آموزش های کاربردی

مزایای خوشه های لجستیک

به هاب های بزرگ حمل و نقل خوشه های لجستیک گفته می شود. در صورت ورود یکی از شرکت های بزرگ به این خوشه ها به استفاده از وسایط حمل و نقل بزرگ نیاز خواهید داشت. این وسایل نقلیه بزرگ شامل کامیون ها، هواپیماها و واگن های بزرگتر می باشند. خوشه های لجستیک هزینه های حمل را تا حد زیادی کاهش می دهند و در نهایت باعث افزایش راندمان استفاده از وسایل نقلیه خواهد شد.

خوشه های لجستیک

هرچه تعداد شرکت هایی که به این خوشه ها افزوده می شوند بیشتر باشد سطح سرویس های ارائه شده به مشتریان نیز افزایش خواهد یافت و خدمات حمل و نقل به نقاط مختلف کشور و یا مناطق اقتصادی افزایش خواهد یافت. از این رو به طور کلی می توان گفت توسعه این خوشه ها هزینه حمل و نقل را کاهش و سطح سرویس به مشتریان را افزایش خواهد داد.

مزایای خوشه های لجستیک

بیشتر دولت ها از ایده این خوشه ها تا حد زیادی استقبال کردند. هرچند دولت ها برای تاسیس خوشه های لجستیک باید هزینه زیرساخت آن ها را پرداخت کنند که تقریبا این هزینه سنگین می باشد. توسعه خوشه های لجستیک مکانیزم داخلی دارد . از مهمترین نتایج استفاده از این خوشه ها می توان به تاثیر قابل توجه آن ها روی رشد اقتصادی و همچنین عدالت اجتماعی اشاره کرد. این خوشه ها در حقیقت به عنوان موتورهای پر قدرت ایجاد شغل شناخته می شوند. در مقایسه با خوشه فناوری اطلاعات، خوشه پولی و مالی که تنها برای افراد تحصیلکرده و نخبه فرصت شغلی فراهم می سازد این خوشه ها برای سطح وسیعی از افراد فرصت شغلی فراهم می کند.

  • منابع این خوشه ها به اشتراک گذاشته می شوند و به راحتی در دسترس تامین کنندگان خدمات قرار می گیرند از این رو استفاده از آن ها بهره وری را افزایش خواهد داد.
  • شبکه روابط انسانی را برای اشتراک گذاری دانش بهبود می دهد.
  • بین اعضای خوشه سطح بالایی از اعتماد شکل می گیرد.
  • در این خوشه ها به نیروی انسانی متخصص، امکانات آموزشی و تحصیلی به راحتی دسترسی خواهید داشت.
  • در این خوشه ها شرایط برای شکل گیری مراکز به منظور ایجاد دانش فراهم می باشد از این رو موسسات تحقیق و توسعه، دانشگاه ها، شرکت های مشاوره و اتاق فکر در این خوشه ها تشکیل می شوند.
  • امکان انجام بیشتر کارهای این خوشه ها در خارج از کشور وجود ندارد از این رو پخش و توزیع باید در داخل کشور انجام شوند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا