اخبار

سیستم حمل و نقل در ایران

سیستم حمل و نقل و باربری زیاد  جهت جابجایی بار و مرسولات تا کنون ایجاد گشته است, از قبیل سیستم حمل و نقل و باربری جاده ای ، سیستم حمل و نقل ریلی ، سیستم حمل و نقل هوایی ، سیستم حمل و نقل دریایی ، سیستم درون شهری و…

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی یکی از مطمئن ترین  و بهترین روشهای حمل و نقل است. حمل و نقل هوایی شامل خدمات ارسال و دریافت بسته و کالا ی مورد نظر  زمینه های مختلف صنعتی و غیر صنعتی به مشتریان و یا سایر سرویس گیرنده ها و سرویس دهنده ها می باشد.

حمل و نقل ریلی :

خطوط ریلی و حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از راه های انتقال بار پست بین المللی به کار گرفته می شود  ، به همین منظور میتوان از خدمات پست راه آهن استفاده کرد . در این بین پیشرفت خطوط راه آهن نقش بسزایی در پیشرفت این نوع حمل نقل دارد.

سیستم حمل و نقل

حمل و نقل دریایی :

حمل دریایی کالا در تجارت بین المللی حدودا 90 درصد این تجارت را تشکیل می دهد . حمل و نقل دریایی در این میزان به لحاظ تناژی حدودا شش میلیون تن از انواع کالاست كه تقريبا يك سوم آن را كالاهاي نفتي و يك سوم آن را كالاهاي فله و خشک و بقيه را كالاهاي غير فله تشكيل مي دهند. این نوع حمل و نقل از ابزارهای اصلی تجارت و تأمین نیاز های بین المللی تاجران است.

حمل و نقل  زمینی :

حمل و نقل زمینی را می توان در دو حوزه دسته بندی کرد:

  1. حمل کالا داخل کشور (حمل و نقل داخلی)
  2. حمل کالا به کشور های دیگر (حمل بین المللی)

 این نوع حمل و نقل نیز مانند دیگر متدهای حمل و نقل در 3 بخش زیرساخت،وسایل نقلیه و بهره برداری به طور کلی طبقه بندی می شود.وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده ای تآثیر بسزای در سرعت عمل ،دقت و امنیت این گونه حمل و نقل دارد.

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای یکی از قدیمی ترین روش ها و در عین حال مناسب ترین روش هاست .به عنوان چند نمونه از این سرویس ها می توان استفاده از کامیون یخچالی و محمولات حجیم، ترانزیت کالا و ارسال مرسولات به صورت  درب تا درب را نام برد.سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای عهده دار وظایف دولت در این زمینه می باشد.

حمل و نقل درون شهری

این نوع سرویس حمل و نقل یکی از متداول ترین روش های حمل کالا درون شهر و مسافت های کوتاه است که با استفاده از روش هایی مانند پیک ، تاکسی و … انجام میشود و هزینه ی مناسبی دارد

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا