Uncategorized

ارسال مرسوله های حساس چگونه انجام می گیرد

ارسال مرسوله های حساس آزمایشگاهی با کمک یکی از خدمات ویژه پست با عنوان پست سرد یا پست بیولوژیک انجام می گیرد.  این سرویس را مخصوص حمل نمونه های آزمایشگاهی و عفونی ایجاد کرده اند. مدت زمان ارسال این محصولات بین 24 تا 36 ساعت است به صورتی که متصدیان انجام این کار و مرسولات آزمایشگاهی هر دو در سلامت کامل خواهند بود.

ارسال موسوله های حساس همیشه به عنوان یکی از چالش برانگیزترین موارد حمل و نقل در دنیای لجستیک به شمار می رود. یکی از مواردی که در پست سرد یا بیولوژیک بسیار مورد توجه است سلامت ماموران ارسال در کنار مرسولات آزمایشگاهی است.

وسایل مورد نیاز برای ارسال مرسوله های حساس

ارسال مرسولات حساس مانند مواد آزمایشگاهی، مواد شیمیایی و نمونه های خونی نیازمند وجود تجهیزاتی است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

ارسال مرسوله های حساس با کول باکس: کول باکس ها به عنوان ابزاری شناخته می شوند که با استفاده از تکنولوژی زنجیره سرد امکان نگهداری و ارسال نمونه های آزمایشگاهی نظیر واکسن، خون، انواع داروها و مشتقات دیگر را فراهم می آورند. این کول باکس های پستی را در سایزهای مختلف برای ابعاد گوناگون بلوک یخ تولید می کنند. جنس بدنه ی این جعبه ها از پلی اتیلن ساخته شده است و بدنه داخلی آن ها از جنس عایق پلی استایرن انبساطی ساخته شده است. میانگین  مناسب برای ضخامت جعبه های کول باکس 25 میلی متر در نظر گرفته شده است.

نگهدارنده بیوجار

مرسوله های حساس باید در حین ارسال از امنیت کاملی برخوردار باشند. بنابراین برای تامین امنیت مرسولات آزمایشگاهی و پزشکی مانند انواع نمونه های پاتولوژی، لوله های آزمایشگاهی و …. در زمان انتقال هوایی، دریایی، زمینی و ریلی از نگهدارنده های بیوجار استفاده می کنند. این ظرف های نگهدارنده از استراکچر محکم و مقاومی برخوردار است که باعث می شود تغییرات و فشار محیط بر روی مرسوله اثری نداشته باشد.

ظروف حمل نمونه های پاتولوژی

برای حمل مرسوله های حساس آزمایشگاهی در مسافت های طولانی از ظروف حمل نمونه پاتولوژی کمک می گیرند. این ظروف قابلیت حمل نمونه ها به تنهایی یا به همراه لوله های آزمایشگاهی را دارند. مهم ترین ویژگی این باکس ها مقاومت مناسب در برابر فشار اتمسفر می باشد . می توانید از این باکس ها در همه ی روش های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی استفاده کنید.

ارسال مرسوله های حساس آزمایشگاهی به وسیله این ظروف از ایمنی بالایی برخوردار است. وجود درب های پیچی از جنس  EPDM باعث می شود که از ایجاد هر نوع نشت جلوگیری شود. ظروف نمونه پاتولوژی امکان فریز و اتوکلاو کردن را دارند و در مقابل اسیدها و حلال های آزمایشگاهی از پایداری بالایی برخوردار است.

لاباکس

برخی از نمونه های آزمایشگاهی و پزشکی می توانند به میزان زیادی خطر ساز و مشکل آفرین باشند. بنابراین لازم است که جا به جایی این مدل از مرسوله ها بر اساس پروتکل های ویژه ای انجام بگیرد. در زمان حمل مرسوله های آزمایشگاهی باید کیفیت و تمامیت آن ها حفظ شود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که باید در حین ارسال این محموله ها از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری به عمل بیاید. به همین دلیل است که نهاد های بین المللی و کشورها برای حمل این مرسولات از قوانین خاصی پیروی می کنند.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. چقدر عالی به نظرم این سرویس ها خیلی میتونه برای ازمایشگاه ها که مرسولات خاص دارن پر استفاده باشه

  2. این سرویس میتونه خیلی به ارسال نمونه های آزمایشگاهی که حساس هستند کمک بکند

  3. برای مرسولات بیولوژیکی عالیه .چون واقعا شرایط حمل و نگه داری سختی دارند کسی ارسال نمیکنه .و چه قدر خوب که میشه اون ها رو ارسال کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا