اخبار

نگاه سیستمی و خرد جمعی، عامل موفقیت منطقه ی جنوب غرب

درآمد منطقه ی جنوب غرب تهران ، در حمل بار و باربری امسال نسبت به هفت ماه سال گذشته، بیش از 19/7 درصد رشد مطلوب داشته است. همچنین این منطقه موفق شده 100/3 درصد، از درآمد پیش بینی شده را تحقق سازد.  در بحث ترافیک نیز امسال، منطقه در حال سپری کردن وضعیت بسیارمناسبی است بطوری که رقم ترافیک مرسوله های پستی ارسال شده ، از منطقه ی جنوب غرب تهران، از 13میلیون و 300 هزار مرسوله پستی گذشته است.

با توجه به اینکه رکن اصلی فعالیت های پستی، شامل شاخص های کارت امتیازی متوازن است، بر این اساس این منطقه با کسب رتبه ی برتر در استان تهران، توانست در تمامی شاخص ها، از جمله شاخص های تحقق درآمد؛ قبول تا توزیع و پخش؛ مدیریت هزینه؛ ضریب اثر بخشی؛ درآمدهای قراردادی و روابط عمومی چراغ سبز؛ و در شاخص انطباق کیفی با  رتبه93/6 درصد چراغ زرد را به خود اختصاص دهد!

بعد از روند رو به رشد منطقه، در سالهای متوالی و کسب رتبه برتر تحقق درآمد در کشور، و کسب رتبه ی برتر کارت امتیازی متوازن، در استان تهران، در ارزیابی هفت ماه اول سال جاری، به لطف خداوند و کمک همکاران، رتبه ی نخست را در کشور، و استان تهران کسب نمودند. که این موفقیت را حاصل سعی و کوشش پرسنل توانمند، پرتلاش و دلسوز خود  دانستند..

آنها با برنامه محوری و انجام کار تیمی و گروهی، در محیطی صمیمی ، به روسا و واحدها و همچنین تشکیل کمیته، و تیمهای بازاریابی در تمام واحدها،  به ویژه نواحی نامه رسانی را در دستور کار خود قرار داده اند.

اعمال سیاست تشویق و تنبیه پرسنل و همکاران،  و اعلام بهترین ها در هر ماه، ایجاد اعمال مدیریت متمرکز در آنها، از عوامل مهم موفقیت در منطقه بوده همچنین توجه ویژه به بازار های لجستیک و امانات پستی و قبول مرسوله های اینترنتی، تشکیل تیم های ممیزی مرسوله های پستی، و کنترل روزانه ی گزارشات مدیریتی، انجام بازدید و حسابرسی های دوره ای منظم، و جلوگیری از ریزش درآمدها، تشکیل کارگروه وصول مطالبات و ارزیابی ماهیانه ی پرسنل و واحدها، پیش فروش خدمات پستی «وصول هزینه قبل از ارائه خدمت» در قراردادهای پلمپ دفاتر تجاری، و روزنامه کثیرالاانتشار و غیره، از جمله اقداماتی بوده، که باعث موفقیت و رشد رتبه ی برتر منطقه در استان تهران شده است!

یکی از مهمترین بحث های شرکت ملی پست، موضوع نیروی انسانی می باشد، سازمانهای جدید به نیروی انسانی، به عنوان یک سرمایه توجه می کنند.نیروی انسانی منابع باارزشی برای هرسازمان می باشد، که مدیران هم باید توجه خاصّی به بحث نیروی انسانی داشته باشند؛ تفکر جمعی و کار تیمی را در واحدهای ذیربط در دستور کار خود قرار دهند، و به جای تفکر فردی، تفکر جمعی را در سطح مدیریتی خود، حاکم سازند.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا