Uncategorized

کد رهگیری چیست ؟

کد رهگیری چیست ؟

شما برای پیگیری وضعیت بسته پستی خود به کد رهگیری نیاز دارید. اگر بسته پستی شما به صورت پیشتاز ارسال گردد و طریق راه های دیگر فرستاده شود هم کد دارد. هر یک از روش های پستی که برای ارسال بسته به کار گرفته می‌ شوند با استفاده از کدهای رهگیری قابل پیگیری هستند. هر زمانی که ارسال کننده یک بسته پستی را به دست گیرنده برساند برگه سفید کد مرسوله از طرف شرکت پست صادر خواهد شد. این برگه دارای شناسه است که از آن به عنوان کد مرسوله می توانید استفاده کنید. از این کد ارسال کننده و گیرنده می توانند جهت رهگیری کردن مرسوله استفاده نمایند. ارسال کننده باید کد مرسوله درون برگه سفید را وارد سایت اداره پست نماید تا به راحتی بتواند مرسوله را پیگیری کند.

پستکس

روش های دریافت کدهای مرسوله پستی

 دریافت کد رهگیری برای هر یک از محصولات خارجی و داخلی انجام می شود. رهگیری کردن مرسولات تنها از طریق کد مرسوله پستی انجام می‌ شود. زمانی که یک بسته را به اداره پست تحویل می دهید می توانید در قالب پیامک کد رهگیری را دریافت کنید. به همین آسانی کد را در تلفن خود دارید و نیازی نیست آن را به خاطر بسپارید. شرکت پست زمانی که یک مرسوله سازمانی را دریافت می کند باید کد مرسوله را برای گیرنده ارسال نماید. گیرنده باید کد را در سامانه اداره پست وارد نماید تا از وضعیت بسته خود اطلاع داشته باشد.

تعداد ارقام کد رهگیری

 یکی از مهمترین نکاتی که در مورد کد رهگیری باید بدانید این است که تعداد ارقام های آن را بررسی کنید. ارقام این کد ۲۴ عدد می باشد که برای پیگیری کردن وضعیت بسته پستی به ارسال کنند ارائه می گردد. این کد به عنوان کد مرسوله شناخته خواهد شد. زمانی که کد به یک بسته اختصاص پیدا می‌ کند بسته برای انتقال به مکان دیگر تحویل داده خواهد شد. به کمک این کد ارسال کننده می تواند وضعیت بسته خود را در موقعیت مکانی متفاوت رهگیری نماید. اگر محصول سازمانی باشد برای پیگیری آن نیاز است که از طریق سامانه پلیس راهور اقدامات لازم انجام گردد.

نحوه دریافت کردن کدهای مرسوله پستی

نحوه دریافت کردن کد مرسوله پستی را باید به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید بعد از ارسال بسته، کد را دریافت نمایید. زمانی که برای ارسال مرسوله وارد اداره پست می شوید از متصدی می ‌توانید درخواست کنید که بسته را به مقصد ارسال نماید و در نهایت یک برگه سفید که دارای کد مرسوله است به شما ارائه خواهد شد. البته امروزه این کد به گوشی شما پیامک می گردد. روش جدیدی که جهت دریافت کردن کد مرسوله پستی اجرا می شود، روش پیامکی است. کد پس از ارسال بسته برای گوشی فرد ارسال کننده ارسال خواهد شد. دقت داشته باشه اگر به عنوان دریافت کننده بسته قصد رهگیری بسته پستی را دارید باید از ارسال کننده درخواست نمایید که کد را برای شما ارسال نماید. پس از وارد کردن کد در سامانه های مربوط به راحتی می توانید موقعیت بسته را رهگیری نمایید.

ارسال بسته

دریافت کد رهگیری پیشتاز

کد مرسوله پستی پیشتاز در اداره پست به شما ارائه می شود. برخی از افراد بر این باور هستند که مرسوله های پیشتاز کد خاصی دارند. در واقع باید بدانید که اداره پست روش خاصی را جهت پیگیری کردن بسته های پیشتاز در نظر نگرفته است. برای رهگیری کردن موقعیت مکانی هر یک از بسته های پیشتاز باید از کدهای رهگیری استفاده کنید. افراد می توانند جهت اطلاع پیدا کردن از وضعیت بسته پیشتاز کد مرسوله پیشتاز را در وب سایت اداره پست وارد کنند. بدون نیاز به اینترنت شما می توانید از مکان فعلی بسته پستی مطلع شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا