به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست ایران، مهندس نعمتی که بعد از ظهر دیروز به مناسبت روز حسابدار، در جمع کارکنان امور مالی و ذیحسابان، سخن می گفتند، ضمن تبریک روز حسابدار ، به مجموعه کارکنان حوزه ی مالی شرکت اظهار داشت : مدیریت هزینه های پستی و درآمد، به عنوان دو شاخص از چهار شاخص اصلی فعالیت های شبکه های پستی محسوب می شود، که مستقیما مرتبط با حوزه ی کاری حسابداران و ذیحسابان شاغل، در شرکت ملی پست می باشد.
وی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب بیرانوند، به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی شرکت پست، از وی به عنوان شخصی مسلط به امور روز حسابداری، نام بردند و اظهار امیدواری کرد: وی بتواند برنامه های ارائه شده در راستای ساماندهی حوزه ی مالی را به نحو احسن انجام داده، و اقدامات موثری را صورت بدهد.
معاون وزیر با اشاره به اهمیت شاخص درآمد، در شبکه های پستی گفت: بدون شک صیانت از درآمدی که، حاصل تلاش بخش های مختلف در شبکه ی پستی است، بر عهده ی شما کارگزاران مالی خواهد بود، و اگر بخواهیم در این امر مهم توفیقی کسب نماییم بدون شک باید در همه ی امور مرتبط با وصول درآمدها، بازبینی و کنترل آن، دقت نظر داشته باشیم؛
رئیس هیئت مدیره در خصوص شاخص مدیریت هزینه ، خاطر نشان کرد: ارائه ی خدمات گوناگون پستی، بویژه خدمات ارزش افزوده، منتج به درآمد می شود، و این درآمد را می بایست ، با دقت نظر و تحلیلی درست هزینه کرد؛
وی همچنین به موضوع ،درآمدهای خرد نیز اشاره کرد و گفت: این نوع درآمدها که بخش مهمی از درآمدهای شبکه را تشکیل می دهد، نیاز به نظارت های دقیق دارد، و لازم است واحدهای اجرایی روزانه، درآمدهای خرد را به حساب شرکت واریز و تسویه بنمایند.
مهندس نعمتی، در ادامه به ضرورت ساماندهی نیروهای انسانی، در برخی از واحدهای، ستادی و اجرایی اشاره کردند و گفت:میزان و نوع پرداخت ها، باید با بهره وری پرسنل، و ارائه ی خدمات با کیفیت، همواره رابطه ی معنا داری داشته باشد، که این امر می تواند افزایش ترافیک را نیز ، به دنبال داشته باشد.
وی همچنین بر حرکت متوازن همه بخشهای شبکه ،در مسیر توسعه و پیشرفت تاکید ویژه کرد.
مدیر عامل در ادامه، رسالت و ماموریت اصلی حسابداران را «صداقت، درستکاری، اقدام به موقع و انجام وظایف حرفه ای» برشمرده و گفت: انتظار می رود، با هر گونه جریان سوئی ،بدون اتلاف وقت و راسا برخورد نمایند.
مهندس نعمتی در پایان، موضوع بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را، از جمله ی اولویت های کاری هیئت مدیره ی شرکت ،عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده ، باید با برنامه منظم حرکت کنیم، و هرگز امید خود را از دست ندهیم.
محسنی سرپرست معاونت برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه ی مدیریت، نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروی انسانی ،سرمایه اصلی شرکت ملی پست است ، اظهار امید واری کرد: با تلاش و همکاری سایر بخشها، بتوانیم تحول مد نظر وزیر ارتباطات و سایر مسئولان شبکه ی پستی را تحقق بخشیم، که این امر در سایه ی نگاه فرایندی میسر، خواهد شد.
ایشان همچنین بر مدیریت درآمد و هزینه ها، بر اساس شاخص های برنامه ی ششم، اجرای نظام یکپارچه ی مالی و اداری، جلوگیری از انحرافات بودجه ای، اصلاح و بهبود فرآیندهای مالی، وصول مطالبات، ارائه ی گزارشهای سیستمی، اجرای سیستم قیمت تمام شده، و نظارت مستمر عاملان ذیحساب، بر فعالیت های مالی تاکید کردند.
بیرانوند، ذیحساب و مدیر کل امور مالی شرکت پست، نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت های صورت گرفته ، در این اداره کل را به هیئت مدیره ارائه دادند.
شایان ذکر است، در پایان نیز، از جمعی از کارکنان نمونه حوزه ی مالی، با اعطای لوح ،قدردانی شد.
تیم خبری پست بار