در این جلسه محسن پور سید آقایی با بیان اینکه در جلسه قبل نقدهایی نسبت به بندهای ارائه شده در برنامه پنج ساله سوم شد گفت: «تعدادی از بندها اصلاح شده و در جلسه امروز مابقی نواقص مرتفع میشود.»
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در خصوص افزایش ظرفیت های مراکز معاینه فنی اظهار کرد: «ما باید ظرفیت این مراکز را تا ۱۰۰درصد افزایش دهیم و در دو شیفت معاینه فنی ارائه کنیم تا همه خودروها بتوانند از این امکان استفاده کنند. ضمن اینکه معاینه فنی تاکسی و خودروهای شخصی نباید یکی باشد و می توانیم با ارائه طرحهای تشویقی به تاکسیرانی، تاکسی ها را تشویق به دریافت معاینه فنی برتر کنیم.»
وی درباره فیلترهای جاذب دوده موقت و دائم نیز تاکید کرد: «در شرایط فعلی، نمی توان هزینه جدیدی را به اقتصاد کشور تحمیل کرد. لذا نمی توان هم خودروهای برون شهری را ملزم به استفاده از فیلتر دوده کنیم و می توانیم بندی را در نظر بگیریم که اتوبوس هایی که به پایانه های داخل شهر تردد میکنند، ملزم به نصب فیلتر دوده شوند.»
پورسید آقایی همچنین در خصوص اظهارنظر نماینده راهور مبنی بر مکلف شدن پلیس به رعایت تکالیف شهرداری نیز گفت: «پلیس انتظار دارد بند مربوط به تامین هزینه ها توسط شهرداری باقی بماند اما متاسفانه اطلاعات مورد نیاز شهرداری مربوط به حمل و نقل و خودروها را در اختیار نمیگذارد که این مغایر قانون است و می توان با تعامل این کاستیها را مرتفع کرد.»
در ادامه این جلسه که با حضور معاونان حمل و نقل مناطق مختلف تهران و نماینده پلیس راهور تهران برگزار شد، هر یک از اعضا نظرات و اصلاحات خود درباره بندهای مختلف را ارائه کردند.
در پایان این نشست، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اعضای کمیسیون خواست تا نظرات کتبی خود در خصوص بخش دوم احکام برنامه پنج ساله را تا روز شنبه ارائه کنند تا پس از بررسی و رفع نواقص برنامه نهایی آماده و به کمیسیون تلفیق ارائه شود.