زنجیره تامین و روندهای برتر فناوری آن در سال ۲۰۲۱

زنجیره تامین

حدود 38 درصد از رهبران زنجیره تامین در جهان، نگران آن هستند که زنجیره تامین پیاده سازی شده توسط آنها، موقعیت مناسب و آمادگی لازم را برای مقابله و مواجهه با چالش های پیش روی صنعت حمل و نقل و پست در دو سال آینده ندارند. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی…

تجارت الکترونیک ؛ توزیع مرسولات و 5 روند اصلی برای آن (قسمت اول)

تجارت الکترونیک

با رونق تجارت الکترونیک و بسته شدن فروشگاه‌های فیزیکی در پاندمی کرونا، روندهای اصلی ارسال پستی و تحویل مرسولات تجارت الکترونیک دستخوش تغییرات بسیاری شده است. انعطاف‌پذیری و سازگاری با تغییرات برای هر کسب‌وکاری، امری حیاتی است؛ چرا که تکیه بر یک راه حل یا یک شریک واحد، می­تواند کسب‌وکارها را با مشکلات عدیده ای…

توزیع مرسولات پستی و تکنولوژی های جدید

توزیع مرسولات پستی

اثر آمازون (Amazon effect) منجر به شکل گیری روند جدیدی در فرآیند توزیع مرسولات پستی و تحویل زنجیره تامین شده است. در حال حاضر، اکثر مصرف کنندگان در خوشبینانه ترین حالت، حداکثر ظرف دو روز -اگر نگوییم چند ساعت- منتظر دریافت سفارشات خود هستند. در عصر حاضر انتظارات مشتریان در حال تغییر است و شرکت…

پست خارجی و توضیحاتی اجمالی درباره آن

پست خارجی

یکی از خدماتی که توسط شرکت پستکس ارائه می شود ارسال کالا به کشور های دیگر است که با نام پست خارجی شناخته می شود. نکته ی مهمی که در این نوع از پست وجود دارد تعرفه های مربوط به آن می باشد که باید مطابق با قوانین بین المللی تنظیم شوند. هر ساله شرکت…

حمل و نقل ریلی و سهم آن در جابجایی های پستی

حمل و نقل ریلی

در میان روش های ارسال بار یکی از مطمئن ترین و ارزانترین راه ها استفاده از حمل و نقل ریلی است. در کشور ما نیز به دلیل وجود شبکه گسترده ریلی در سراسر کشور، امکان استفاده از این زیرساخت عظیم لجستیکی فراهم است. قطارها جزو اولین وسایل حمل و نقلی در ایران بوده‌اند و به…

ناوگان حمل و نقل عمومی و ظرفیت های لجستیک پستی

ناوگان حمل و نقل عمومی

با توسعه فضای شهری و افزایش جمعیت در کلان شهرها، ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین زیرساخت های شهری محسوب می‌شود. رسالت این ناوگان در وحله نخست جابجایی افراد است، لیکن استفاده از این زیر ساخت برای جابجایی های پستی نیز با تمهیدات لازم، امکان پذیر خواهد بود. در ادامه این مقاله به…

مدیریت زمان و بهینه سازی آن در کسب و کارهای آنلاین

مدیریت زمان

اگر فروشگاهی احتیاج به ناوگانی برای عرضه خدمت در حوزه جمع آوری و توزیع مرسولات خود داشته باشد، یکی از مهمترین چالش ها، محاسبه‌ی زمان ارسال و نیز کیفیت و هزینه آن است. این موضوع در کلان شهرهایی مانند تهران، با توجه به حجم عظیم ترافیک، بسیار حائز اهمیت است. برای مدیریت زمان در ارسال…

API پستی و لزوم استفاده از آن

api پستی پستکس

چرا استفاده از API پستکس برای فروشگاه‌های آنلاین ضروری است؟ در دنیای تجارت آنلاین، یکی از بزرگترین چالش‌ها برای فروشگاه‌های اینترنتی، محاسبه صحیح و سریع هزینه‌های پستی است. بدون وجود یک سیستم یکپارچه، فروشگاه‌ها مجبور به انجام محاسبات دستی می‌شوند که هم زمان‌بر است و هم مستعد خطا. در اینجا، API پستکس وارد عمل می‌شود…

فناوری پستکس و دیفرگ کردن قوای لجستیکی کشور

فناوری پستکس

(Defragment) یا به طور اختصاری دیفرگ کردن به معنای یک پارچه سازی است. واژه ای که برای متخصصین علم رایانه نام آشنا بوده و بیشترین کاربرد را نیز در حوزه علوم کامپیوتری دارد. اما با تأسی از بار معنایی این لغت، می‌توان به جهت تقریب ذهن برای توضیح خدمات فناورانه پستکس در حوزه پست لجستیک،…

مشتری مداری در پستکس

مشتری مداری

اگر شرکت های موجود در کشور را در یک دسته بندی کلی به شرکت های دولتی و خصوصی تقسیم کنیم، باید گفت که حیات و ممات شرکت های خصوصی بر خلاف شرکت های دولتی وابسته به مشتری است. با این توضیح به نظر می‌رسد یکی از مهمترین راه های ماندگاری در بازار، جلب اعتماد مشتریان…