اخبار

پروژه جی نف بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا است

مدیرکل پست استان سمنان، با بیان اینکه با اجرایی شدن پروژه (جی نف) طرح ذخیره و ثبت اطلاعات ، از مبدا فراهم خواهد شد، گفت: این پروژه بهترین راه مبارزه، با قاچاق حمل و نقل کالا محسوب می‌شود.و با  در دست داشتن آدرس های دقیق ،حمل بار بهتر و سریعتر انجام خواهد شد و احتمال برگشت بسته های پستی کاهش چشمگیری خواهد داشت. طرح جی نف تاثیر بسیار زیادی، براقتصاد کشوردارد، به نحوی که داشتن اطلاعات، درباره ی اینکه یک خیابان چند ساختمان دارد و هر یک از این ساختمان ها ، چند واحد مسکونی، تجاری، نانوایی، داروخانه، بیمارستان و… را درون خود،جای داده است، افق روشنی برای برنامه ریزی درست ،پیش روی مسئولین می گشاید.شهرام صادر صبح  روز چهار شنبه، در جلسه ی تبیین آیین نامه، طرح نشانی استاندارد، و مکانی (جی نف) را در فرمانداری میامی،  برای برقراری ارتباط آنلاین، تبادل اطلاعات ،بین دستگاهها و ایجاد پایگاه نشانی ایرانیان، از مهم‌ترین هدف های این طرح عنوان کردند، و ابراز داشت: اگر می خواهیم خدمات دولت الکترونیک را، به طور کامل به مرحله اجرا برسانیم ، باید پروژه (جی نف) به صورت صددرصد عملیاتی شود ،زیرا اطلاعات طبقه بندی شده،  ازنخستین ویژگی های این پروژه می باشد.

وی افزود: اجرای پروژه ی آیین نامه ی طرح نشانی استاندارد، و مکانی ملی جی نف، در راستای امکان دسترسی سریع، به نشانی های استاندارد مکانی و جغرافیایی، امکان مشاهده ی  اماکن، بر روی نقشه، امکان سرویس دهی سریع و مطمئن ،در زمان بروز حوادث، و جلوگیری از ثبت و درج نشانی های نامعتبر  و دروغین،کمک زیادی به شهروندان، خواهد کرد.

مدیرکل پست استان سمنان، با بیان اینکه پروژه ی جی نف نقشه ی راه دولت الکترونیکی است، گفت: شبکه ی پستی ، با توجه به انوع خدمات گسترده ای که در این پروژه تعریف شده است، با توان بسیار بالایی حضور خواهد داشت و مسئولیت اداراتی که کدگذاری میکنند، در این مورد، بسیار مهم است.

صادر در ادامه با تاکید به اینکه، هر برنامه ریزی مفید و موثری، مستلزم دارابودن اطلاعات صحیح و دقیق است، تصریح کرد: طرح نشانی استاندارد و مکانی ملی ،با جمع آوری آدرس‌های دقیق اماکن شهری ،  زمینه ی سرمایه گذاری و بسترسازی، برای آینده ی بهتر شهروندان را به دنبال خواهد داشت، که در نهایت کمک بسیاری به تصمیم گیری های مدیریتی  نیز خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه، اجرایی شدن طرح جی نف ،یکی از بهترین روش ها برای مبارزه با قاچاق کالا و بهترین طرح عملیاتی، در معرفی شهرستان ها می باشد، افزود: با توجه به اینکه میامی ،یکی از قطب های تولید کننده ی محصولات کشاورزی به حساب می آید، آمار دقیقی از محصولات و اجناسی که از این شهرستان ، ارسال میشوند، وجود ندارد و آمار موجود ،در مقصد شناسایی و ارسال می شوند، که با اجرایی شدن این طرح، ثبت و ذخیره ی اطلاعات از مبدا ممکن خواهد شد.

مدیرکل پست استان سمنان همچنین گفت: در راستای اجرایی شدن این پروژه، در شهرستان میامی، آمادگی اجرایی شدن آن را در دیگر شهرستان های سطح استان داریم و این امر ،مستلزم جمع بندی موضوع، در استان است. و اجرای آن به ارائه ی خدمات مطلوب تر و بهتر،  به شهروندان کمک زیادی خواهد کرد.

نوشته شده توسط : فاطمه اسدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا