کاربرد CRM در شرکت های حمل و نقل

نرم افزار CRM

کاربرد CRM در شرکت های حمل و نقل

همه ما می دانیم که دنیا بر پایه ارتباطات می چرخد.

زحمت ارتباطات فیزیکی را هم که شرکت های حمل و نقل می کشند.

تاکنون نیز رول اصلی را به دست گرفته اند و هیچ جایگزینی برای خود پیدا نکرده اند.

رفته رفته این صنعت گسترش یافته و داده های زیادی به این مجموعه ها اضافه گردید.

اضافه شدن مشتریان جدید، احتمال از دست رفتن بخشی ار سرمایه و کاهش بهره وری؛

از جمله مواردی است که باعث ازدحام و هرج و مرج در این صنعت شده است.

همین امر سبب خارج شدن کنترل از دست مسئولین می شود.

اما برای هر مشکلی، راه حلی نیز وجود دارد. راهکار این موضوع اینجاست!

استفاده از سیستم های رایانه ای و متمرکز!

این سیستم ها فرآیندها را ساده می کنند، به صورت همه جانبه بر یک کسب و کار احاطه دارند؛

از همه مهم تر اینکه عملکرد آنها به صورت یک دستیار الکترونیک برای تمام اعضای یک ارگان می باشد.

خبر خوب اینکه این سیستم ها با نرم افزاری به نام CRM در حال حاضر در دسترس بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است.

مزیتی که این سیستم تا به امروز به همراه داشته نامحدود بودن استفاده از آنهاست.

چرا که هر گونه حمل و نقلی در هر سطح یا وسعتی مشمول سیستم های CRM می شود.

نرم افزار CRM چیست؟

این برنامه محبوب ترین و دوست داشتنی ترین نرم افزار در بین نرم افزارهای مدیریتی شرکت ها است.

چرا که عملکرد آن کاملا شبیه یک دستیار حرفه ای و همراه است.

هر سازمان و شرکتی برای پیشرفت و ترقی و همچنین رقابت با سایر رقبایش لازم است که همچین نرم افزاری را به عنوان برگ برنده در دست داشته باشد.

در واقع کار اصلی CRM به عنوان یک دستیار مجازی، یک جور برنامه ریزی  و کنترل امور است.

این محبوب به تمام کارهای روزمره سروسامان می دهد.

CRM به دو گروه اصلی تقسیم می شود که به معرفی این دو نومع می پردازیم.

برای مطالعه بیشتر : لجستیک در حمل و نقل

نرم افزار های CRM تحت وب و ابری

معرفی و ارائه تفاوت های این دو نوع CRM بسیار حائز اهمیت است.

دسترسی به نرم افزارها در هر مکان و هر زمانی بوسیله سیستم های هوشمند، صرفا فقط از طریق سیستم های CRM تحت وب امکان پذیر است.

کاربردهای ویژه و شگفت انگیز این نسل از نرم افزارها بسیار هیجان انگیز است.

در ادامه به کاربردهای CRM در صنعت حمل و نقل می پردازیم.

برای مطالعه بیشتر : ارسال راحت کادوی ولنتاین با پستکس

نرم افزار CRM چه اختیاراتی به شرکت های حمل و نقل قرار می دهد؟

همانطور که می دانیم رضایت مشتری در هر کسب و کاری بیمه آن کسب و کار می باشد.

در صنعت و مجموعه های حمل و نقلی و پستی نیز اینگونه است و از این امر مستثنی نیست.

در اینجا برای مشتری مهم و البته جالب است که به صورت لحظه ای از وضعیت مرسوله خود؛

یا بهتر بگوییم از روند رسیدن بسته های پستی خود، اطلاعات دقیق و کاملی در هر لحظه داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر : هزینه ارسال با پستکس چقدر میشه؟

مزایا و کاربردهای کلی سیستم CRM  در صنعت حمل و نقل

  • سرعت عمل در پاسخگویی به مشتریان
  • نظارت کامل بر امورات
  • بالا رفتن رضایت مشتریان با ارائه خدمات با کیفیت
  • دسترسی آسان در هر لحظه و هر مکانی
  • یکپارچه ساختن تمام بخش های یک کسب و کار
  • امکان استفاده از پایگاه داده برای ارتباط سریع و مطلوب با مشتریان
  • تهیه و ارائه گزلرش هایی مبنی بر تمامی فرآیند ها
  • امکان تقسیم بندی و دسته بندی مشتریان به گروه های منتخب
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ و حذف بروکراسی های سنتی
  • سازماندهی و جمع آوری اطلاعات رانندگان هر مسیر

ابزارهای نرم افزار CRM

نرم افزار CRM ، ماژول هایی در جهت رفع نیاز های اساسی و دسته بندی تمام بخش های سازمان به صورت حرفه ای دارد.

این ماژول و ابزار ها کمک شایانی در این مسیر به ما می کند.

چرا که تمام فرآیند های

  • تبلیغات،
  • بازرسی و نظارت،
  • آگاهی از خواسته های مشتریان،
  • ثبت و دسته بندی اطلاعات،
  • گزارش های عملکردی،
  • ارتباط از راه دور و
  • پاسخ دهی پویا و…

به کمک ابزارهای بی نظیر این نرم افزار، به صورت متمرکز و یکدست سروسامان می گیرد.

در نتیجه با کمترین هزینه و بیشترین سرعت، بالاترین بهره وری نصیب شرکت های حمل و نقل می شود.

اما این موارد تمام قابلیت های این نرم افزار حیرت انگیر نمی باشد.

در مقالات بعدی سعی بر این است که این حوزه را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از CRM در صنعت پست

  • امکان ثبت محموله ها و پیگیری مکان آنها؛
  • مانیتور کردن کالاها و همچنین رسید های سیستمی؛
  • ترتیب دادن به وظایف و اولویت بندی کارها و ارجاع آنها؛
  • دریافت و ارسال پیام از طریق پیامک یا ایمیل یا فکس؛
  • دریافت شکایات و نظرات و رسیدگی به آنها در کمترین زمان ممکن بصورت متمرکز؛
  • افزودن جزئیات و ثبت اطلاعات بازرس ها و ناظرین یا هر شخص حقیقی و حقوقی دیگر در پروفایل شخصی سازی شده خود؛
  • ثبت گزارش بازرسین و ارائه بر اساس چرخه های تعیین شده ی کاری؛
  • امکان دسترسی ها و مجوز ها ؛
  • امکان ساخت فرم های لازم و ارسال آنها برای چاپ در سیستم اتوماسیون کامل اداری به منظور تسهیل فرآیندها!

همه و همه از جمله مواردی هستند که در صنعت پست به کار گرفته می شوند و اهمیت فراوانی دارند.

جدا از تاثیرات غیر مستقیم و در طولانی مدت پیاده سازی این سیستم، CRM در تمام فرآیندها و عملکردهای سازمانی ( چه داخلی و چه خارجی) با کاهش زمان و هزینه و همچنین افزایش دقت، باعث بهره وری بیشتر می شود.

برای ثبت نام در پستکس : http://postex.ir/?affiliate=32016699

برای مطالعه بیشتر : تبلیغات و بازاریابی در پست

5 thoughts on “کاربرد CRM در شرکت های حمل و نقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *