Uncategorized

اهمیت کد رهگیری در پیگیری انواع بسته پستی

اهمیت کد رهگیری در پیگیری انواع بسته پستی

امروز برای پیگیری کردن انواع بسته های پستی از کد رهگیری استفاده خواهد شد. در سال‌ های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از اینترنت به افراد کمک می‌ کند تا تمامی خدمات لازم را در کمترین بازه زمانی دریافت کنند. افراد با استفاده از کد مرسوله می توانند سفارشات خود را پیگیری نمایند. کد مرسوله های پستی ۲۴ رقمی است که جهت رصد کردن و پیگیری بسته های ارسالی در اختیار فرد ارسال کننده قرار خواهد گرفت. کد بسته های پستی تنها زمانی به افراد ارائه می شود که بسته پشتی شان را تحویل اداره دهند.  با استفاده از این کد ارسال کننده می تواند از شرایط وضعیت بسته مطلع شود.

اهمیت کد رهگیری

نحوه استفاده از کدهای رهگیری بسته پستی

 نحوه استفاده کردن از کد رهگیری برای بسته های سازمانی بسیار آسان می باشد. در صورتی که بسته ارسال شده از طریق نهاد، سازمان و اداره باشد پیگیری آن توسط سامانه njat tracking.post.ir انجام می گردد. بعد از دریافت کردن کد مرسوله های پستی باید آن را وارد سامانه ذکر شده نمایید تا آخرین وضعیت بسته را مشاهده کنید. اداره پست زمانی که سفارش و بسته ای را از سازمان مشخص شده ای دریافت می کند دقیقا مانند یک بسته عادی با آن رفتار خواهد کرد. تنها تفاوتی که در مورد نحوه دریافت کردن و ارسال این بسته ها وجود دارد این است که کد بسته پستی به فرد گیرنده ارائه می شود.

استفاده از کد رهگیری در گوشی از طریق پیامک

استفاده از کد رهگیری در پیام کوتاه و تلفن همراه بسیار آسان است. دسترسی تمامی افراد به اینترنت را شاید دشوار باشد تا بتوانند از وضعیت بسته پشتی شان مطلع شوند. به همین دلیل از طریق پیامک قادر هستند بسته را پیگیری کنند. برای این کار ابتدا حرف R انگلیسی را در قالب پیامک جدید وارد کنید. در کنار حرف R کد مرسوله پستی را وارد نمایید. پس از آن می توانید کد را به شماره 2000441 ارسال نمایید. بعد از ارسال پیامک سامانه پیام کوتاه شما را بررسی می ‌کند و وضعیت بسته را به شما ارائه خواهد داد.

راهکار فراموشی کدهای رهگیری

در صورت فراموش کردن کد رهگیری می توانید به راحتی کد را بازیابی نمایید. برای بسیاری از افراد این مشکل به وجود آمده است که کد مرسوله های پستی را گم کرده اند. افرادی که بنا به هر دلیلی کد مرسوله پستی را ندارند می‌توانند به اداره پست مراجعه کنند و از متصدیان درخواست صدور مجدد کد را داشته باشند. با وارد شدن به سامانه اداره پست آخرین وضعیت بسته ای که قرار است به دست گیرنده برسد مشاهده خواهد شد.

پیگیری انواع بسته پستی

اطلاعات دریافتی با استفاده از کد رهگیری

اطلاعاتی که با استفاده از کد مرسوله پستی دریافت می ‌کنید بسیار کاربردی هستند. مراجعه کنندگانی که با استفاده از کد مرسوله های پستی، وارد سامانه رهگیری می شوند اطلاعات مفیدی را مشاهده خواهند کرد. هزینه ارسال، نوع سرویس، تاریخ و زمان پذیرش محصول، تاریخ و زمان دقیق رسیدن محصول، وضعیت کنونی مرسوله و … به عنوان مواردی هستند که در اطلاعات مشاهده می شوند. نام فرستنده و گیرنده، کد پستی گیرنده، کد پستی فرستنده، نام مامور اداره پست، نشانی کامل مبدا و مقصد را نیز می ‌توانیم به عنوان دیگر اطلاعات کد بسته های پستی نام ببریم. این اطلاعات از جمله اطلاعاتی هستند که شما به راحتی می توانید بعد از وارد کردن کد در سامانه مشاهده کنید.

استفاده از کد ملی برای پیگیری بسته های پستی

 استفاده از کد ملی و جایگزین نمودن آن به عنوان کد رهگیری تنها زمانی امکان پذیر می باشد که بسته از سازمان خاصی باشد. برای پیگیری زمان دریافت گواهینامه، کارت سوخت و … شما می توانید از کد ملی تان استفاده نمایید. برای انجام دادن این کار باید وارد سامانه رهگیری شوید. یکی از گزینه‌ هایی که مربوط به بسته تان می باشد را انتخاب نمایید. گزینه مربوط به نظام وظیفه به عنوان مثال انتخاب می ‌شود و در مرحله بعد کد ملی وارد می‌گردد. اطلاعات لازم در این مرحله به شما نشان داده خواهد شد تا متوجه شوید بسته چه زمانی به دستتان می رسد.

 کد اس اس دی  هم به عنوان یکی از جایگزین‌ های کد مرسوله پستی شناخته می شود. جهت استفاده از این کد نیاز است که ابتدا کد دستوری * ۱۱۰ # را شماره گیری نمایید و در مرحله بعدی گزینه یک را باید برای دریافت خدمات لازم انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا