Uncategorized

باکس های یخ خشک و ارتباط آن با مرسولات نمونه ی آزمایشگاهی

امکان ارسال مرسولات نمونه آزمایشگاهی با پست سرد

پست سرد یا پست بیولوژیک یکی از خدمات پستکس است که مخصوص حمل مرسولات نمونه ی آزمایشگاهی با ظروف مخصوص و یخ خشک می باشد. این سرویس در مدت زمان کوتاهی یعنی بین 24 تا 36 ساعت مرسولات حساس و آزمایشگاهی را در سراسر کشور پخش می کند. مهمترین ویژگی این سرویس حفظ سلامت ماموران جمع آوری و سلامت مرسولات می باشد.

یخ خشک

مرسولات نمونه ی آزمایشگاهی با چه تجهیزاتی حمل می شوند

همانطور که می دانید مرسولات نمونه ی آزمایشگاهی با تجهیزات مخصوصی حمل می شوند تا ویژگی های آن ها در حین حمل و نقل حفظ شود. یکی از این تجهیزات کول باکس ها هستند. این تجهیزات با استفاده از تکنولوژی یخ خشک یا زنجیره سرد طراحی شده است. کول باکس ها در سایزهای مختلفی تولید می شوند. این جعبه ها توانایی حمل انواع نمونه های آزمایشگاهی ، واکسن و داروها را دارند. ابعاد متفاوت این بسته ها با توجه به اندازه ی بلوک های یخ خشک طراحی شده است.

نگهدارنده های بیوجار و یخ خشک

مرسولات نمونه ی آزمایشگاهی را می توانید با استفاده از نگهدارنده های بیوجار ارسال نمایید. این تجهیزات را جهت حمل نمونه های حساس که به وسیله ی روش های هوایی، ریلی و دریایی حمل می شوند طراحی کرده اند. طراحی استراکچر این نگهدارنده ها بسیار قدرتمند و مقاوم است که موجب می شود فشار 1.5 اتمسفری را تحمل نماید. این قابلیت ها باعث شده است که تغییرات فشار محیط بر روی مرسوله ها تاثیری نگذارد.

معمولا در هنگام انتقال مرسولات از یخ خشک استفاده می کنند. البته یخ را به شکل مستقیم در ظرف نمی ریزند. استفاده از یخ خشک باعث می شود که مرسوله های حساس حفظ شوند.

یخ خشک

ظرف حمل نمونه های پاتولوژی

مرسولات نمونه ی آزمایشگاهی جزو بسته های حساس به شمار می روند از این رو برای حمل آن ها تمهیداتی اندیشیده شده است. زمانی که قرار است بافت ها و نمونه های آزمایشگاهی به مسافت های دوردست ارسال شود از تجهیزاتی با عنوان ظروف حمل پاتولوژی استفاده می کنند. این ظروف برای همه ی شیوه های حمل و نقل مناسب هستند.

یخ خشک

قوانین حمل در بیوپست

پست سرد بر اساس قوانین IATA طراحی شده است. بر اساس این قوانین مواد حساس باید در ظروف ویژه ای حمل شوند. بر اساس این قوانین ظروف حاوی نمونه های آزمایشگاهی باید دارای بسته بندی اولیه ای می باشد. این بسته بندی به صورت ضد نشت می باشد. به جز بسته بندی لایه بیرونی بسته نیز بسیار بادوام است.

این بسته ها مطابق با قوانین و مقررات بین المللی و استاندارد های لازم ارسال می شود. این مرسوله ها معمولا با پست هوایی ارسال می شوند. کمترین سهل انگاری در زمان جا به جایی این مرسولات می تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. بنابراین برای حفظ ایمنی در پست سرد یا بیولوژیک باید از تجهیزات مخصوص استفاده کنند. پستکس با ایجاد این سرویس حمل بسته های پستی حساس بسیار ساده تر از گذشته شده است. در واقع حمل ونقل نمونه های آزمایشگاهی، واکسن و مواد شیمیایی به عنوان یکی از چالش برانگیز ترین موارد در دنیای لجستیک به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا