مجلات

معیارهای انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات لجستیک (بخش نخست)

معیارهای انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات لجستیک (بخش نخست)

اگر چه کسب و کارهای آنلاین به منظور ارائه خدمات مطلوب­ تر به مشتریان، از زیرساخت ها و توانمندی های شرکت های لجستیکی 3PL (مدیریت ورود و خروج، انبارداری و توزیع مرسولات) استفاده می نمایند، اما گاهی اوقات برون سپاری نیازهای لجستیکی شرکت می تواند ترسناک هم باشد. زمانی که تصمیم می گیرید با یک شرکت لجستیکی (3PL) کار کنید، موارد زیادی وجود دارد که لازم است با دقت آن ها را مدنظر داشته باشد و با تحلیل و بررسی دقیق انتخاب کنید.

فراموش نکنید که هر شرکت 3PL، برای همه نوع کسب و کاری مناسب نیست. ممکن است پیدا کردن یک تطابق مناسب بین کسب و کارهای اینترنتی و شرکت ها 3PL اندکی زمان­بر باشد، اما توجه به آن بسیار مهم است. همان­گونه که سعی می کنید تا یک شرکت 3PL قابل اطمینان برای برون سپاری خدمات لجستیکی کسب و کار خود بیابید، توجه به این نکته مهم است که دقیقاً نیاز خود را شناسایی و آنچه را که از یک شریک لجستیکی انتظار دارید، درک کنید. راه حل هایی که یک شرکت 3PL برای مرتفع نمودن مشکلات شما ارائه می دهد، بسیار مهم است، اما عوامل حیاتی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی شده است. تا مهمترین عواملی که یک شرکت تدارکات و لجستیک 3PL باید داشته باشد تا برای همکاری مناسب دانسته شود را بررسی کنیم. در بخش اول سه معیار “حرفه­ای بودن”، “قابلیت­های فناورانه” و “خدمات مشتری” به اجمال معرفی می­شود.

برای مطالعه بیشتر : هوش مصنوعی در پست و نقش آن در ارتقای این صنعت

شهرت و حرفه ­ای بودن

شهرت و حرفه ای بودن در زمینه ارائه خدمات لجستیکی، در واقع همه چیز در دنیای لجستیک است. شرکت های 3PL که انبوهی از مشتریان ناراضی را به دنبال خود دارد، نمی توامند گزینه مناسبی برای ارائه خدمات به شما باشند. کار کردن با چنین شرکتی بسیار وحشتناک و دارای ریسک بالایی است. به دنبال شرکت لجستیکی باشید که نه تنها مشتریان راضی، بلکه فروشندگان، شرکت‌های مخابراتی و کارمندان راضی نیز داشته باشد.

بی تردید کسانی که شهرت خوبی دارند در صنعت تجارت الکترونیکی و لجستیک خرده فروشی مورد احترام خواهند بود و قاعدتاً از شبکه پایدار و ارتباطات صنعتی بهتری نیز برخوردار بوده و در صورت بروز هر گونه چالش یا مشکلی، می تواند به سرعت آن را مرتفع نماید. لازم است باید به سطح تجربه مدیران و کارکنان این شرکت­ها نیز نیم نگاهی بیاندازید. باید بدانید این شرکت ها چه مدت در این صنعت حضور داشته اند؟ تجربه ی کاری یک شرکت 3PL، می تواند عاملی حیاتی در موفقیت کاری آن باشد.

برای مطالعه بیشتر : کاربرد CRM در شرکت های حمل و نقل

قابلیت های فناورانه

یک ارائه دهنده خدمات انبارداری و لجستیکی قابل اعتماد، غالباً از فناوری هایی بهره می برد  که به ساده سازی صنعت  پیچیده لجستیک در کسب و کار شما کمک نماید. هنگامی که به دنبال یافتن یک شرکت لجستیک 3PL، جهت همکاری و دریافت خدمات لجستیکی، می گردید، در واقع به دنبال  پیمانکاری هستید که بتواند با فرآیندها و فناوری هایی که در حال حاضر در اختیار دارید، یکپارچه شود. این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است که از ایجاد تغییرات اساسی در زنجیره تامین کسب و کار شما جلوگیری نماید.

فناوری هایی که شرکت 3PL طرف قرارداد روی آن سرمایه گذاری می کند، می بایست به ساده سازی کل فرآیند عملیاتی کسب و کار شما کمک نماید. همچنین یک 3PL باید دارای سیستمی منسجم، یکپارچه و مناسب برای مدیریت موجودی انبار باشد. دسترسی به این اطلاعات دقیق، حیاتی و برخط، بینش و اطلاعات مهم و تصمیم سازی مناسب را در اختیار شما، به عنوان مالک کسب و کار قرار می دهد.

همچنین یکی از اقدامات هوشمندانه این است که بررسی کنید یک شرکت لجستیکی 3PL  تا چه میزان از درآمدهای خالص سالانه خود را در امر تهیه، پیاده سازی و به کارگیری فناوری در مجموعه خدمات خود، سرمایه گذاری می کند. این اقدام ایده خوبی درباره به روز بودن و کارآمدی یک 3PL  به شما خواهد داد. موضوعی که در ارائه خدمات بهتر به مشتریان بسیار مهم است.

برای مطالعه بیشتر : خدمتی جدید از پستکس؛ پست اتوبوسی

خدمات مشتری

کسب و کار شما یکی از انبوه شرکت هایی است که یک ارائه دهنده 3PL با آن همکاری می کند، اما نباید اهمیت شرکت شما کمتر از سایر شرکت های طرف قرارداد 3PL باشد. هر چقدر هم اندازه شرکت شما کوچک و یا میزان سفارشات شما نسبت به شرکت های دیگر کمتر باشد، یک شرکت لجستیک 3PL قدرتمند، همواره رابطه ای قوی با همه کسب و کارهای طرف قرارداد خود برقرار نموده و توجهی را که مجموعه شما سزاوار آن هستید، به شما خواهد داشت.

زمانی که شما در جستجوی یافتن و انتخاب یک شرکت 3PL هستید، باید همواره ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، در پس ذهن­تان باشد، زیرا کسانی که خدمات مشتری خوبی دارند، بهتر از دیگران می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات لجستیکی خود را مرتفع نمایید. علاوه بر این، یک3PL متمرکز بر مشتری، در زمینه کاهش و صرفه جویی هزینه های عملیاتی کمک­ها و حمایت­های ارزشمندی از شما خواهد داشت.

به عنوان بخشی از خدمات قابل قبول به مشتریان، یک 3PL  باید پاسخگوی تیم عملیاتی و فنی شما نیز باشد و هرگونه اختلال در عرضه خدمات را با ایجاد و برقراری ارتباط سریع بین تیم های فنی و عملیاتی مدیریت کند. هنگام صحبت با 3PL های مختلف، ممکن است بخواهید از آن ها سؤالاتی در مورد نحوه رسیدگی به مشکلات زنجیره تأمین، فراخوان ها و خطاها بپرسید.

فراموش نکنید نحوه برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی و فرآیند پشتیبانی شرکت 3PL را از آنان بخواهید. همچنین از شرکت لجستیکی بخواهید که رابط پشتیبانی خود را به شما معرفی و راه های تماس با وی را در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی

تمرکز بر رویکردهای فناورانه به خدمات پست و لجستیک خرده ­فروشی، اصلی­ترین استراتژی شرکت پستکس است. پستکس همچنین مبنای موفقیت در عملکرد خود را رضایت مشتری و مصرف کننده نهایی می­داند. در قسمت بعدی، به ویژگی­های دیگری از شرکت­های 3PL خواهیم پرداخت.

برای مطالعه بیشتر : چگونه با فیلتر شدن اینستاگرام کسب و کار خود را زنده نگه داریم؟

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. شهرت و حرفه ای بودن در زمینه ارائه خدمات لجستیکی،همه چیز در دنیای لجستیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا