معیارهای انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات لجستیک (بخش نخست)
اگر چه کسب و کارهای آنلاین به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان، از زیرساخت ها و توانمندی های شرکت های لجستیکی ۳PL (مدیریت ورود و خروج، انبارداری و توزیع مرسولات) استفاده می نمایند، اما گاهی اوقات برون سپاری نیازهای لجستیکی شرکت می تواند ترسناک هم باشد. زمانی که تصمیم می گیرید با یک شرکت لجستیکی (۳PL) کار کنید، موارد زیادی وجود دارد که لازم است با دقت آن ها را مدنظر داشته باشد و با تحلیل و بررسی دقیق انتخاب کنید.
فراموش نکنید که هر شرکت ۳PL، برای همه نوع کسب و کاری مناسب نیست. ممکن است پیدا کردن یک تطابق مناسب بین کسب و کارهای اینترنتی و شرکت ها ۳PL اندکی زمانبر باشد، اما توجه به آن بسیار مهم است. همانگونه که سعی می کنید تا یک شرکت ۳PL قابل اطمینان برای برون سپاری خدمات لجستیکی کسب و کار خود بیابید، توجه به این نکته مهم است که دقیقاً نیاز خود را شناسایی و آنچه را که از یک شریک لجستیکی انتظار دارید، درک کنید. راه حل هایی که یک شرکت ۳PL برای مرتفع نمودن مشکلات شما ارائه می دهد، بسیار مهم است، اما عوامل حیاتی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
در این مقاله سعی شده است. تا مهمترین عواملی که یک شرکت تدارکات و لجستیک ۳PL باید داشته باشد تا برای همکاری مناسب دانسته شود را بررسی کنیم. در بخش اول سه معیار “حرفهای بودن”، “قابلیتهای فناورانه” و “خدمات مشتری” به اجمال معرفی میشود.
برای مطالعه بیشتر : هوش مصنوعی در پست و نقش آن در ارتقای این صنعت
شهرت و حرفه ای بودن
شهرت و حرفه ای بودن در زمینه ارائه خدمات لجستیکی، در واقع همه چیز در دنیای لجستیک است. شرکت های ۳PL که انبوهی از مشتریان ناراضی را به دنبال خود دارد، نمی توامند گزینه مناسبی برای ارائه خدمات به شما باشند. کار کردن با چنین شرکتی بسیار وحشتناک و دارای ریسک بالایی است. به دنبال شرکت لجستیکی باشید که نه تنها مشتریان راضی، بلکه فروشندگان، شرکتهای مخابراتی و کارمندان راضی نیز داشته باشد.
بی تردید کسانی که شهرت خوبی دارند در صنعت تجارت الکترونیکی و لجستیک خرده فروشی مورد احترام خواهند بود و قاعدتاً از شبکه پایدار و ارتباطات صنعتی بهتری نیز برخوردار بوده و در صورت بروز هر گونه چالش یا مشکلی، می تواند به سرعت آن را مرتفع نماید. لازم است باید به سطح تجربه مدیران و کارکنان این شرکتها نیز نیم نگاهی بیاندازید. باید بدانید این شرکت ها چه مدت در این صنعت حضور داشته اند؟ تجربه ی کاری یک شرکت ۳PL، می تواند عاملی حیاتی در موفقیت کاری آن باشد.
برای مطالعه بیشتر : کاربرد CRM در شرکت های حمل و نقل
قابلیت های فناورانه
یک ارائه دهنده خدمات انبارداری و لجستیکی قابل اعتماد، غالباً از فناوری هایی بهره می برد که به ساده سازی صنعت پیچیده لجستیک در کسب و کار شما کمک نماید. هنگامی که به دنبال یافتن یک شرکت لجستیک ۳PL، جهت همکاری و دریافت خدمات لجستیکی، می گردید، در واقع به دنبال پیمانکاری هستید که بتواند با فرآیندها و فناوری هایی که در حال حاضر در اختیار دارید، یکپارچه شود. این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است که از ایجاد تغییرات اساسی در زنجیره تامین کسب و کار شما جلوگیری نماید.
فناوری هایی که شرکت ۳PL طرف قرارداد روی آن سرمایه گذاری می کند، می بایست به ساده سازی کل فرآیند عملیاتی کسب و کار شما کمک نماید. همچنین یک ۳PL باید دارای سیستمی منسجم، یکپارچه و مناسب برای مدیریت موجودی انبار باشد. دسترسی به این اطلاعات دقیق، حیاتی و برخط، بینش و اطلاعات مهم و تصمیم سازی مناسب را در اختیار شما، به عنوان مالک کسب و کار قرار می دهد.
همچنین یکی از اقدامات هوشمندانه این است که بررسی کنید یک شرکت لجستیکی ۳PL تا چه میزان از درآمدهای خالص سالانه خود را در امر تهیه، پیاده سازی و به کارگیری فناوری در مجموعه خدمات خود، سرمایه گذاری می کند. این اقدام ایده خوبی درباره به روز بودن و کارآمدی یک ۳PL به شما خواهد داد. موضوعی که در ارائه خدمات بهتر به مشتریان بسیار مهم است.
برای مطالعه بیشتر : خدمتی جدید از پستکس؛ پست اتوبوسی
خدمات مشتری
کسب و کار شما یکی از انبوه شرکت هایی است که یک ارائه دهنده ۳PL با آن همکاری می کند، اما نباید اهمیت شرکت شما کمتر از سایر شرکت های طرف قرارداد ۳PL باشد. هر چقدر هم اندازه شرکت شما کوچک و یا میزان سفارشات شما نسبت به شرکت های دیگر کمتر باشد، یک شرکت لجستیک ۳PL قدرتمند، همواره رابطه ای قوی با همه کسب و کارهای طرف قرارداد خود برقرار نموده و توجهی را که مجموعه شما سزاوار آن هستید، به شما خواهد داشت.
زمانی که شما در جستجوی یافتن و انتخاب یک شرکت ۳PL هستید، باید همواره ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، در پس ذهنتان باشد، زیرا کسانی که خدمات مشتری خوبی دارند، بهتر از دیگران می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات لجستیکی خود را مرتفع نمایید. علاوه بر این، یک۳PL متمرکز بر مشتری، در زمینه کاهش و صرفه جویی هزینه های عملیاتی کمکها و حمایتهای ارزشمندی از شما خواهد داشت.
به عنوان بخشی از خدمات قابل قبول به مشتریان، یک ۳PL باید پاسخگوی تیم عملیاتی و فنی شما نیز باشد و هرگونه اختلال در عرضه خدمات را با ایجاد و برقراری ارتباط سریع بین تیم های فنی و عملیاتی مدیریت کند. هنگام صحبت با ۳PL های مختلف، ممکن است بخواهید از آن ها سؤالاتی در مورد نحوه رسیدگی به مشکلات زنجیره تأمین، فراخوان ها و خطاها بپرسید.
فراموش نکنید نحوه برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی و فرآیند پشتیبانی شرکت ۳PL را از آنان بخواهید. همچنین از شرکت لجستیکی بخواهید که رابط پشتیبانی خود را به شما معرفی و راه های تماس با وی را در اختیار شما قرار دهد.
سخن پایانی
تمرکز بر رویکردهای فناورانه به خدمات پست و لجستیک خرده فروشی، اصلیترین استراتژی شرکت پستکس است. پستکس همچنین مبنای موفقیت در عملکرد خود را رضایت مشتری و مصرف کننده نهایی میداند. در قسمت بعدی، به ویژگیهای دیگری از شرکتهای ۳PL خواهیم پرداخت.
برای مطالعه بیشتر : چگونه با فیلتر شدن اینستاگرام کسب و کار خود را زنده نگه داریم؟
چه معیارهای جالبی بود.
است روش تولید محتوا بسیار اثر گذار و آموزنده خواهد بود
بسیار عالی????
شهرت و حرفه ای بودن در زمینه ارائه خدمات لجستیکی،همه چیز در دنیای لجستیکه