آموزش های کاربردی

تأثیر بسته بندی در فروش و بازاریابی محصولات

تأثیر بسته بندی در فروش و بازاریابی محصولات چیست ؟ بسته بندی را صنعت آماده سازی محصولات برای جا به جایی، انبار کردن، بازاریابی و ارسال آنها به دست مشتری با حداقل هزینه تعریف می کنند. شکل ظاهری محصول ارسال شده بسیار اهمیت دارد و حامل پیامی از فروشنده به خریدار است. نباید به آن تنها به عنوان یک پوشش برای حفاظت از کالا نگاه کرد، بلکه می تواند عاملی برای جلب بیشتر نظر خریدار و رضایت او و در نهایت بالا رفتن فروش و ابزاری برای بازاریابی باشد.

بسته بندی و فروش کالاها

شما به عنوان یک گیرنده و مصرف کننده دوست دارید وقتی بسته ای با پست به دستتان می رسد، به چه شکلی باشد. آیا دلتان نمی خواهد یک بسته، حتی اگر خودتان آن را خریده اید، شکل و شمایل یک هدیه و جعبه شگفت انگیز را داشته باشد.

بسته بندی می تواند نقش پشتیبان را برای محصول بازی کند. شکل بسته ای که به دست مصرف کننده و خریدار می رسد، می تواند نشان دهنده ارزشی باشد که تولیدکننده برای محصول خود قائل است.

حمل و نقل بسته های پستی

حمل و نقل بسته های پستی با توجه به اندازه، وزن، جنس و فاصله مکانی و زمانی به روش های گوناگونی انجام می شود. این بسته ها ممکن است به شکل پاکت، بسته یا کیسه باشند و جا به جایی آنها با انواع وسایل نقلیه ریلی، دریایی، هوایی و زمینی امکان پذیر است.

بسته بندی

پیش از ارسال کالاها،‌ باید به موارد مهمی در زمان بسته بندی توجه شود. به عنوان مثال، اشیای شکستنی نباید فضایی برای تکان خوردن داشته باشند،‌ زیرا در طول مسیر احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر می شود.

برخی از محصولات مانند لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز به دمای مخصوصی برای نگهداری دارند که در زمان بسته بندی آنها پیش از ارسالشان باید به این نکته توجه شود. مواد فسادپذیر دارای حساسیت بیشتری هستند و آنها که در برابر رطوبت مقاومت کمی دارند نیاز به دقت بیشتری دارند تا سلامت و بدون هیچ آسیبی به دست مصرف کننده برسند.

برخی از محصولات نیز خودشان بسته بندی شیک و زیبایی دارند که شاید کافی باشد با کشیدن سلفون در اطرافشان آنها را از آسیب های بیرونی و ضربات وارده حفظ کرد. یک بسته زیبا می تواند منجر به تبلیغ دهان به دهان برای فروشنده یا تولیدکننده محصول باشد و هر خریدار را به یک مبلغ تبدیل کند. رسیدن یک بسته دیرتر از موعد مقرر و خراب و آسیب دیده و به شکل نازیبا به درب خانه مشتری، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. 

تأثیر بسته بندی در فروش

شرکت پستکس این امکان را برای شما فراهم می کند که در صورتی که فروشگاه یا شرکت تازه تاسیس هستین برای جلب مشتری و بازاریابی بهتر موقع تحویل کالا به نماینده و جمع آور شرکت برند و لوگو خود را در اختیار مسئول ذکر شده قرار دهید و بسته خود را با برند خود به دست مشتریان برسانید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا