Uncategorized

آشنایی با جمع آوری درون شهری و پیک موتوری

آشنایی با جمع آوری درون شهری و پیک موتوری

 با بررسی روند جمع آوری درون شهری و توسعه وسائط نقلیه موتوری و تغییرات فزاینده جمعیتی به این نتیجه می رسیم که این روند به زودی زود از اصلی ترین راه های توسعه حمل و نقل درون شهری مبدل می شود. در واقع نتایج حاصل از مطالعه مشخص می کند. که در قرن گذشته یک تغییر کلی از حمل و نقل توسط پیک موتوری به سمت گسترش هر چه بیشتر شبکه های جمع آوری درون شهری است.

البته این نتیجه از طریق حمل و نقل همگانی و توسعه در نواحی پیرامونی آنها به دست آمده است. رویکردهای نظری و تجربی به حمل و نقل درون شهری در طی دوره های مختلف با روندی متفاوت می نگرد.

ارسال مرسولات درون شهری

عوامل تاثیر گذار جمع آوری درون شهری

علاوه بر این گستردگی موضوع حمل و نقل درون شهری و عوامل تاثیر گذار بر روی جمع آوری درون شهری نظریه های فوق العاده متنوع و گاه متضادی در این باره ارائه گردیده است.

در مورد این موضوع بایستی به سه دوره زمانی پرداخت.

یکی از این دوره ها زمانی بود که شهر ایجاد شد. و هیچ ماشین و وسیله نقلیه ای برای جا به جایی و انتقال افراد و یا وسایل وجود نداشت.

بعد از این دوره اصلی ترین وسایلی که کمی به پیشرفت دوره کمک نمود. چرخ ها و ارابه هایی بودند، که خود حیوانات آنها را جا به جا می نمودند.

به همین صورت که جلوتر رفتیم وارد دوره سوم و اصلی که حمل و نقل رنگ تازه ای به خود گرفت، مواجه شدیم. این دوره انقلابی به پا شد و وسایل نقلیه عمومی همچون قطار، … به زنگی شهری افزوده شد.

در آغاز قرن بیستم این روند و تولید وسایل نقلیه مختلف دیگر شتاب بیشتری گرفت. در این بین افزایش فاصله دیگر در شهر مسئله مهمی برای شهروندان محسوب نمی شد. رفته رفته با پیشرفت چشمگیر در امر جمع آوری درون شهری انقلابی شکل گرفت.

در واقع این انقلاب به گونه ای رساندن یک محصول به نقطه ای است که توسط پیک موتوری، و وسایل مختلف نقلیه دیگر روز به روز پایه و بنیان محکم تری پیدا می کرد. سرانجام و در قرن حاضر ایجاد تاکسی های حمل و نقل افراد همچون، تپسی، اسنپ و انواع مختلف دیگری از این وسایل جهت انتقال افراد و یا جمع آوری درون شهری پا به شهرهای توسعه یافته و در حال توسعه نهاد.

آشنایی با جمع آوری درون شهری و پیک موتوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا