Uncategorized

روش های استفاده از کد رهگیری به صورت غیر حضوری

روش های استفاده از کد رهگیری به صورت غیر حضوری

کد رهگیری به عنوان یکی از مهمترین کدهایی است که شما برای پیگیری مرسولات پستی می ‌توانید استفاده کنید. اگر به صورت غیر حضوری می خواهید از این کد استفاده نمایید باید از طریق سامانه، پیامک، کد ملی و کد ussd اقدام نمایید. شما با مراجعه به وب سایت پیگیری مرسولات پستی می توانید کد را در قسمت مشخص شده وارد نمایید تا وضعیت بسته را مشاهده کنید. رهگیری کردن از طریق پیامک با شماره 2000441 انجام می ‌شود. پیگیری رهگیری پستی از طریق کد ملی برای بسته های سازمانی می باشد. از طریق کد ussd نیز می توانید در کمترین بازه زمانی پیگیری بسته خود را انجام دهید.

پیگیری بسته های بستی

 برای پیگیری مرسولات پستی ساده دو روش مشخص شده وجود دارد. رهگیری از از طریق سامانه اینترنتی و از طریق پیامک به عنوان مهم ترین روش ها به شمار می روند. رهگیری کردن مرسولات پستی سازمانی با استفاده از دو روش کد ملی و کد ussd انجام می گردد. هر یک از این روش ها را باید از نظر استانداردهایی که دارند مورد بررسی قرار دهید و بهترین روش را به کار بگیرید. در واقع شما بر اساس آگاهی تان می توانید یکی از روش‌ها را جهت پیگیری کردن بسته استفاده کنید تا از وضعیت بسته مطلع شوید. منظور از کد مرسوله این است که شما بتوانید با کد ۲۴ رقمی پیگیری مرسوله پستی خود را انجام دهید.

کد رهگیری

ویژگی کد رهگیری چیست ؟

 کد رهگیری منحصر به فرد می باشد و شما با وارد کردن آن در وب سایت اداره پست می توانید آخرین وضعیت مرسوله تان را مشاهده کنید. اداره پست این کد را طی پیامک به فردی که ارسال کننده است ارسال می کند. فرد ارسال کننده می تواند در صورت نیاز از این کد استفاده داشته باشد. کد مرسوله بسیار مهم می باشد و باید آن را تا زمان رسیدن مرسوله نزد خود نگه دارید. بدون استفاده از کد امکان پیگیری کردن مرسوله وجود نخواهد داشت. در واقع از طریق این کد افراد به راحتی می توانند وضعیت فعلی محصولاتشان را مشاهده نمایند. افراد قادر هستند با کمک این کد می توانید از طریق روش‌های گوناگون اطلاعات لازم را کسب نمایید. مرسولات متفاوتی داریم که در ادامه می توانیم آنها را معرفی کنیم تا روش پیگیری کردن آنها را یاد بگیرید.

پیگیری بسته های متفاوت پستی

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم روش پستی محصولات متفاوت هستند که آنها را با کد رهگیری می توانید پیگیری کنید. مرسولات پستی توسط شرکت ملی پست ارسال می شوند. شما می توانید این محصولات را توسط کد های رهگیری ۲۰ رقمی پیگیری نمایید. مرسولات پستی سازمانی به عنوان یکی از محصولاتی هستند که توسط سازمان های خصوصی و دولت دولتی پست می گردند. گواهینامه، پایان خدمت، کارت ماشین و … از جمله مرسولات پستی سازمانی هستند که افراد می ‌توانند از طریق کدملی با کمک روش ‌های گوناگون از بسته خود اطلاع داشته باشند.

کد رهگیری

دریافت کد رهگیری از اداره پست

پیگیری مرسوله پستی در کمترین بازه زمانی توسط روش هایی که بیان کردیم انجام می گردد. در صورتی که مایل به پیگیری کد رهگیری هستید باید به سامانه اداره پست مراجعه کنید. ابتدا باید به خوبی بدانید که شماره مرسوله را به درستی دریافت کرده اید.  شماره مرسوله را باید از سازمان و شرکتی که سفارش و خرید آن را انجام می دهید دریافت کنید. پس از آن در قسمت مشخص شده سایت، کد را وارد نمایید. در صورتی که شماره مرسوله را اشتباه وارد کنید امکان مشاهده کردن مرسوله را نخواهید داشت. بعد از وارد کردن کد مرسوله بر روی دکمه جستجو بزنید. در صورتی که اطلاعات شما درست باشد اطلاعات مرسوله به طور کامل نشان داده خواهد شد.

 داشته باشید که چند قسمت برای اطلاع و پیگیری مرسولات پستی وجود دارد. یکی از قسمت ها مربوط به فیاد مرسوله سفارشی است.  در این فیلد می ‌توانید اطلاعات پستی، مبدا ارسال محصول، نوع پست، مبلغ بیمه و … را مشاهده کنید. تاریخ و ساعت که محصول شما در پست ارائه داده شده است در این قسمت مشاهده می گردد. در فیلدهای آخر قسمتی که مربوط به مسئول است را مشاهده خواهید کرد. دقت داشته باشید که رهگیری کردن مرسوله با کد ملی تنها برای بسته های سازمانی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا