Uncategorized

هزینه بار ارسالی به چه مواردی بستگی دارد ؟

هزینه پست به چه مواردی بستگی دارد ؟

زمانی که شما می‌ خواهید بسته های پست را به شهرهای ایران و به خارج از کشور ارسال کنید هزینه برایتان اهمیت دارد. کارشناسانی که در اداره فعالیت می نمایند اولین چیزی که برای ارسال کالا از شما می پرسند وزن و ابعاد کالا می باشد. پاسخ به این سوال هزینه ارسال مرسوله را تعیین می کند. دقت داشته باشید که عدم محاسبه قانونی هزینه بارهای ارسالی، مسئولیت سنگینی برای هر دو طرف خواهد داشت. برای افرادی که اعداد و ارقام ریاضی محاسبه بار را به خوبی متوجه نمی شوند شاید این امر دشوار باشد. واقعیت این است که نحوه محاسبه کردن قیمت مرسوله ها بسیار آسان تر از آن چیزی است که فکرش را می ‌کنید.

هزینه بار ارسالی

روش های بررسی هزینه ارسال بار

 برای تعیین کردن هزینه پست می توانید با شرکت تماس بگیرید و تعرفه را بپرسید. در صورتی که به اینترنت دسترسی دارید به راحتی می توانید از طریق وب سایت شرکت، قیمت‌ ها را محاسبه نمایید. تماس گرفتن و مراجعه به سایت شرکت های خصوصی به عنوان یکی دیگر از روش های بررسی قیمت ارسال کالا می باشد. به طور معمول هر یک از شرکت های خصوصی قسمتی از وب سایت شان را به محاسبه قیمت اختصاص داده اند. این مسئله برای تمامی شرکت های ارسال بار اهمیت زیادی دارد. تعرفه هر یک از روش های ارسال کالا را باید مورد بررسی قرار دهید و سپس طبق روشی که مد نظرتان است کالا را به دست گیرنده برسانید.

هزینه پست به شهرستان ها

 هزینه ارسال بسته به شهرستان به طور معمول بر اساس تعرفه مشخص شده تعیین می گردد. در گذشته ارسال بسته به شهرستان به وسیله مسافران انجام می گشت. به مرور زمان با پیشرفت حمل و نقل و تاسیس مراکز ارسال کالا در شهرستان های گوناگون دسترسی به نقاط متفاوت کشور ایران آسان ‌تر گشت. هر یک نقاط متفاوت ایران به وسیله شرکت های پستی تجهیز شده اند. یکی از مهمترین عواملی که در محاسبه هزینه های ارسال کالا نقش دارد این است که شما در کدام منطقه قرار می ‌گیرید و می‌ خواهید کالا را به کدام منطقه ارسال کنید.

زمان ارسال بار به شهرستان باید چندین نکته را در نظر داشته باشید. بررسی کردن ارزش کالا به عنوان مهم ‌ترین نکت ه‌ای است که اهمیت دارد. برخی از کالاها با توجه به قیمت شان و ظرافتی که دارند از ارزش بیشتری برخوردار هستند. خرده بار زمانی که در سریعترین زمان ممکن ارسال گردد می تواند رضایت مشتریان را کسب کند. محموله‌ های خرده بار به شیوه اصولی دسته بندی می شوند و ارسال می گردند.

هزینه بار ارسالی

هزینه ارسال انواع بسته های خارجی

یکی دیگر از مواردی که افراد زمان پست نمودن کالا برایشان اهمیت دارد این است که هزینه های ارسال کالا به کشورهای خارجی را بررسی کنند. اگر شما می‌ خواهید انواع کالاها را به کشورهای خارجی ارسال کنید باید از روش های مناسب استفاده نمایید. ارسال مرسوله های متنوع به خارج از کشور ایران با قوانین بین ‌المللی مطابقت خواهد داشت. برای این کار باید اطلاعات دقیق در مورد آدرس گیرنده و فرستنده را ثبت کنید. محصولاتی که باید به کشورهای خارجی منتقل شوند بیمه می گردند. در صورتی که ارزش مالی هر یک از محصولات کمتر از ۸۰ دلار باشد عوارض گمرکی به محصول تعلق نمی گیرد.

یکی از مهمترین مواردی که ارسال مرسوله های کشور ایران را به کشورهای دیگر با مشکلات مواجه می سازد، تحریم ‌ها است. با توجه به تحریم ‌ها نقل و انتقال برخی از اجناس به خارج از کشور ایران ممنوع می باشد. ارسال انواع اشیای قیمتی، مشروبات الکلی، طلا، مواد شیمیایی، مواد اشتعال زا و … به کشورهای خارجی ممنوع می.باشد. پیش از اقدام برای ارسال کالا به خارج از کشور باید بررسی کنید که آیا جابجایی آن مجاز می باشد یا مجاز نمی باشد. شرایط ویژه برای ارسال محصولات به کشورهای خارجی فعال است و در کوتاه‌ ترین بازه زمانی انجام می گردد.

عوامل تاثیرگذار روی هزینه پست

عوامل زیادی روی هزینه ارسال مرسوله های پست نقش دارند. ارزش محصول، مقصد، وزن محصول، روش ارسال کالا و … به عنوان مهم ‌ترین مواردی هستند که تعیین‌ کننده هزینه ارسال کالا می باشند. هر یک از این موارد را باید از نظر فاکتور های مشخص شده مورد بررسی قرار دهید و سپس کالا را به مقصد مورد نظر خود ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا