اخبار

خط ویژه ی گردشگری بین بندرعباس و جزیره لارک راه اندازی شد.

حمیدرضا محمدحسینی مدیر بندر های شرق هرمزگان و مدیر اداره بندر شهید باهنر،گفت : جاذبه‌های گردشگری و جاهای فرهنگی و تاریخی جزیره لارک،  سبب شده که این جزیره به عنوان یکی از مکان های گردشگری توسط مردم انتخاب شود،

وی افزود: درست کردن بسترهای مناسب گردشگری ، باعث جذب گردشگر،  و ایجاد شغل،  و تامین معیشت مردم جزیره لارک می‌شود. از برنامه‌های این سازمان، توجه  کردن به زندگی بومیان جزایر و ساحل‌نشین ها است ، که توجه به این موضوع وارائه مناسب مسئولیت اجتماعی سازمان بندرها،  و دریانوردی شهید باهنر، خط منظم گردشگری و حمل و نقل  دریایی   و حمل بار جزیره لارک را  راه‌اندازی کرد.

محمدحسینی هدف از راه‌اندازی این خط منظّم گردشگری دریایی را ، معرفی  تاریخ، فرهنگ و سنتها و رسم ورسومات ساکنین جزیره لارک عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن برنامه های حمل و نقل دریایی، گام موثری برای توسعه ی هر چه بیشتر جزیره لارک به شمار می رود. که این امر زمینه ی ایجاد شغلهای جدید و افزایش درآمد‌های مربوط با آن را برای بومیان و ساکنین جزیره فراهم می آورد.

وی با بیان این که این خط ویژه، جهت گردشگران و  بومیان جزیره راه‌اندازی شده است، ادامه داد: استفاده از این مسیر دریایی برای بومیان جزیره ی لارک  کاملاً رایگان است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان ، با تاکید به این موضوع که مسافران و گردشگران ، باید از بندرهای مجاز مسافری تردد کنند، افزود: با توجه به راه‌اندازی خطوط دریایی بین جزیره ها و سرزمین اصلی، ساکنین و گردشگران از بندرهای مجاز که در آن‌ها رفت و آمدهای دریایی،  با شناور‌های استاندارد و ایمن انجام می‌گیرد، استفاده کنند.

این مقام مسؤول در ادامه گفت : شناور‌ها در دو روز پایانی  هر هفته، روزانه دو سفر دریایی در مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس،  به جزیره لارک و مسیر بازگشت از جزیره لارک به سرزمین اصلی رفت و آمد  خواهند داشت.

 حرکت این خط منظم گردشگری از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره لارک در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه در ساعت های هشت صبح و سه بعدظهر،  و از جزیره لارک به بندر شهید حقانی بندرعباس در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه در ساعات نه و نیم صبح و  و چهر و نیم بعدظهر خواهد بود.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا