چگونه مرسولات پستی خود را رهگیری کنیم؟

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله: نقص در نشانی گیرنده، مراجعه نکردن گیرنده برای دریافت مرسوله ، نقل مکان گیرنده ، پیدا نکردن گیرنده در نشانی مندرج شده روی مرسوله، فوت گیرنده و … توزیع نشود ، به فرستنده مرسوله بازگردانده خواهد شد.

داخل یک پاکت نامه چه می توان قرار داد؟

مرسولات نامه ، باید حاوی اسناد و مدارک و مکاتبات باشد. و قراردادن هر نوع شیء و کالا، از جمله سنجاق ،در مرسولات نامه ممنوع است.

پست جواب قبول چیست؟

مشتریان گرامی می توانند با عقد قرارداد، فرم های نظر سنجی را همراه محصول خود ،توزیع و پخش نموده وهزینه پستی را متقبل شوند. وظیفه جمع آوری این فرم های مذکور از صندوق پستی، معابر و تحویل به مشتری، بر عهده شرکت پست خواهد بود.

هزینه های پستی دریافتی از مشتری چیست؟

در این روش ریز کلیه هزینه های پستی، دریافت شده از مشتریان ،شامل کرایه پستی، هزینه لفاف بندی و کارتن و … در قبض رسیده فرستنده، درج می گردد.

مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

مرسولات با توجه به  نوع سرویس، مدت زمان مشخصی را «به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا 5 روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده ،در باجه نگهداری می شود». جهت تحویل به گیرنده ،در محل اداره پست(باجه معطله) نگهداری می شوند، که مشتری می تواند با توجه به نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست مورد نظر مراجعه کرده و نسبت به دریافت مرسوله خود، اقدام نماید

آیا گیرنده می تواند شماره تلفن پستچی محل اقامت خود را داشته باشد؟

گیرنده مرسوله می تواند ،با تماس تلفنی با اداره پست محل زندگی خود، نسبت به دریافت، شماره تلفن همراه پستچی، اقدام کند.

در صورتی که گیرنده حضور نداشته باشد ، سرنوشت مرسوله چه می شود؟

برای تحویل مرسولات ثبت شده، پستچی به نشانی گیرنده مراجعه می کند و چنانچه گیرنده به هر علتی در محل مورد نظر حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور ، اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده می رساند که در روز و ساعت مشخصی مجدداً ،جهت تحویل مرسوله اقدام کند. در صورتی که در مراجعه بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود، پستچی اینبار اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد کرده و از گیرنده مرسوله تقاضا می شود تا ، به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه  کند و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کند. این اطلاعیه در صندوق پستی مکان و یا در هر محل دیگری در دسترس گیرنده، قرار داده می شود.

پست ویژه چیست؟

با استفاده از این سرویس ، مشتریان گرامی   می توانند مرسولات خود را به نقاط مشخصی بفرستند، به این صورت که 10 الی12 روز بعد (به انتخاب فرستنده) مرسوله به گیرنده ،تحویل داده خواهد شد.

برای دریافت کد پستی باید چه فرایندی را طی کرد؟

مشتریان می توانند با مراجعه به نشانی postbar.irیا باجه های پستی، نسبت به اخذ کد پستی خود، یا گیرنده اقدام کنند.

جستجوی اسناد و مدارک (پست یافته) چگونه است؟

برای جستجوی اسنادها و مدارک گم شده، خدمات پست یافته، و جوینده یابنده در باجه های پستی و یا از طریق سایت شرکت پست به نشانی postyafteh  قابل ارائه به شما عزیزان است. بر این اساس و با این روش مشتری مشخصات کامل سند یا مدرک مفقود شده ی خود را ،در محل مشخص شده در نشانی فوق، وارد می کند، یا به متصدی باجه پستی اعلام می کند تا در صورت پیداشدن مدرک به صاحب آن تحویل بدهد و یا با استفاده از سرویس جوینده یابنده «که فقط  به صورت حضوری، در باجه های پستی ارائه می شود» در صورت پیدا شدن مدرک، صاحب آن به هر نحو از موضوع، اطلاع یابد.

آیا نرخ ارسال مرسولات با اولویت و بدون اولویت متفاوت است؟

 از آنجائی که مرسولات با الویت و مهم از سرعت بیشتری، در ارسال و توزیع برخوردارند، لذا نرخ این خدمات از سایر خدمات بدون اولویت گرانتر می باشد.

خدمت اعتبار سنجی نشانی شهروندان چیست؟

سرویس اعتبارسنجی نشانی شهروند، خدمت نوین پستی می باشد که، به اشخاص حقیقی یا حقوقی، اعم از دولتی و خصوصی، این امکان را خواهد داد ،  تا بر اساس ساز و کارهای اجرایی، که تلفیقی از ، خدمات الکترونیکی و فیزیکی می باشد ، اعتبار نشانی پستی مشتریان، و مخاطبان خود را، اعتبار سنجی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *