راهنمای ارسال مرسوله در پستکس

چگونه مرسوله ارسال کنیم.

در این راهنما قصد داریم شما را با فرآیند ارسال مرسوله در سامانه جامع پستی پستکس آشنا کنیم.

چگونه ثبت سفارش کنیم؟

قبل از شروع، حتماً قوانین استفاده از خدمات پستکس را مطالعه کنید. سپس، وزن، محتویات، ارزش ریالی و ابعاد دقیق مرسوله را به درستی انتخاب و ثبت کنید.

چگونه فاکتور سفارش را دریافت کنیم؟

فاکتور سفارش به‌صورت خودکار دانلود می‌شود. آن را پرینت گرفته و در قسمت امضای مشتری، امضا کنید. نحوه چسباندن فاکتور روی بسته فاکتور که حاوی یک بارکد است، باید به‌گونه‌ای روی پاکت یا جعبه استاندارد پستی الصاق شود که در طول فرآیند ارسال پاره یا جدا نشود.

آیا باید آدرس فرستنده و گیرنده را روی بسته بنویسیم؟

بله، برای ارسال مرسوله علاوه بر چسباندن فاکتور، حتماً آدرس فرستنده، گیرنده و شماره سفارش را به صورت دستی روی جعبه یا پاکت بنویسید.

اگر به جعبه استاندارد یا پرینتر دسترسی نداریم، چه کنیم؟

می‌توانید از گزینه‌های “دسترسی به پرینتر ندارم” و “انتخاب سایز کارتن و بسته‌بندی مورد نیاز” استفاده کنید. امکان قرار دادن لوگو روی فاکتور شما می‌توانید لوگوی خود را از طریق سرویس مخصوص این کار روی فاکتور قرار دهید.

نحوه استفاده از سرویس پسکرایه یا COD:

اگر متقاضی سرویس پسکرایه (COD) هستید، فقط یک بار درخواست خود را به پشتیبانی ارائه دهید. پس از فعال‌سازی، می‌توانید به راحتی از این سرویس استفاده کنید.

زمان جمع‌آوری مرسوله‌ها:

سفارش‌هایی که قبل از ساعت ۸ صبح ثبت شوند، حداکثر تا ساعت ۱۷ همان روز یا در شرایط خاص ظرف ۲۴ ساعت جمع‌آوری می‌شوند.

تحویل بسته به مأمور جمع‌آوری چقدر طول می‌کشد؟

ممکن است در طول روز از چند شرکت پستی ثبت سفارش کنید. حتماً بسته هر شرکت را به مأمور همان شرکت تحویل دهید.

آیا می‌توان مرسوله‌ای که روز قبل تحویل نداده‌ایم را در زمان جمع‌آوری جدید تحویل دهیم؟

خیر، سفارش‌هایی که در روزهای قبل تحویل نداده‌اید، به‌صورت خودکار کنسل می‌شوند و امکان ارسال آن‌ها وجود ندارد.

شرایط کنسلی سفارش

  • اگر در زمان جمع‌آوری، بسته را تحویل ندهید، سفارش کنسل شده و مبلغی عودت داده نمی‌شود.

  • در سرویس‌های شرکت ملی پست و پست بار، درخواست کنسلی شامل عودت وجه نخواهد بود.

  • در سایر شرکت‌های پستی، تا قبل از مراجعه برای جمع‌آوری بار، امکان کنسلی وجود دارد.

اگر پاسخ سوالات خود را در این راهنما پیدا نکردید، به بخش سوالات متداول مراجعه کنید یا با تیم پشتیبانی پستکس به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره 02191300250 تماس بگیرید. ما همیشه در کنار شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *