آموزش های کاربردی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

در میان تعداد زیاد فروشگاه‌های اینترنتی موجود که روزانه نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، درصد پایینی از آن‌ها در حدود کمتر از ۱۰ به معتای واقعی به فروشگاه اینترنتی موفق تبدیل می‌شوند.بسیاری از متقاضیان راه اندازی یک فروشگاه به جای تمرکز بر روی استراتژی های مناسب فروش تنها بر روی زرق و برق دار کردن فروشگاه دقت می‌کنند، فارغ از اینکه دنیای مجازی صرفا به کدنویسی ختم نشده و برنامه های کاری خارج از این دنیا که در تجارت بیرون استفاده می‌شوند به طور مشابهی باید در اینجا نیز به کار گرفته شوند.

چگونه تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای شوید؟

داشتن پشتیبانی قوی

در نظر داشته باشید هر بازدیدکننده یک مشتری بالقوه برای فروشگاه شما محسوب می شود، حال این بسته به استراتژی‌های شما دارد که چگونه در طراحی وب سایت بازدیدکنندگان را به کاربران همیشگی تبدیل کنیم؟

پس در نظر اول بهترین باشید و پاسخ به درخواست مشتریان را در اولویت‌های نخست خود قرار دهیدطبق همان رقابت سنگین ایجاد شده که در ابتدای مقاله بدان اشاره کردیم کاربران مدت زیادی به انتظار گرفتن پاسخ از سوی شما نخواهند نشست و به سرعت فروشگاه دیگری را پیدا خواهند کرد.یک فروشگاه اینترنتی موفق علاوه بر پشتیبانی آنلاین، چندین خط تلفن که مدت زمان مشغولی آن‌ها پایین است داشته تا به سرعت به سوالات کاربران پاسخ دهد.

کاهش مراحل فرآیند خرید در فروشگاه آنلاین

تا حد ممکن مراحل خرید یک محصول را کاهش دهید تا کمترین میزان کلیک از زمان پسندیدن یک محصول تا زمان پرداخت آنلاین هزینه آن نیاز باشد.این یکی از فاکتورهای مهم رعایت شده در فروشگاه آنلاین موفق است، چوون به مراتب مشاهده شده که کاربران در حین فرآیند خرید کالا، بخاطر خسته کننده بودن آن از انجام آن پشیمان شده اند.

نیاز به پر کردن فیلدهای اطلاعاتی گوناگون، توضیحات اضافی به عنوان راهنمای خرید و… از دسته مواردی اند که زمان فرآیند خرید را افزایش می‌دهند.

روش‌های پرداخت را تا جایی که امکان دارد بیشتر کنید

یکی دیگر از مهمترین دلایل انتخاب و یا عدم انتخاب یک فروشگاه اینترنتی برای خرید توسط کاربران، روش های پرداخت آن فروشگاه می باشد. به این نکته توجه ویژه داشته باشید که اگرچه این روزها تقریباً تمام نقل و انتقالات مالی توسط کارت های اعتباری صورت می گیرند، اما اگر درحال راه اندازی فروشگاه آنلاین هستین هنوز هم درصد قابل ملاحظه ای از کاربران وجود دارند که پرداخت نقدی در محل را به انواع دیگر پرداخت ها ترجیح می دهند.

شما باید هر مدل پرداختی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کنید. این روش ها می توانند شامل پرداخت اعتباری یا به اصطلاح کیف پول، پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی، پرداخت های بین المللی از طریق حساب های اعتباری، انتقال وجه کارت به کارت یا حساب و در نهایت پرداخت نقدی (در محل) باشند.

انتخاب سرویس حمل و نقل مناسب

آنچه در نهایت در ذهن مشتری باقی می‌ماند، تجربه خوب تحویل است. محصول شما هرچقدر هم ارزشمند باشد، اگر مشتری از فرآیند تحویل محصول شما راضی نباشد به احتمال زیاد، دیگر برای خرید به وب سایت شما مراجعه نمی‌کند. به همین دلیل انتخاب یک سرویس دهنده حمل و نقل مناسب جزو اولویت‌های اول راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

بیشتر بخوانید : نقش پست در فروشگاه های آنلاین

برای انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید که این فاکتورها فقط مربوط به بودجه شما و ارزان بودن خدمات شرکت حمل و نقل نیست! عوامل زیادی مانند ظاهر مناسب پیک، بسته‌بندی مناسب، تحویل به موقع، امنیت و… از مواردی است که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. زیرا به دست آوردن مشتری سخت است و نگه داشتن مشتری از آن سخت‌تر!

سرعت و امنیت

سرعت رسیدن محصولات و سالم رسیدن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. شرکت حمل و نقلی پیدا کنید که در کنار سرعت مناسب، به شما این اطمینان را بدهد که بسته های شما به سلامت به دست مشتری می‌رسد. پستکس به شما امکان مقایسه بین شرکت های فعال پستی را میدهید و شما میتوانید بعد از بررسی و مقایسه قیمت و کیفیت شرکت های پستی یکی را انتخاب کنید .

اگر یک کارآفرین باشید، اهمیت این موضوع را بیشتر درک خواهید کرد. قرار نیست ضرری که شرکت حمل و نقل به محصول شما وارد می‌کند را شما بپردازید!

پستکس و پستبار باتوجه به اهمیتی که برای دارایی مشتریان خود قایل است، محصولات شما را بیمه میکنند و در صورت بروز مشکلات احتمالی خسارت شما را پرداخت می کنند

استفاده از تخفیف

تخفیف‌ها مشتریان را ترغیب به خرید می‌کنند و باعث افزایش فروش می‌شوند. سعی کنید در دوره‌های زمانی مختلف برای بعضی از محصولات تخفیف اعمال کنید؛ مانند ارائه کدهای تخفیف، تخفیف در صورت رسیدن سقف فاکتور به حد خاصی،  تخفیف‌های ویژه مناسبت‌های خاص و …

استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید. حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی به تعامل بهتر شما با کاربران کمک می‌کند و از طرفی باعث بهبود رتبه سئو سایت شما می‌شود.

شما می‌توانید با به روز نگه داشتن محتوای شبکه‌های اجتماعی تخفیف‌ها و محصولات جدید را به کاربران خود اطلاع دهید و باعث افزایش فروش و ترافیک سایت‌تان شوید.از طرف می توانید فروشگاه اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید و با استفاده از سرویس سابکس و امنیتو به مشتریان خود خدمات و محصولات ارائه دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا