اخبارفناوری

نقش حیاتی نوآوری در بقای صنعت پست

بحث‌های کنونی اغلب خدمات پستی سنتی را منسوخ می‌دانند، با نادیده گرفتن اینکه چگونه پیشرفت‌های فناوری در ارتباطات تغییر شکل داده است، نه اینکه آنها را منسوخ کرده باشد. در حالی که اینترنت، رایانه‌ها و تلفن‌های همراه ارتباطات را متحول کرده‌اند، این خدمات را بی‌ربط نکرده‌اند. این تصور غلط شبیه به این باور نادرست است که اینترنت باعث کاهش کتابخوانی شده است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که در مناطقی مانند اروپا و آمریکا، ظهور رایانه های شخصی و اینترنت در واقع با افزایش 2.5 تا 3 برابری تیراژ کتاب های چاپی همزمان شده است.

از نظر اقتصادی

توسط تجارت الکترونیک هدایت می‌شود، غیراشباع باقی می‌ماند و پتانسیل رشد بسیار زیادی دارد. تجارت الکترونیک به تدریج سهم بیشتری از بازار خرده فروشی سنتی را به خود اختصاص می دهد و با توجه به نیازهای مصرف کننده، انتظار می رود این روند ادامه یابد. آمار UPU نشان می دهد که سرمایه گذاری توسط اپراتورهای تعیین شده به طور فزاینده ای بر روی بسته های پستی متمرکز شده است. نرخ رشد بسته‌های پستی بین‌المللی در سال 2017 به 29.7 درصد رسید، که نسبت به نرخ رشد مرکب 13.3 درصدی بین سال‌های 2007 و 2017 افزایش قابل‌توجهی داشت. خرده‌فروشان آنلاین خدمات تحویل مقرون‌به‌صرفه و نوآورانه را در اولویت قرار می‌دهند و شبکه‌های پستی مستقر در موقعیت مناسبی قرار دارند.

بازار بسته‌ها

که توسط تجارت الکترونیک هدایت می‌شود، غیراشباع باقی می‌ماند و پتانسیل رشد بسیار زیادی دارد. تجارت الکترونیک به تدریج سهم بیشتری از بازار خرده فروشی سنتی را به خود اختصاص می دهد و با توجه به نیازهای مصرف کننده، انتظار می رود این روند ادامه یابد. آمار UPU نشان می دهد که سرمایه گذاری توسط اپراتورهای تعیین شده به طور فزاینده ای بر روی بسته های پستی متمرکز شده است. نرخ رشد بسته‌های پستی بین‌المللی در سال 2017 به 29.7 درصد رسید، که نسبت به نرخ رشد مرکب 13.3 درصدی بین سال‌های 2007 و 2017 افزایش قابل‌توجهی داشت. خرده‌فروشان آنلاین خدمات تحویل مقرون‌به‌صرفه و نوآورانه را در اولویت قرار می‌دهند و شبکه‌های پستی مستقر در موقعیت مناسبی قرار دارند.

بوفا توضیح میدهد:

بوفا به روند اپراتورهای پست سنتی که با نهادهای دیگر در بخش‌ها مشارکت می‌کنند تا با نیازهای در حال تغییر مصرف‌کننده سازگار شوند، اشاره می‌کند. این محیط رقابتی با ارائه انتخاب های متنوع به مشتریان این حوزمنتفع

می شود. بازار که اکنون به نفع مصرف کنندگان است، اپراتورهای خصوصی و دولتی را تشویق می کند تا خدمات خود را افزایش دهند. این سرمایه گذاری در نوآوری احتمالاً بازده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت و ارتباط ایخدمات در بازار در حال تحول را تضمین می کند.

به طور خلاصه :

پست یک زیرساخت حیاتی در جامعه است که برای پیشرفت یک کشور حیاتی است. با ادغام فن آوری های جدید و رویکردهای نوآورانه، صنعت پست و لجستیک همچنان نیازهای در حال تغییر بشریت را برآورده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا