Uncategorized

آشنایی با فناوری مسیریابی هوشمند

آشنایی با فناوری مسیریابی هوشمند

فناوری مسیریابی هوشمند به عنوان یکی از فناوری ‌های جدید شناخته می ‌شود که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند. دستگاه جی پی اس یکی از دستگاه های سیستم موقعیت یاب است که با فناوری هوشمند تولید می گردد. زمانی که شما می خواهید با خودرو به بخش های متفاوت شهر و کشور بروید استفاده از برنامه مسیربندی هوشمند به شما کمک زیادی خواهد کرد. حفظ تمرکز جهت حرکت در مسیر اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل باید از برنامه های مسیریابی دقیق و هوشمند استفاده نمایید.

کاربرد فناوری های هوشمند مسیریابی

روش های مسیریابی از زمان گذشته تا به امروز کاربرد زیادی داشته اند. استفاده از فناوری مسیریابی دقیق و هوشمند زمینه کاری تخصصی را می طلبد. شغل بسیاری از افراد مسیریابی حرکت خودرو، کاروان و … می باشد. به طور کلی باید بدانید که مسیریابی برای حرکت کردن در خیابان های متفاوت و شهرهای گوناگون اهمیت زیادی دارد. اگر مسیریابی به صورت اصولی انجام نشود باید زمان زیادی در مسیر باشید. هر یک از نکاتی که در مورد مسیریابی اهمیت دارند را در سیستم های هوشمند مسیریابی رعایت کرده‌ اند.

مسیریاب

مسیریابی هوشمند برای حمل و نقل

 زمانی که اتومبیل ها در عرصه حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفتند مسیریابی برای آنها دشوار گشت. اکنون بعد از سالها فناوری سیستم مسیریابی هوشمند را برای سیستم حمل و نقل به کار گرفته‌ اند. سرعت انتقال فیزیکی بین نقاط جغرافیایی با استفاده از این سیستم افزایش پیدا کرده است. در واقع شما با سیستم مسیریابی دقیق و هوشمند نیاز به راهنمایی افراد ندارید. با نقشه جدید و به روز می توانید از وضعیت ترافیکی مسیرهایی که کم ترافیک هستند، دوربین های ترافیکی و … اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر می خواهید سریعتر و آسان تر به هر یک از نقاط جغرافیایی برسید باید از فناوری مسیر بندی هوشمند استفاده کنید.

جی پی اس مهمترین فناوری

 فناوری مسیریابی هوشمند بر اساس جی ‌پی ‌اس انجام می گردد. در ابتدا با استفاده از فناوری جی پی اس، خودرو های لوکس می‌ توانستند سریعا مسیر مورد نظر را پیدا کنند. اکنون با پیشرفت فناوری بسیاری از تولیدکنندگان نرم ‌افزارهای گوناگونی را برای مسیریابی راه اندازی کرده اند. علاوه بر دستگاه های اختصاصی که مربوط به جی پی اس هستند شما می توانید از سیستم های پرتابل که در گوشی ‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌ گیرند جهت مسیریابی امکانات لازم را دریافت کنید. سیستم های مسیریابی کامپیوتری در ابتدا برای سامانه های دریایی و هوایی مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. امروز این سیستم به یک فناوری پرکاربرد تبدیل شده که اتومبیل های شخصی می توانند از آن استفاده بهینه داشته باشند.

روش های هوشمند در حوزه راه یابی

 خودروها از چیپ مخصوص جی پی اس استفاده می کنند و راهنمایی دقیق برای مسیر خواهند داشت. بهترین روش در سیستم مسیریابی هوشمند این صورت است که مبدا و مقصد ارائه می ‌شود. پس از آن با دریافت دستورات صوتی شما می توانید به مقصد برسید. مسیر حرکت با دریافت دستورات صوتی به درستی اعلام می‌ شود. این سیستم با مکان یابی می تواند مکان فعلی شما را به درستی تشخیص دهد و ادامه مسیرتان را مشخص کند. پیگیری لحظه ‌ای هر یک از خودروها با استفاده از سیستم مسیربندی هوشمند موجب شده که شما به مقصد مورد نظرتان هدایت گردید. به همین دلیل دیگر نیازی نیست به مانیتور سیستم نگاه کنید. در واقع شما با خیال راحت و با تمرکز بر جاده می توانید مسیر را ادامه دهید و از سیستم هوشمند استفاده نمایید.

مسیریاب

مدل های متنوع فناوری هوشمند مسیریابی  

در بازار هر یک از وسیله ها و سیستم های هوشمند امروزی، رقابت دشواری با یکدیگر دارند. در زمینه انواع دستگاه های مسیریابی هوشمند این رقابت وجود خواهد داشت. این مسئله که کدام یک از سیستم های مسیربندی هوشمند برای خودروی شما مناسب است را باید از طریق اپلیکیشن ها مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از برنامه های مسیریابی گوشی می توانید مسیر دقیق را مشاهده کنید. اگر مایل هستید بهترین سیستم مسیریابی را برای گوشی خود انتخاب نمایید باید ابتدا سیستم عامل گوشی را مورد بررسی قرار دهید. سپس یکی از مسیریاب های مناسب سیستم عامل گوشی را نصب کنید. هر یک از اپلیکیشن های گوشی قابلیت های متنوعی دارند که باید آنها را با نیاز خود مطابقت دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا