Uncategorized

چگونگی پیگیری مرسولات پستی در پیک درون شهری

درباره پیگیری مرسولات پستی در پیک درون شهری

پیگیری مرسولات پستی در پیک درون شهری از مسائل قابل اهمیت در مبحث ارسال مرسولات است. این پیگیری و رصد مرسولات رسیده به مقصد از طریق سامانه پست امکانپذیر می باشد. در واقع سازمان پست مرکزی خدمات و سرویس هایی را به کمپانی های حمل و نقل پیک درون شهری ارائه داده است. که امکان پیگیری مرسولات موجود می باشد. با کاربرد اطلاعات مهمی مثل مشخصات مرسوله، تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده و گیرنده.وزن و مبلغ ارسال می توان بسته خود را مورد رصد و پیگیری قرار داد.

در واقع از طریق این سامانه می توان مرسولات خود را مشاهده نمود و فرایند وضعیت مکانی آنها را پیگیری نمود. گاهی این پیگیری ها با استفاده از شماره بارکد مرسوله به سرعت امکانپذیر می گردد. البته با ارسال پیامک از طریق پیک مورد نظر به افراد نیز گاهی آنها را از وضعیت مکانی بسته مطلع می سازند. در هر سازمانی پیگیری مرسولات شیوه ای مختص به خود را دارد. به عنوان مثال در ارسال گواهینامه و کارت سوخت می توانید به سایت مربوط به  پست این اسناد رفته و با وارد کردن نوع سند، و اطلاعات مربوط به آن وضعیت مرسوله را پیگیری کنید.

سامانه و روش های پیگیری مرسولات در پیک درون شهری

پیگیری مرسولات پستی در پیک درون شهری پیک هاب با با وارد کردن شماره موبایل. یا شماره سفارش و بارکدپستی در سامانه رهگیری آنلاین بسته امکانپذیر است. در واقع اگر مرسوله خود را از طریق پیک درون شهری پیک هاب می خواهید دریافت کنید. اگر شماره خود را در سامانه مخصوص پیک هاب وارد نمایید. صفحه ای حاوی موقعیت های مختلف تحویل بار به پیک هاب ، در مسیر توزیع، تحویل داده شد و مرجوع شد، را می توانید مشاهده نمایید. با استفاده از این سامانه قادر به مشاهده بسته خود در بازه های زمانی مختلف هستید.

چگونگی پیگیری مرسولات پستی در پیک درون شهری

پیگیری مرسولات پستی سازمانی (ناجا) با استفاده از ستاره مربع

علاوه بر راه های بیان شده و انواع مسیرهای دیگری که در هر نوع پیک درون شهری و پیک موتوری موجود و با یکدیگر فرق دارند، می توان برای رصد و کنترل بسته ای که شامل گذرنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه، کارت ملی و غیره است، اقدام نمود. این اقدام به این صورت است که با استفاده از کد USSD به روند ارسالی بسته خود اشراف کامل خواهید یافت. به این صورت که ستاره 110 مربع را شماره گیری نموده و بعد گزینه پلیس بعلاوه 10 را انتخاب کرده و در نهایت که وارد شد، شرایط و فرایند بسته خود را چک نمایید. در نهایت تکنولوژی و طرق بسیاری برای بررسی و کنترل وضعیت مکانی بسته ارائه شده است، که با استفاده از هر یک از آنها این اجازه جهت مفقود اعلام شدن یک بسته، به هیچ عنوان داده نشده است.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. فوق العادست اینطوری میشه روند ارسال مرسولات درون شهری رو در هر ساعتی بررسی و پیگیری کرد

  2. چه عالی که میشه روند پست دورن شهری رو دید ،این کاربردی برای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه های اینترنتی

  3. پست درون شهری یه ایده ی فوق العاده و بسیار کارامده که یک روزه انجام میشه

  4. خیلی راحت میشه با چندتا کیلیک ببینی بسته ات کجاست کی میرسه به دستت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا