توصیه های اساسی در بسته بندی مرسولات پستی ( قسمت اول )

توصیه-های-اساسی-در-بسته-بندی-مرسولات-پستی-قسمت-اول

گفتار اول از توصیه های اساسی در بسته بندی مرسولات پستی:

«محتوا ممکن است در طول حمل و نقل تغییر کرده باشد.» این پیغام هشداری است که معمولاً در حمل و نقل های طولانی، بر روی جعبه غلات درج می شود. اما شما به عنوان یک مشتری خدمات پستی، احتمالاً نمی خواهید این مساله برای مرسولاتی که قصد ارسال آن را دارید، اتفاق بیفتد.

سپردن بسته ها به یک سرویس دهنده حمل و نقل و خدمات پستی، برای ارسال مرسولات از نقطه A به نقطه B منتقل، بدان معناست که در طول این سفر، آن ها مجبورند حداقل یک یا چندین بار، مرسولات شما را همراه با سایر بسته های پستی که در همان مسیر هستند، در تسمه نقاله ها، قفسه ها، باکس ها، ترولی ها، کامیون ها و … بارگیری و تخلیه نمایند.

جعبه-مناسب-را-انتخاب-کنید!

در ادامه به چند مساله اساسی برای جلوگیری از آسیب دیدگی مرسولات در طول مسیر حمل و نقل اشاره می شود:

جعبه مناسب را انتخاب کنید!

بسته بندی مرسولات پستی معمولاً با انتخاب لفاف (جعبه) مناسب شروع می شود. در حالت ایده‌آل شما جعبه‌ای دارید که فضای کافی برای وسایل و اقلام محافظ اطراف آن‌ها را فراهم می‌کند. اگر چه در دفاتر قبول مرسولات پستی، منعی در پذیرش کارتن های مستعمل وجود ندارد، اما این لفاف های مستعمل می بایست عاری از هر نوع نقص (از قبیل پارگی، له شدگی و …) باشد.

اگر مصرف روزانه کارتن و پاکت پستی در شرکت یا فروشگاه شما زیاد است، می‌توانید متناسب با حجم سفارشات خود، کارتن ها و لوازم بسته بندی را مستقیماً از تامین کنندگان مربوطه و یا شرکت پستکس تهیه نموده و اندکی در هزینه های خود صرفه‌جویی کنید. تامین کنندگان کارتن و پاکت، متناسب با حساسیت و اندازه کالاهای ارسالی شما (مانند کریستال، چینی، بلور، ظروف شکستنی و لوازم الکترونیکی و …) انواع مختلفی از کارتن ها را از نظر جنس (مقوایی، کارتن پلاست و …)، با استاندارد ابعاد و جنس از لحاظ مقاوم بودن (۳ لایه، ۵ لایه و …)، رنگ و … تولید و ارائه می نمایند. این جعبه‌ها معمولاً محافظت بیشتری از وسایل داخل آن ارائه می‌ کنند و ارزش پرداخت هزینه اضافی را دارند.

بسته بندی درست، بسته بندی بدون فضای خالی داخل کارتن یا بسته بندی تنگ است.

درست مانند هنرمندی که قبل از شروع به نقاشی، یک بوم با کیفیت در مقابل خود دارد، لفاف (کارتن) مناسب شروعی برای بسته بندی های مناسب است. مرحله بعدی، بسته بندی خوب است. مطمئن شوید که کالای ارسالی خود را به درستی بسته بندی کرده اید، به این معنی که آن را محکم بسته بندی کرده اید. نگذارید در داخل کارتن، فضای خالی وجود داشته باشد. فشاهای خالی را با اقلام محافظ پر کنید. اندازه کارتن باید متناسب با کالای محتوای بسته ها انتخاب شود، یک جعبه (کارتن) محکم در صورتی که خیلی خالی یا خیلی پر باشد، محافظت کمی را برای کالای ارسالی ارائه خواهد داد.

در فرآیند بسته بندی، لازم است اطراف اقلام خود حتی اجناس مقاوم را با مقدار زیادی از فوم های ضربه گیر و محافظ مخصوص بسته بندی، روزنامه های مچاله شده، پلاستیک های حباب دار یا کیسه های هوای یکبار مصرف، احاطه کنید. اگر محموله ارسالی شکننده است، استفاده از حوله یا پتو برای بسته بندی ایمن، توصیه می شود.

در پستکس چنانچه خریدار سرویس پستی، نیاز به خدمات بسته بندی و انبار داری داشته درخواست مشتری در زمان ثبت از طریق نمایندگان ما رسیدگی خواهد شد.

برای استفاده از خدمات پستی پستکس روی لینک زیر کلیک کنید.

پستکس

7 thoughts on “توصیه های اساسی در بسته بندی مرسولات پستی ( قسمت اول )

  1. هانیه نجفی میگوید:

    بسته بندی درست و دقیق مهمترین المان یه سرویس پستی هستش ودر واقع یک تضمین مهم برای سالم رسیدن مرسوله

  2. شاملو میگوید:

    بسته بندی و لفاف بندی مناسب به نظرم ۸۰درصد از اسیب دیدگی مرسولات با توجه به پرتاب های مکرر جلوگیری میکنه البته ترجیح میدم مرسولم با کالارسان ارسال بشه بسته ام

    • Zahra میگوید:

      بله منم کاملا موافقم …بسته مناسب میتونه از آسیب مرسوله جلوگیری کنه ومهم ترین قسمت درارسال مرسوله ست .

  3. سمانه رحمتی میگوید:

    اطلاعات جامع و کاملی که باعث میشه مرسوله در طول مسیر آسیب نبیند.
    چقدر عالی که در صورت نداشتن بسته بندی و کارتن میشه اینکار توسط نماینده های پستکس انجام بشه

  4. وحید روشنی میگوید:

    بسته بندی از نکات مهم در ارسال می باشد که میتواند مانع از آسیب دیدگی شود ممنون بابت نکات بیان شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *