محمدرضا قادری در دهمین نشست از چهارشنبه های استارتاپی پست با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطح شبکه پستی کشور و استمرار تلاشها در پیشبرد اجرای طرح تحول عنوان داشت : “امروز شرکت ملی پست دارای مدیران هوشمند و توانمندی است که با مفهوم کارآفرینی و اقتصاددیجیتال اشنا هستند و موفقیت این فرایند را تضمین می کنند.”
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، دهمین نشست از چهارشنبه های استارتاپی پست با حضور محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره و حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، بابک عقیلی نسب مدیرعامل شرکت معماران به طرح(پستکس)، علیرضا یحیایی مدیراجرایی شرکت مهسان فراز تجارت قومس، امیرحسین باقریان مدیرعامل شرکت ایده پردازان حمل و نقل پاسارگاد جمعی از مدیران شرکت های استارتاپی و مراکز رشد و نوآوری و مدیران شبکه پستی کشور با موضوع توسعه همکاری پست با استارتاپ های واسط پستی برگزار شد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست دراین نشست با بیان این که سیاست شرکت ملی پست در همکاری با استارتاپ های واسط پستی توسعه حضور در فضای مجازی و پاسخگویی به نیاز مشتریان است افزود: “یکی از محورهای اصلی این همکاری در زمینه تجارت الکترونیک است و به همین منظور بازنگری های لازم در پلتفرم تجارت الکترونیک گیت وی شرکت ملی پست انجام و ایرادات فنی آن مرتفع شده است.”
برداشتن انحصار همکاری صرفا با چند شرکت از دیگر مواردی بود که قادری به آن اشاره کرد و گفت: “امروز بیش از ۱۰۰ شرکت به صورت واسط با پست در زمینه تجارت الکترونیک تعامل دارند و از همکاری با سایر شرکتها استقبال می کنیم.”
راهبر حوزه فناوری وبرنامه ریزی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه این شرکت ها رقیب ما نیستند و نماینده ما در فضای مجازی هستند ادامه داد: “انتظار داریم شرکت های واسط پستی که نمایندگی مجازی پست هستند ضمن همراهی با پست در مرتفع کردن موانع و چالشهای موجود، نیازهای مشتریان را که مبتنی بر فناوری های روز است درنظر گرفته و خدمات ارزش افزوده به خدمات پست اضافه کنند.”
وی به اهمیت پشتیبانی و افزایش نقاط جمع آوری وتحویل امانات اشاره و عنوان کرد: “حتی الامکان باید بسترهای نرم افزاری یکپارچه جهت دسترسی های مختلف برای ثبت و صدور و حتی رهگیری مرسولاتی که در شبکه استارتاپ های واسط پستی قبول می شود ایجاد شود.”
بیشتر بخوانید:
ارسال بسته پستی با گوشی
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست همچنین به موضوع پیش بینی لفاف بندی و طراحی بسته بندی های اختصاصی جهت پوشش مواد خوراکی خصوصا مایعات و ظروف شکستنی اشاره کرد.
قادری خاطرنشان کرد : “برای این همکاری نیاز به گذراندن دوره های آموزشی خدمات پستی است همانطور که برای آشنایی کارکنان پست و فرایندهای کسب و کارهای استارتاپی آموزش هایی دیده شده است.”
راهبر حوزه فناوری شرکت ملی پست همچنین بر قیمت های رقابت پذیر و مناسب و روشهای خلاقانه و فناورانه برای کاهش هزینه های عملیاتی و همزمان افزایش کیفیت تاکید کرد.
ایجاد رقابت سالم و بدون رانت در ارائه خدمات پستی
حسین غضنفری نیز در این نشست گفت: “شرکت ملی پست برای تقویت کانال های فروش، تخفیف های سلیقه ای به افراد و شرکت های خاص و رانت های احتمالی برای ایجاد رقابت سالم را حذف کرد.”
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه برای تقویت کانال های فروش، فضای تبعیضی که قبلا ایجاد شده بود اصلاح شده است، توضیح داد: “در گذشته قراردادها به صورت سلیقه ای منعقد و تخفیف های خاص به برخی کانال های فروش داده شده بود.”
غضنفری با بیان اینکه برای ایجاد فضای رقابتی سالم، قراردادها را به صورت گیت وی منعقد کردیم تا کانال های فروش در فضای شفاف قرار بگیرند، اذعان داشت:”در قراردادهای جدید حق السهم هر شرکتی به صورت روشن براساس عملکرد آن مشخص شده است.”
منبع : شرکت ملی پست