روش های نوین ارسال و حمل کالا چگونه به افزایش فروش فروشگاه های آنلاین کمک می کند؟
یکی از علت های نارضایتی مشتری، برای خرید آنلاین، نبود ارسال سریع کالای خریداری شده است است. هزینههای بالای ارسال و حمل و نقل کالا و همینطور نداشتن اعتماد مشتری به فروشگاه ها از مواردی هستند که باعث نارضایتی مشتری می شوند. به همین دلیل فروشگاه های آنلاین می توانند با بالابردن سطح کیفیت ارسال کالا و رفع موارد و موانعی که سبب عدم رضایت و در نهایت خرید مشتریان می شود، فروش خود را افزایش داده و زیاد کنند.
روند ارسال کالا
روند ارسال کالا، درخواست مشتریها از فروشگاه آنلاین شما، و توانایی فروشگاه آنلاین شما، از جمله: وضعیت مالی، نیروی انسانی، و تعداد مرسولههای پستی میباشد.
برای فروش بیستر و بهتر، فروشگاههای آنلاین باید روش ها و گزینه های متفاوتی را برای ارسال سریع کالا به مشتری خود پیشنهاد بدهند. بهترین روش برای پاسخ به نیاز مشتری، جلب اعتماد و رضایت مشتری، برقراری ارتباط قوی با آنها می باشد. با این روش، فروشگاهها متوجه میشوند که سرعت ارسال و حمل کالا، هزینههای ارسال، حمل و نقل کالا، و نحوه دریافت کالا برای مشتریها بسیار مهم است.
ارسال سریع بار یکی از مهمترین بخش های هر فروشگاه آنلاین
ارسال کالا یکی از مهمترین بخشهای هر فروشگاه آنلاین و یا خرده فروشی کوچک است، که با کمی خلّاقیت و تحقیق در مورد رقبای خود میتواند بهبود یابد، این شرکتها باید برای اطمینان از بهروز بودن روشهای ارسال کالای خود، حداقل یک بار در سال وضعیت بازار را مورد بررسی و تحقیق قرار بدهند.
هنگامی که روش ارسال سریع و حمل و نقل کالای خود را انتخاب و برنامه ریزی کردید، به صورت واضح این روش را در وب سایت خود توضیح دهید. استراتژی حمل و نقل و ارسال کالا باید در سایت نوشته شود تا مشتریها بتوانند آن را بخوانند. در هر صفحه از سایت، در قسمت عنوان متن و لینک به صفحه روشهای تحویل کالا ثبت نمایید. در صفحه ی محصولات اطلاعات خوبی، از جمله موجودی کالاهایی که دارید، زمان ارسال و هزینههای ارسال کالا باید آماده کنید. روشهای ارسال سریع کالا باید به صورت واضح و دقیق در صفحه ی پرداخت و همچنین سبد خرید ثبت شده باشند. شما در پستکس میتوانید سریعترین روشهای ارسال را برای مرسوله پستی خود انتخاب کنید.
تخفیف
دادن تخفیف در ارسال کالا، یکی از بهترین ابزارهایی است که هر فروشگاه آنلاینی در اختیار دارد. برای جذب مشتری و افزایش فروش، در مدت زمان کم، فروشگاههای آنلاین میتوانند با ارائه روشهایی مثل: ارسال رایگان برای خریدهای بالای مبلغ مشخصشده مشتریان را به خرید از سایت خود تشویق نمایید.
معمولاً اولین خرید آنلاین مشتری از سایت شما، حکم تست فرشگاه را دارد. پس فروشگاههای آنلاین، برای جلب رضایت و وفاداری مشتریها میبایست کاملاً برنامهریزیشده و منظم رفتار نمایند. به این صورت که تحویل کالا، باید در زمان و مکان مشخصشده انجام شود، و همینطور کیفیت محصولات ارسالی، دقیقاً مطابق توضیحات شما به مشتری باشد. البته این کوچکترین کاری است که فروشگاه آنلاین باید انجام دهد. در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی در ارسال کالا، راه جلب اعتماد مشتری طولانیتر شده و نیاز به تلاش بیشتری خواهد داشت.
همچنین برای جلب رضایت و تشویق مشتری، و همینطور افزایش خرید مجدد مشتری از سایت، در هنگام ارسال بسته میتوانید موارد این موارد را مد نظر داشته باشید:
ارسال سریع یک لیست، از محصولات محبوب و پرفروش
ارسال یک کاتالوگ هیجان برانگیز از محصولات فروشگاه
ارسال پیشنهادهایی مانند: ارسال رایگان و یا ارائه کد تخفیف در خرید بعدی
*********************************