انواع حمل و نقل

حمل و نقل دریایی

به گونه ای که مردم بسیار زیاد به این روش ها عادت کرده اند و جدایی از این راحتی و پیشرفت برای همگان کاری صعب و دشوار است. حمل و نقل در جوامع امروزی رابطه ای تنگاتنگ با ارتباطات دارد. در واقع با آمدن فکس،ایمیل، تلگراف و غیره دیگر اشخاص برای دیدن یکدیگر نیازی به حضور در کنار یکدیگر ندارند. حال در جامعه کنونی حتی با سایت ها و اپلیکیشن های مختلف می توان تا ساعت ها یکدیگر را مشاهده نمود. همچنین برای تحویل کالای مورد نظر خود از طریق سایت هایی که به صورت آنلاین ثبت سفارش می کنند، توسط پیک درون شهری سریعا به کالای مورد نظر خود می توانند دست یابند.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. با توجه به محدودیت های هر کشور برای تبادل کالا نیاز تنوع ارسال در هر کشور وجود دارد

  2. قابلیت مقایسه قیمت ها و زمان ارسال یکی از ویژگی های مهم پستکس هست که اون رو منحصر به فرد کرده

  3. چقد خوبه که خیالت راحته و میتونی انتخاب کنی مرسولت چه جوری به دست گیرنده برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا