هزینه پستی

به نظر شما هزینه پستی چگونه محاسبه می شود؟ یکی از بخش های جدا نشدنی فروشگاه های اینترنتی، نحوه ارسال کالاهای اینر فروشگاه ها به دست مشتریانشان است که یکی از پر کاربرد ترین روش، ارسال از طریق شرکت های پستی می باشد. در این نوشته نحوه محاسبه هزینه پستی را توضیح خواهیم داد.

نحوه محاسبه هزینه پستی

از بسترها مهم در زندگی ما انسان ها می توان به هزینه های پستی و نحوه محاسبه آن اشاره کرد که با کمک ابزاری که شرکت پستکس در وبسایت خود قرار داده به راحتی قابل مشاهده و محاسبه می باشد. مزیت این کار این است که باعث می شود فرد بدون تماس یا حتی مراجعه حضوری، از تعرفه های پستی مرسوله خود اطلاع پیدا کند.

هموطنان با استفاده از این خدمت به راحتی  می توانند با خیال آسوده هزینه های پستی خود را محاسبه کنند. البته در زمان حساب کردن باید اطلاعاتی مانند استان مبدا و مقصد، نوع پرداخت، وزن، قیمت محصول و…. وارد شود تا محاسبه هزینه پستی به درستی انجام شود.

هزینه پستی
هزینه پستی

هزینه ارسال مرسولات پستی بر اساس چند پارامتر محاسبه می گردد:

  •     استان مقصد
  •    وزن محصول
  • نوع سرویس
  • زمان تحویل کالا

استان مقصد:

لازم به ذکر است هیچ تفاوتی بین شهر های یک استان نیست و هزینه ارسال تنها بر اساس جابه جایی بین استان ها محاسبه می گردد. فلذا از لحاظ استانها به سه دسته تقسیم می شود:

    استان بومی : چنانچه مبدا و مقصد مرسوله درون یک استان باشد به آن استان بومی گفته می شود.

    استان همجوار: با مراجعه به نقشه ایران تمامی استان هایی که با استان مبدا مرز مشترک داشته و به عبارتی همجوار باشند گفته می شود.

    استان غیر همجوار: با مراجعه به نقشه ایران تمامی استان هایی که با استان مبدا مرز مشترک نداشته و برای رسیدن به آنها باید از یک استان همجوار عبور کرد.

وزن محصول:

از نظر اداره پست هیچ تفاوتی بین صد گرم و یک کیلوگرم نیست و مبنی محاسبات وزن کالا مضرب های یک می باشد. به عبارتی برای وزن یک گرم تا ۱۰۰۰ گرم هزینه یک کیلوگرم و ۱۰۰۱ گرم تا ۲۰۰۰ گرم هزینه دو کیلو گرم و ۲۰۰۱ گرم تا ۳۰۰۰ گرم هزینه سه کیلوگرم و الی آخر محاسبه می شود.

نوع سرویس

ارسال کالا با پست پیشتاز

اگر قصد دارید بسته خود را به  صورت پیشتاز ارسال کنید، می توان گفت یکی از سریعترین و مطمئن ‎ترین راه ها برای ارسال مرسولات خود انتخاب کرده اید زیرا در این صورت برای اشیای قیمتی و با ارزش شما احتمال آسیب وجود ندارد و توصیه ما به شما  استفاده از این نوع روش ارسال است. در این نوع ارسال بسته ‎ها حداکثر تا مدت زمان سه روز کاری به دست افراد می ‎رسند و محاسبه تعرفه دقیق ارسال طبق مسافت متغیر است.

برخی از افراد امکان دارد از خدمات ویژه اداره پست و یا تیپاکس برای ارسال کالاهای خود استفاده کنند. این خدمات ویژه شامل موارد بسیار زیادی می شود، که برخی از آنها مانند آگهی تحویل، امانت انبوه، اشیاء شکستنی، کرایه در مقصد، حاوی مایعات می باشد. شما هر یک از این خدمات ویژه را که برای ارسال کالاهای خود انتخاب کنید بدون شک باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

زمان تحویل کالا

روش ارسال سریع

در روش ارسال سریع اکثرا بسته ها بعد از یک روز کاری بدست شما می ‎رسد و ارسال محصولات توسط انواع سرویس های خدمات مانند پیک موتوری و ارسال کالا انجام می گیرد. مشتریانی که برای تحویل کالای خود عجله زیادی دارند، باید از فروشگاه اینترنتی که کالای خود را انجام می دهند درخواست کنند، کالا در اسرع وقت برای آن ها ارسال شود و در عوض فروشگاه ها می توانند این روش ارسال را به مشتریان خود پیشنهاد دهند، البته لازم به ذکر است که هزینه ی ارسال سریع را نیز مشتری باید پرداخت کند.

درباره admin

این موارد را نیز بررسی کنید

هوش مصنوعی در پست

هوش مصنوعی در پست و نقش آن در ارتقای این صنعت

با آغاز شیوع کرونا در اکثر نقاط دنیا صنعت پست در مقایسه با گذشته پرکاربردتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *