همانطور که با استفاده از سیستم پردازش ابری بخش قابل توجه ای از اطلاعات کامپیوترها را به مراکز پردازش داده منتقل میکنیم و از این طریق بخش زیادی از فضای اشغال شده در حافظه آزاد میشود. با همین منطق اطلاعاتی، می توانیم این اقدامات را برای اطلاعات بسته های پستی نیز انجام دهیم.
پردازش ابری
با پیشرفت و توسعه خدمات پردازش ابری در سال های اخیر شاهد انتقال بخش قابل توجهی از اطلاعات و نرم افزارها از کامپیوترهای شخصی به سرورهای مراکز پردازش هستیم. آنچه الگوی جدید به ارمغان آورده افزایش کارایی، اطمینان از نحوه نگهداری و دسترسی در صورت نیاز است. همچنین این روند منجر به بهبود ترافیک اطلاعات نیز شده است.
ارتقای کارایی نظام انبارداری با استفاده از پردازش ابری
با تجمیع زیر ساخت های انبارداری و خدمات سفارشگردانی بین شرکت های مختلف، با توجه به افزایش مقیاس کار ، هزینه های تمام شده کاهش مییابد؛ اما محدودیت دسترسی، نیاز به هماهنگیهای متعددمیان صاحبان کالا ، سیستم حمل و نقل و نظام انبارداری، از جمله موانع موجود برای استفاده از این فرصت بهینهسازی است.
اضافه شدن خدمات سفارش گردانی در کنار انبارداری پروسه فوق را بیش از پیش پیچیده میکند.
یکپارچهسازی و تبادل اطلاعات
تجمیع و هماهنگی در بین قسمت های مختلف فروش، انبارداری و سفارش گردانی، باعث میشود تا بازیگران بازار تجارت الکترونیک به هنگام استفاده از انبارها و مراکز سفارش اشتراکی، دسترسی و اِشرافی مانند انبارهای محلی و اختصاصی خود داشته باشند.
همچنین، یکپارچگی نظام اطلاعاتی میان فعالان این حوزه ، از میزان هماهنگیهای لازم ، در روند استفاده از انبارها و مراکز سفارش گردانی میکاهد.
با این روند هزینه برای هماهنگی مراحل مذکور و نیز هزینه خطاهای احتمالی کاهش یافته، و استفاده از زیرساخت های اشتراکی برای فعالان تجارت الکترونیک بصرفه میشود.
افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع
با ایجاد زیرساخت های مشترک در انبار داری و سفارش گردانی، مقیاس کسب و کارها افزایش مییابد و بدین ترتیب استفاده از ابزارهای پیشرفته برای عملیاتهایی نظیر پایش انبارها، ضد عفونی کالاها، ایجاد شرایط خاص برای برخی کالاها (کالاهای یخچالی)…برای صاحبان بصرفه تر میشود.
با این روند کسب و کارهای کوچک نیز رشد و توسعه پایدار یافته و اشتغال زایی افزایش مییابد.
بهینهسازی نظام لجستیک در پردازش ابری
افزایش استفاده از انبارها و سفارش گردان های مشترک در تجارت الکترونیک، با ایجاد مقصد یا مبدا مشترک در چرخه تامین، تولید و عرضه، حمل و نقل را برای خرده بارها ارزانتر میکند. این روند به کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده منجر میشود .همچنین به دلیل امکان حمل و نقل های مشترک، ردپای کربنی این پروسه ها نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش مییابد .
موجودی شناور
همچنین با ایجاد یک سیستم نرم افزاری یک پارچه در انبارداری و سفارشگردانی مشترک میتوان با تجمیع ظرفیت های محدودکسب و کارهای خرد، به یک عدد قابل قبول در میزان بار شناور رسید و آن را با استفاده از کانال های فروش خرده بار، وارد چرخه توزیع کرد.
همچنین از این طریق میتوان با بهینه سازی در استفادهی ظرفیت های حمل و نقلی در توزیع بار تا دست مصرف کننده، بسیاری از هزینه ها را کاهش داد.
سخت، اما سودآور
اجرا و پیاده سازی تمام آنچه در بالا آورده شد، با چالشهای فنی، حقوقی و تجاری بسیار زیادی همراه است؛ اما سود حاصل از ارزش افزوده ی بدست آمده در این فرایند، اجازه ریسک و سرمایه گذاری را به فعالان بازار تجارت الکترونیک و همچنین صنعت لجستیک خواهد داد.
چقدر عالی میشه تکنولوژی ما هم به این درجه برسه که بتونیم از این موارد استفاده کنید
سلام خوب بود