پست فروشگاهی و ضرورت بازنگری در نحوه ارسال محصولات

پست فروشگاهی

یکی از پدیده های نو ظهور در کلانشهرها، تاسیس فروشگاه های زنجیره ای با تعدا شعبات بالا و پست فروشگاهی در سطح شهر است. این هایپرها با تامین و تجمیع محصولات موجود در سبد کالای خانوار و نیز تخفیفات ناشی از سود حاصل از صرفه مقیاس، الگوی خرید شهروندان را تغییر داده‌اند. به طوری که خرید روزانه از فروشندگان محلی، جای خود را به خریدهای کلی و یک باره از این فروشگاه ها داده است.

پست فروشگاهی

ضرورت بازنگری در مدل پست‌های فروشگاهی

بسیاری از این فروشگاه ها با ارائه خدمات دلیوری، نیاز به مراجعه حضوری مشتریان را مرتفع کرده و ارسال سفارشات را از طریق پیک های مستخدم خود انجام می‌دهند. این روند شاید منافع شخصی فروشنده یا قشر خاصی از مشتریان را تا حدی تامین کند. اما در مقیاس کلان مشکلاتی از قبیل ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی، مصرف سوخت و قیمت تمام شده برای مصرف کننده را افزایش خواهد داد. در ادامه این مقاله به ضرورت تجمیع سفارشات فروشگاه های زنجیره ای و امکان یکپارچه سازی آن در پستکس می‌پردازیم.

مدیریت هزینه‌های پنهان لجستیک

هزینه‌های پنهان لجستیک، در اصطلاح به آن دسته هزینه‌ها گفته می‌شود که ممکن است در ابتدای کار شما از آن‌ها بی‌اطلاع باشید. انعقاد قرار دادهای محکم و وضع قوانین سختگیرانه نیز در برابر حوادث غیر مترقبه مانند: تصادف، بروز خسارت، بیماری راننده ها و… مصونیت ایجاد نخواهد کرد.
تامین پارکینگ برای امکانات لجستیکی، هزینه های بیمه و خدمات رفاهی پیک‌ها در صورت استخدام از دیگر مشکلاتی است که برای ایجاد سرویس های دلویری درون سازمانی با آن روبرو خواهید شد.

بهترین راه برای فرار از هزینه های مذکور و ممانعت از توقف در خدمات رسانی، برون سپاری پروسه پست فروشگاهی و کوچک و چابک سازی مجموعه های تجاری است.

امکان گروپاژ در پست فروشگاهی

واژه گروپاژ یا ارسال گروهی، اصطلاحی است که شاید استفاده از آن در پیک درون شهری مرسوم نباشد، لیکن با تأسی از معنای آن می‌توان ذهن مخاطب را برای معرفی خدمات پستکس در حوزه‌ی پست فروشگاهی آماده کرد.

همانطور که در گروپاژ با تجمیع بارها در هزینه های آشکار و پنهان لجستیکی فرآیند انتقال صرفه جویی می‌شود، در حوزه پست فروشگاهی نیز، پستکس با استفاده از سرویس پیک هاب ضمن تفکیک سفارشات به تناسب نوع،وزن، حجم، مبداء و مقصد، فارغ از میزانِ فراوانی، با کمترین قیمت و بیشترین سرعت ممکن اقدام به توزیع اقلام مورد نظر می‌کند.

امکان رقابت برای آنلاین شاپ‌ها

قابل انکار نیست که بخش قابل توجهی از خرید شهروندان در فضای مجازی و از طریق شرکت های اینستاگرامی انجام می‌شود. علی رغم اقبال عمومی بالای مردم از این پلتفرم برای راه اندازی کسب و کارهای آنلاین، بسیاری از زیرساخت های لازم برای بیزینس های آنلاین از جمله درگاه پرداخت در این محیط وجود ندارد. پست فروشگاهی نیز یکی دیگر از مشکلات این آنلاین شاپ ها است که معمولا به دلیل تعداد پایین سفارشات از سوی کوریرها پذیرفته نمی‎شود.

سابکس و پیک‌هاب در خدمت پست فروشگاهی

پستکس با ارائه خدمات سابکس و پیک هاب توانسته است مشکلات فوق الذکر را مرتفع کند. همچنین در پستکس، با ارائه خدمات API مشکل نبود درگاه پرداخت عملا حل شده و مشتریان می‌توانند به سادگی هرچه تمام تر اقدام به خرید اینترنتی کنند. پیک هاب نیز با قبول سفارشات کم تعداد یا حتی تک سفارش، مراسلات شرکت های اینستاگرامی را با همان قیمت انبوه انجام می‌دهد.

1 دیدگاه برای “پست فروشگاهی و ضرورت بازنگری در نحوه ارسال محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *