Uncategorized

چگونگی بررسی هزینه پستی در پستکس

چگونگی بررسی هزینه پستی در پستکس

یکی از مهمترین نکاتی که افراد زمان ارسال بسته های پستی به آن توجه می ‌کنند بررسی هزینه پستی می باشد. شما برای ارسال هر یک از بسته های پستی باید فاکتورهایی که روی قیمت ارسال تاثیر می گذارند را به خوبی بشناسید. شرکت های پستی زیادی هستند که امروزه خدمات ارسال بسته های پستی را به مشتریان خود ارائه می دهند. شرکت پستکس به عنوان یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارسال بسته های متفاوت به داخل و خارج کشور شناخته می شود. شما می توانید از خدمات این شرکت استفاده نمائید و بسته های گوناگون را به دست گیرندگان در بخش های متفاوت شهرهای ایران و کشورهای خارجی برسانید.

بررسی هزینه پستی

چه فاکتورهایی روی هزینه پستی تاثیر می گذارند ؟

 برای اینکه هزینه پستی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید باید فاکتورهایی که روی هزینه ارسال بسته تاثیر می گذارد را بشناسید. برخی از مهم ‌ترین فاکتورهایی که تاثیر زیادی روی قیمت بسته پستی می‌ گذارد عبارت هستند از :

1. بررسی وزن بسته برای محاسبه قیمت

 یکی از مهمترین فاکتورهایی که هزینه ارسال بسته پستی را تعیین می‌ کند وزن بسته می باشد. هر یک از بسته بندی هایی که وزن زیادی دارند با قیمت بیشتری ارسال خواهند شد. شرکت پستکس قبل از اینکه بسته های شما را به دست گیرنده برساند وزن آنها را اندازه گیری می کند. در صورتی که وزن هر یک از بسته های پستی زیاد باشد شما باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به ازای هر یک کیلو گرم مبلغ مشخص شده ای را باید پرداخت کنید. شرکت پستکس و بسیاری از دیگر شرکت های خصوصی پست این فاکتور را به عنوان مهمترین فاکتور جهت تعیین قیمت می شناسند.

2. روش پستی برای محاسبه قیمت بسته های ارسالی

روش پستی که شما انتخاب می کنید یکی دیگر از فاکتورهایی است که برای پرداخت هزینه پستی باید به آن دقت داشته باشید. امروزه روش های پستی متفاوتی را افراد برای ارسال بسته های گوناگون انتخاب می کنند. اگر شما یکی از روش هایی که مزیت بیشتری دارد و سرعت ارسال بسته را افزایش می دهد انتخاب کنید باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. به طور مثال در صورتی که روش ارسال بسته به صورت معمولی را انتخاب کنید هزینه زیادی را نیاز نیست پرداخت کنید. در صورتی که روش پست پیشتاز با پست ویژه را انتخاب کرده باشید باید هزینه بیشتری را برای ارسال بسته پرداخت نمایید. هر یک از مواردی که در مورد قیمت روش های پستی متفاوت می باشد را باید بررسی کنید و سپس یکی از بهترین روش ها را انتخاب نمایید.

3. نوع بسته و تاثیر آن روی هزینه پستی

 یکی دیگر از نکاتی که تاثیر زیادی روی قیمت ارسال بسته می گذارد نوع بسته شما می باشد. هر یک از بسته ها در اندازه ها و شکل های گوناگونی تهیه می شوند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که برخی از بسته‌ ها حساسیت شان بیشتر است و به همین دلیل با قیمت بالاتری ارسال می شوند. نوع کالایی که شما می خواهید به گیرنده ارائه دهید زمان بررسی هزینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر کالای مورد نظر شما دارای حساسیت های بیشتری باشد در دسته بندی کالاهای خاص قرار می گیرد و هزینه ارسال بیشتری خواهد داشت. شما می توانید نوع بسته پستی را در اپلیکیشن های مخصوص مورد بررسی قرار دهید و سپس هزینه آن را مشاهده نمایید. اپلیکیشن های مخصوص کمک می کنند تا شما بر اساس وزن بسته، هزینه ارسال بسته را مورد محاسبه قرار دهید.

بررسی هزینه پستی

4. بررسی مسیر ارسال بسته برای تعیین هزینه

 یکی دیگر از فاکتورهایی که تاثیر زیادی روی هزینه پستی می گذارد مسیر ارسال بسته می باشد. اگر شما بخواهید مسیر طولانی را برای ارسال بسته انتخاب کنید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. افرادی که می خواهند بسته های پستی خود را به خارج از کشور ارسال کنند باید هزینه بیشتری برای ارسال بسته پرداخت کنند. هزینه ارسال بسته به داخل کشور بر اساس مسافتی که طی می‌ شود تعیین خواهد شد. اگر شما به عنوان مثال بخواهید از شهر تهران بسته مورد نظر را به بندر چابهار ارسال کنید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. هر چه که فاصله بین مقصد و مبدا بیشتر باشد هزینه ارسال بسته پستی افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا