آموزش های کاربردیپست

نقش پهپاد در تحول لجستیک و صنعت پست

پهپادها سوغات دنیای مدرن هستند که به دلیل کارا بودنشان جای خود را در تمام صنایع باز کرده اند، اما نقش پهپاد در تحول لجستیک و صنعت پست چیست. استفاده از فناوری موجب پیشبرد بهتر امور و تسریع در کارها می شود. این هواپیماهای بدون سرنشین به لجستیک راه یافته اند و تحولات شگرفی را ایجاد کرده اند.    

لجستیک چیست؟

شاید ندانید لجستیک چیست. لجستیک را توزیع کالا در مکان مناسب و در مقدار مناسب از مبدأ به مقصد بعد از تولید و جمع آوری آن گویند. لجستیک حمل و نقل نظامی است که در گذشته برای رساندن آذوقه و مهمات به سربازان از آن استفاده می شد و امروزه در معنای یکپارچه سازی، حمل و نقل، انبارداری و بسته بندی کالا کاربرد دارد. البته در مواردی امنیت و سلامت محصول را نیز شامل می شود.

کاربرد پهپاد در لجستیک

پهپادها این پتانسیل را دارند که در لجستیک مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از پهپادها در این صنعت موجب سرعت بخشیدن به کار و کاهش نیاز به نیروی انسانی می شود. شرکت ملی پست از این وسیله برای تحویل بسته استفاده کرده است. این وسیله قادر است بسته را در سریع ترین زمان ممکن در یک نقطه خاص به دست گیرنده برساند. بدون این که لازم باشد نیروهای انسانی در کار مداخله ای داشته باشند. البته کاربرد این وسیله در این صنعت موجب کاهش هزینه های پستی نیز شده است.

نقش پهپاد در تحول لجستیک
نقش پهپاد در تحول لجستیک

مزایای استفاده از پهپادها در صنعت پست

اشاره کردیم که استفاده از پهپادها در پست موجب کاهش هزینه ها و مداخله کمتر نیروهای انسانی شده است. یکی دیگر از مزایای آن را می توان در دسترس بودن تمام مکان ها برای ارسال بسته پستی دانست. به این ترتیب، هیچ نقطه غیر قابل دسترسی وجود ندارد. در ضمن، در حالت معمول از وسایلی مانند ماشین و موتور برای جا به جایی بسته ها استفاده می شود که استفاده از پهپاد می تواند کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.

سرعت و امنیت دو عامل مهم هستند که فرستندگان نامه ها و بسته ها برایشان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. کاربرد پهپادها در صنعت پست موجب تحول عظیمی در آن شده است. امروزه کمپانی های بزرگی مانند آمازون برایشان بیش از هر چیزی اهمیت دارد که بر اساس تعهدشان بسته های خود را به موقع به دست مخاطبان خود برسانند و پهپادها توانسته اند این امر را ممکن کنند. مخاطبانی که می خواهند در کمترین زمان ممکن عزیزانشان را شگفت زده کنند، می توانند از پهپادها کمک بگیرند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من از این بهپادها میخوام ….برای استفاده شخصی…
    جدا از شوخی کاربردیه اما معایب هم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا